- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Didesnio pravažumo automobilių žaidimo ringe – dar vienas naujokas. Šįsyk tai stileiva "Citroen", kuris iš visų savo kategorijos žaidėjų akį traukia kitokiu savo dizainu.
Vilioja ir lietuvius
Pasaulį (arba bent Europą) užkariauja didesnio pravažumo automobiliai (SUV). Svarbu nepulti jų vadinti mažais visureigiais, nes su tuo jie neturi nieko bendra ir tikriausiai visi užklimptų pirmoje pasitaikiusioje didesnėje klampynėje. Bet kas gi dabar automobiliais po jas specialiai važinėja? Vienintelis dabartinį SUV ir visureigį siejantis dalykas daugeliu atveju yra didesnė prošvaisa, leidžianti drąsiai jaustis automobilį statant priekiu arba galu prie šaligatvio krašto.
Bandydami privilioti kuo didesnį pirkėjų ratą SUV klasės automobilius gamintojai siūlo kone kiekviename segmente – nuo didelių šeimos SUV, kaip "Renault Koleos", "Peugeot 5008", iki santykinai mažyčių "Peugeot 2008", "Seat Ateca", "Fiat 500X". Būtent į šį segmentą taiko ir "Citroen C3 Aircross", kuris pagaliau pakeis užsilikusią "Picasso" seriją.
Tiesa, jeigu bandytume ieškoti panašumų su prieš tai buvusiu "C3 Picasso", neabejotinai jų rastume. Kėbulas iš dalies išsaugojo panašias proporcijas, langų ir durelių linija išlikusi taip pat panaši. Salone galima aptikti detalių, kurios išlaiko sąsajų su pirmtaku, ir tai yra gerai, nes panašu, kad "Citroen" dizaineriai bandė išlaikyti ir pirkėją, kurį žavėjo senasis modelio dizainas, ir pritraukti naujų.
Susidomėjimo šis automobilis nestokoja ir mūsų iš pirmo žvilgsnio konservatyvioje automobilių pasirinkimo požiūriu šalyje. Žinoma, gal tai lemia ir nesikandžiojanti šio automobilio pradinė kaina, prasidedanti nuo 13 900 eurų, už kurią pirkėjas įsigyja 1,2 litro 82 AG variklį ir automobilį su ESP, pastovaus greičio palaikymo, avarinio stabdymo, nukrypimo nuo eismo juostos sistemomis ir tai, kas labai smagu važinėjant automobiliu mūsų klimato jusotoje, – šildomomis sėdynėmis.
Tinkamas komfortas
Iš pirmo žvilgsnio ne itin didelis automobilis, įsėdus į vidų, palieka gana erdvios transporto priemonės įspūdį.
Iš pirmo žvilgsnio ne itin didelis automobilis, įsėdus į vidų, palieka gana erdvios transporto priemonės įspūdį. Sėdintiesiems priekyje erdvės įspūdį padeda sukurti tolyn į priekį stumtelėtas priekinis stiklas, užtikrinantis ir gerą apžvalgos plotą vairuotojui. Gale už aukštesnio vairuotojo (mano ūgis 188 cm) patogiai įsitaisys gerokai mažesnio ūgio keleivis, o ir patogiausias šis automobilis kelionei keturiems, o ne penkiems.
Įsitaisius prie automobilio vairo iš pradžių keista pasirodė sėdėjimo pozicija, šiek tiek primenanti mikroautobuso vairuotojo sėdėjimo poziciją, nes, net ir nusileidus sėdynę kiek įmanoma žemiau, stabdžių pedalą reikėjo spausti ne labiau gilyn, o iš viršaus, dėl to pirmieji "C3 Aircross" stabdymo bandymai gali būti gana šiurkštoki.
"Citroen" dar nuo CX ir XM laikų garsėjo savo patogiomis sėdynėmis, jos šiame mažylyje, žinoma, neprilygsta foteliams, kurie buvo montuojami į XM ar C6, tačiau net ir ilgesnėje kelionėje neverčia jausti diskomforto. Galima būtų paminėti, kad staigesniame posūkyje sėdynėse trūksta šoninio palaikymo, tačiau, matyt, retas kuris šio prancūzo, gaminamo Ispanijoje, "Opel" gamykloje vairą sukios slalomo trasoje.
Beje, važiavimo komfortu "Aircross" nustebino. Automobilis rieda gana minkštai, o pakaba puikiai sugeria kelio nelygyumus, tad net ir važiuojant lietuvišku žvyrkeliu neatrodė, kad važiuojame gana trumpos bazės automobiliu, apmautu R15 ratais, – per duobes jis nešokinėjo, o vairo mechanizmas gana tiksliai klausė nurodymu, siunčiamų vairuotojo. Staigesniuose posūkiuose juntamas didesnis kėbulo svyravimas dėl gana aukšto kėbulo.
Salone panaudotos mežiagos stulbinama prabanga neblizga, tačiau jos atitinka už automobilį išleidžiamą pinigų sumą, o pačios nemaloniausios liesti plastmasinės detalės sumontuotos tokiose vietose, kurių labai dažnai net netenka liesti.
Sugeba pasispardyti
Ko gero, daugiausia kritikos strėlių sulauks 6 laipsnių automatinė pavarų dėžė, kuri ilgai delsdavo jungdama aukštesnę pavarą. Ją kūrė inžinieriai tikriausiai bandė rasti geriausią pusiausvyrą tarp ekonomiškumo ir dinamikos, tad, norint važiuoti ekonomiškiau, verta ne laukti, kol "automatas" permes aukščiausią – šeštą – pavarą, tačiau, įjungus rankinį režimą, tai padaryti pačiam. Taip bendromis automobilį kūrusių inžinieriaus ir vairuotojo pastangomis galima priartėti prie deklaruojamų 6,7 l degalų sanaudų 100 km mieste (bandytas automobilis buvo aprūpintas 1,2 l ir 110 AG varikliu su turbokompresoriumi). Vis dėlto užmiestyje "C3 Aircross" kelionės kompiuteris rodė, kad vidutinės degalų sanaudos siekė apie 6 l 100 km, nors gamintojas tvirtina, kad tokiu režimu automobilis turėtų suvartoti apie 5,5 l benzino.
1,2 l jėgainės šiam automobiliui atrodo visai pakanka, jis nėra vangus ir 100 km/val greitį pasiekia per beveik 12 min., o smagiai besisukantis turbokompresorius, su dar papildomai nuspaustu "S" mygtuku, įkvepiančiu šiam automobiliukui daugiau gyvybės, leidžia nelikti ir paskutiniam greitai startuojant nuo šviesoforo.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
AAD teigia: Lietuvos transporto parkas atsinaujina
Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnams nuo šių metų rugpjūčio kelių reiduose pradėjus tikrinti transporto priemonių taršą, per tris mėnesius visoje Lietuvoje aplinkosaugininkai sustabdė 472 transporto priemones, iš kur...
-
Transporto sektoriui metai klostėsi sudėtingai: rinka liko nestabili, griežtėja reguliacinė aplinka
Lietuvos transporto ir logistikos įmonės šiuos metus vertina kaip sunkius – nors įmonių pajamingumas šiek tiek padidėjo, bet darbuotojų trūkumas neleido pilnai pasinaudoti pagerėjusia situacija. ...
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai9
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas3
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai2
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai4
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...