- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Už prekybą atsakingi Europos Sąjungos (ES) ir Kinijos pareigūnai savaitgalį surengė derybas dėl Briuselio planų padidinti tarifus Kinijos elektromobiliams. ES anksčiau įspėjo, kad nuo liepos mėnesio iš Kinijos importuojami elektromobiliai bus apmokestinti papildomu 38 proc. tarifu po to, kai buvo pradėtas tyrimas dėl Kinijos taikomų subsidijų automobilių pramonei, o tai gali išprovokuoti prekybos karą.
Briuselis kaltina Kiniją siekiant nesąžiningai aplenkti Europos automobilių gamintojus, kurių gaminami automobiliai nuo 2035 m. privalės būti netaršūs. Kiniški elektromobiliai veržiasi ir į Lietuvos rinką. Apie tai, ar lietuviai pasitiki šiomis transporto priemonės ir ar noriai jas perka, LNK žurnalistas kalbėjosi su „Auto Bild Lietuva“ vyriausiuoju redaktoriumi Vitoldu Miuliumi.
– Kiniški elektromobiliai gerokai pigesni nei europietiški ar amerikietiški. Kur čia paslaptis? Tik subsidijos?
– Manau, kad taip. Kinai laiku užsiėmė savo baterijų gamybos dalį ir pasigamina baterijas pigiau. Ir šiaip turbūt jiems padeda valdžia.
– Pagaminta Kinijoje – bent jau anksčiau tai nebuvo tapatu kokybei, o kaip yra dabar? Ar tai jau nebėra prastos kokybės garantas?
– Ne, nebėra. Iš tikrųjų juokinga, tie jų gaminami automobiliai prieš 20 ar 15 metų kėlė tam tikrą šypseną, o dabar ne. Automobiliai yra kokybiški, geri, niekuo nesiskiriantys nuo europietiškų.
– Jeigu yra subsidijos kiniškiems elektromobiliams, ar tai nėra valstybinio lygio marketingas? Kaip pavyzdį galiu paminėti, kad bet kurioje „Amazon“ platformoje randant kiniškus daiktus, jie turi kažkodėl labai aukštą įvertinimą su labai daug gerų komentarų. Tuo tarpu europiečių ar amerikiečių gamintojai dažnai būna nuvertinami ir turi prastesnį reitingavimą ten. Turint dirbtinį intelektą dabar, tikriausiai nėra sudėtinga prirašyti gerų komentarų bet kokia kalba.
– Gali būti, bet automobiliai visgi dar vertinami ne visai pagal komentarus. Juos, atkeliavusius į Europą, vertina specialistai, žurnalistai ir tie vertinimai nėra blogi. Beje, ką mes vadiname kinų gamybos automobiliu? Kinų gamybos automobiliai yra ir „Volvo“, ir „Mini“. Mes kažkaip juos lyg žinome kaip europietiškus.
– Bet mes nieko nežinome apie kitus, tuos tikruosius kiniškus prekės ženklus. Ar lietuviai tokiais automobiliais, apie kuriuos pirmą kartą girdi, galės pasitikėti?
– Iš tikrųjų kinų gamintojams tai yra didžiulis iššūkis. Bet į Lietuvą dabar atkeliavo kinų gamybos automobilis „Ora“ ir jo pardavimai yra visai geri. Tai reiškia, kad lietuviai, nežiūrint, kad tai yra mums nežinomas gamintojas, perka tą elektromobilį.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Elektromobiliai, kaip ir bet kuri kita transporto priemonė, yra neatsiejama nuo saugumo. Tad kyla klausimas, kaip yra dėl tų automobilių saugumo? Ar čia mes nerizikuojame savo sveikata ir gyvybe?
– Nerizikuojame. Europa taip saugosi nuo šių gaminių, kad jeigu jie neatitiktų reikalavimų, jie neturėtų jokios galimybės būti parduodami.
Automobiliai yra kokybiški, geri, niekuo nesiskiriantys nuo europietiškų.
– Bet ar nėra taip, kad tas gamintojas, kuris po truputį ateina, pavyzdžiui, „Tesla“, jį aptarnauti dažnai būna galvos skausmas? Autorizuoto centro nėra ir jeigu yra garantinis laikotarpis, tą automobilį reikia vežti į kitą šalį.
– Taip, tai turbūt arčiausiai į Lenkiją. Iš tikrųjų tai – didžiulė problema. Bet kai kurie kinų gamintojai ateina į Europą pasirinkdami neblogą importuotoją, su juo sudarydami sutartį, turėdami serviso tinklą. Na, tas kelias visai tvarus.
– Gerai, bet tada – kiniškas elektromobilis ir lietuviška žiema. Sako, lietuviškos druskos suvalgo bet ką.
– Gali būti iššūkių, bet tie iššūkiai yra visiems. Suvalgo japoniškus, suvalgo ir europietiškus. Nežinau, ką mes ten pilam, bet suvalgo taip, kad baisu žiūrėti.
– Ar su kiniškais automobiliais nebus didesnė problema?
– Kinai turi patirčių ir su savo klimatu, turi žiemą, tad nemanau.
– Kiek kiniški elektromobiliai jau sukėlė galvos skausmo Europos gamintojams ir kas dar laukia ateityje? Gal mes sulauksime europinių automobilių kainų mažėjimo?
– Sukėlė daug galvos skausmo ir čia turbūt gera naujiena pirkėjams, nes bent keli Europos gamintojai nukeliavo į tą pigesnį segmentą, bandydami pardavinėti elektromobilius. Visi suprato, kad reikia kažką daryti, kažką piginti. Nes subsidijas turbūt reikės suvaldyti per importo mokesčius, bet europiečiai nemokėjo pasigaminti pigių automobilių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą2
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja14
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją1
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...