- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nors didžiąją dalį eismo įvykių Lietuvos keliuose lemia kelio sąlygos ir žmogiškasis faktorius, draudikai pastebi, kad nemažėja ir eismo įvykių, kai vairuotojus paveda jų transporto priemonė. Pranešimus apie avarijas dėl automobilių gedimų draudikai fiksuoja praktiškai kiekvieną mėnesį, tačiau skaudžiausia, kad beveik visų jų metu neišvengiama žmonių aukų ar sužalojimų.
Europos draudimo bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje žalų administravimo direktorius Baltijos šalyse Audrius Pilčicas tikina, kad avarijas sukelia net ir transporto priemonės, kurioms neseniai atlikta techninė apžiūra, todėl norint sumažinti netikėtų gedimų tikimybę, vertėtų profilaktiškai tikrinti automobilio būklę kur kas dažniau – bent kartą per tris mėnesius. Dar pastabesni turėtų būti senesnių kaip 10 metų automobilių savininkai.
Remdamasis trejų pastarųjų metų eismo įvykių Lietuvoje statistika, A.Pilčicas pateikia penkias technines priežastis, dėl kurių dažniausiai kyla avarijos ir nukenčia žmonės.
1. Netvarkinga važiuoklė
Dažniausia avarijų, susijusių su automobilių gedimais, priežastis yra netvarkinga važiuoklė. Važiuoklė yra viena iš pagrindinių automobilių dalių, todėl jos gedimai gali būti susiję su amortizatoriais, spyruoklėmis, apsauginėmis gumomis bei kitomis svarbiomis automobilio dalimis.
Kai kurie važiuoklės gedimai nėra lengvai pastebimi, todėl vairuotojai dažniausiai neatkreipia į juos dėmesio ir jų netvarko. Vis tik, kartais išduoti važiuoklės gedimus gali keli simptomai – staiga atsiradęs bildesys, ūžesys, pablogėjęs automobilio manevringumas, vairo drebėjimas. Atkreipti dėmesį į juos yra privaloma, nes laiku nepašalintas, kad ir smulkus važiuoklės gedimas, vėliau gali baigtis ne tik didelėmis piniginėmis išlaidomis, bet ir skaudžia avarija.
2. Ratų guoliai
Nors ratų guolio kaina yra palyginus nedidelė – svyruoja nuo kelių dešimčių iki kelių šimtų litų – nepakeistas guolis gali sukelti rimtą eismo įvykį, kurio žala bus milžiniška. Dėl nepakeisto transporto priemonės rato guolio, žala gali siekti ir šimtus tūkstančių litų.
„Pastebėjome, jog su automobilių guoliais susiję įvykiai būdingesni sunkiajam transportui. Avarijos atveju, tai išties didelė žala, nes vilkikai ne tik gabena brangius krovinius, kurie avarijų metu būna sugadinami, bet ir važiuoja dideliu greičiu. Nevaldomas vilkikas gali sukelti visos automobilių virtinės avariją, o dažnu atveju šiuos įvykius lydi sunkios traumos“, – teigia A. Pilčicas.
3. Stabdžių sistema
Nors stabdžių sistemos gedimai dažniausiai pastebimi dar neišvažiavus iš aikštelės ar namo kiemo, tačiau kartais tokių gedimų pasitaiko ir kelyje. Šios avarijos nėra dažnos, tačiau jau spėta įsitikinti, kad jos yra skaudžiausios. Dideliu greičiu važiuojantys vairuotojai, pastebėję stabdžių sistemos gedimą, neturi kitos išeities tik bandyti sustabdyti automobilį kitomis priemonėmis, pavyzdžiui, pavaromis arba, esant ekstremaliam atvejui, išsukti iš važiuojamosios kelio dalies.
Dar baisesnės traumos tikėtinos tuomet, kai stabdžių gedimas pastebimas ne važiuojant lygiu keliu, o tik pasiekus kliūtį ir bandant staiga sustoti. Tokiais atvejais aukų išvengti praktiškai neįmanoma.
4. Senos arba netinkamos padangos
Šio tipo avarijos nutinka žiemos sezono metu ir dažniausiai jų priežastys „nurašomos“ prastai kelio dangos būklei, tačiau tokių avarijų kaltininkas neretai būna nerūpestingas automobilio savininkas, pavėlavęs ar piktybiškai nepasikeitęs vasarinių padangų arba važinėjantis sudėvėtomis žieminėmis padangomis.
„Važinėjimas sudėvėtomis padangomis nėra pateisinamas nei ankstyvu sniegu, nei bandymu sutaupyti, nei argumentu, jog esi apsidraudęs. Keliuose ir taip dažnai pasitaiko avarijų, kurios nutinka dėl netinkamai susiklosčiusių aplinkybių arba oro sąlygų, todėl vairuotojai turėtų stengtis visais įmanomais būdais sumažinti bent kontroliuojamas avarijų priežastis“, – sakė A. Pilčicas.
5. „Gedimas, į kurį nekreipė dėmesio“
Draudikui pritaria ir autoserviso paslaugas teikiančios bendrovės „AD Baltic“ padalinio vadovas Vaidas Mecenis.
„Lietuviai pasižymi tuo, jog vengia autoservisų manydami, kad taip sutaupys laiko ar pinigų ir atvaro automobilį tik tada, kai gedimas tikrai rimtas arba automobilis visai nebevažiuoja. Dauguma ignoruoja staiga užsidegusią lemputę ar nuolatos, bet neįkyriai barškantį ratą“, – dėsto V. Mecenis.
Pasak jo, važinėjant ne visiškai tvarkinga transporto priemone, ji tik dar labiau techniškai gadinama. Automobilį prižiūrėti reikia nuolatos: periodiškai patikrinti skysčius, laiku pasikeisti padangas, tuomet tikimybė išvengti avarijų bus daug didesnė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą2
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja14
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją1
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...