Įvertino automobilius, pagerbė sportininkus

  • Teksto dydis:

Asfaltu ir žvyrkeliais, purve ir poligone, lyjant, sningant ir šviečiant saulei – tokių išbandymų teko rinkimų „Metų automobilis“ dalyviams. Pergales šventė „Škoda“, „Renault“ ir „Audi“ gamintojai.

Komisijoje – dešimt ekspertų

Pretendentus į „Metų automobilio 2025“ titulą vertino dešimties ekspertų komisija.

Pirmo kainų segmento – iki 40 tūkst. eurų – nugalėtojas „Škoda Superb“. Šis automobilis finale surinko 42 taškus ir nukonkuravo „Cupra Terramar“ (31 tšk.) ir „Dacia Duster“ (27 tšk.).

Nuo 40–60 tūkst. eurų grupėje triumfavo „Renault Scenic E-Tech“. Su juo varžėsi „Hyundai Sante Fe“ ir „Toyota Camry“.

Per 60 tūkst. eurų segmento laureatas – „Audi Q6 e-tron“ (41 tšk.). Kiti du finalo dalyviai – „Volkswagen ID.7“ (35 tšk.) ir „Toyota Land Cruiser“ (24 tšk.).

Įvardijo savo lyderius

Jau 28-ą kartą konkursą organizavusio „Lietuvos žurnalistų autoklubo“ (LŽA) prezidentas Valdas Valiukevičius balsavo už „Cupra Terramar“, „Renault Scenic E-Tech“ ir „Audi Q6 e-tron“.

„Jeigu reikėtų rinkti ne tris, o vieną Metų automobilį, tuomet „Cupra Terramar“ būtų mano prioritetas. Jame ne tik pačios moderniausios technologijos, bet ir džiaugsmą keliantys dalykai: dizainas, transmisija, pakaba. „Renault Scenic E-Tech“ – tobulas antras automobilis šeimoje. Važiuoja taupiai, toli, erdvus, atrodo neprastai. „Audi Q6 e-tron“: galiu burbuliuoti dėl pernelyg didelio svorio, aukščio, ratų didumo, nes manau, kad elektromobilis yra miesto transporto priemonė, tad turėtų būti mažesnis ir pigesnis. Išskyrus tai, visa kita – puiku. Jis netgi turi legendinę „Audi“ dvasią, atpažįstu ją vos įlipęs į šį automobilį“, – vardijo savo argumentus V. Valiukevičius.

Sėkmė: „Metų tautos automobiliu 2025“ išrinktas „Dacia Duster“. / pressauto.lt ir lasf.lt nuotr.

Titulai – lenktynininkams

Prizų pelnė ir kitų devynių kategorijų nugalėtojai. „Metų tautos automobiliu 2025“ buvo išrinktas „Dacia Duster“.

Geriausiu elektromobiliu pripažintas „Renault Scenic E-Tech“, sportiškiausiu – „Toyota GR Yaris“, saugiausiu – „Volkswagen ID.7“, didesnio pravažumo (4x4) favoritas – „Toyota Land Cruiser“.

„Metų inovacija” ir „Metų interneto automobiliu” tapo „Audi Q6 e-tron“.

Buvo pagerbti sportininkai: „Metų vairo“ titulas suteiktas Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) ištvermės lenktynių pasaulio čempionato komandos „Manthey Purerxcing“ vadovui ir savininkui Edgarui Kochanovskiui, „Metų jaunojo vairo“ – FIA pasaulio žaidynių „Karting sprint“ čempionui Markui Šilkūnui.

Krizė ar virsmas?

Ar automobilių pramonė šiuo metu išgyvena krizę, ar virsmą? Mintimis šia tema pasidalijo VILNIUS TECH docentas, Automobilių inžinerijos katedros mokslininkas dr. Romualdas Juknelevičius.

Konkursas „Metų automobilis“ Lietuvoje surengtas jau 28-ą kartą.

Jo nuomone, nepaisant prastų naujienų apie Europoje uždaromas gamyklas ir mažėjantį pardavimą, automobilių industrija nelabai atitinka klasikinį ekonominės krizės apibrėžimą, kai per trumpą laiką dramatiškai mažėja turto vertė ir atsiranda perteklinė prekių pasiūla.

„Kita vertus, akivaizdu, kad logiškas procesas, kai vidaus degimo variklius nuosekliai išstumia elektros varikliai, šiuo metu stoja dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, elektromobilių gamybos sąnaudos vis dar palyginti didelės, o potenciali pelno marža labai maža. Antra, entuziastų banga nuslūgo, didžioji vartotojų dalis į elektromobilius vis dar žvelgia nepatikliai. Trečia – geopolitinė dedamoji. Kinija dominuoja elektromobilių komponentų, ypač baterijų, rinkoje, todėl vyrauja disbalansas. Man atrodo suprantama, kad vartotojai kol kas renkasi hibridus ar įkraunamus hibridus ir stebi situaciją, kuri smarkiai nesikeis, jei Vakarų gamintojai nepajėgs diversifikuoti tiekimo, plėsti perdirbimo pajėgumų ir patys gaminti komponentų“, – pažymėjo VILNIUS TECH docentas.

Nusipelnė: „Metų jaunojo vairo“ titulas suteiktas FIA žaidynių kartingo čempionui M. Šilkūnui. / pressauto.lt ir lasf.lt nuotr.

Pasak R. Juknelevičiaus, Europos automobilių industrijoje pasigirsta vis daugiau nuomonių, kad rinka perreguliuojama, politikai pernelyg skubina perėjimo prie elektros variklių procesą, o vyriausybės tiesiog neįvertino automobilių pramonės ir satelitinių šios industrijos verslų svorio ir galimo šios šakos krizės poveikio Europos ekonomikai. Kitaip tariant, Europos automobilių gamintojai tampa nekonkurencingi.

R. Juknelevičius pažymėjo, kad problema spręstina tiek racionaliau reguliuojant Europos rinką, tiek siekiant suvienodinti globalios rinkos žaidimo taisykles, tiek daugiau investuojant į inovacijas ir technologijas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių