- Ričardas Šimkus / lnk.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Laikinais leidimais dalyvauti eisme automobiliu be techninės apžiūros piktnaudžiaujantys vairuotojai nuo kito mėnesio to daryti nebegalės. Laikiną leidimą gauti bus galima tik kelis kartus metuose.
Pripažįstama, kad dabartinė tvarka yra spraga. Ja naudotis mėgsta, pavyzdžiui, sezoninius darbus atliekantys vairuotojai. Gavę laikinus leidimus tokie vairuotojai išvengdavo investicijų į transporto priemonę ir nemokėdavo kelių mokesčių.
Daugiau apie tai pasakojo Techninės apžiūros įmonių asociacijos atstovas Renaldas Gabartas.
– Kodėl nutarta pakeisti laikino leidimo dalyvauti eisme tvarką?
– Analizuojant duomenis, kaip naudojasi vienkartiniais leidimais tik atvažiuoti į techninę apžiūrą, ne dalyvauti eisme, organizuoti kažkokius bandymus ar kitaip naudotis automobiliu, paaiškėjo, kad tai yra tiesiog įstatymų spraga, kuria naudojasi žmonės, norėdami su techniškai netvarkingais automobiliais dalyvauti eisme.
– Kaip jie naudojasi ta spraga?
– Leidimas suttermeikiamas tik tam, kad važiuotum į techninę apžiūrą, jeigu praleidai terminą dėl kažkokių priežasčių, pavyzdžiui, tvarkei gedimus ir apžiūros galiojimas baigėsi, gali internetu užsisakyti tą leidimą. Jį gavęs, gali važiuoti iš deklaruotos gyvenamosios vietos į artimiausią stotį.
Viena iš versijų, kad kai kurių sunkvežimių vairuotojai, kurie turbūt atlieka tik sezoninius darbus, galbūt ūkininkai rudenį, kai reikia susivežti derlių ar pavasarį sėklas ir kažkokias trąšas nuvežti į laukus, labai trumpam laikui taip daro. Bando išvengti kelių mokesčio, kas neturi nuolatinio apkrovimo savo transportui. Vienas iš keistesnių dalykų yra tai, kad buvo automobilis, kuris 200 kartų per metus pasiėmė tą leidimą, kai pradėjo analizuoti, kas ten yra atsitikę, paaiškėjo, kad tai kažkokia šviesų problema, žibintų reguliavimo. Tai yra tikrai nesudėtingai išsprendžiama. Sveiku protu paaiškinti tokį elgesį niekaip nepavyko.
Praeitais metais Lietuvoje buvo beveik 400 tūkst. atvejų, kai žmonės išsiėmė tuos leidimus ir pusė jų nepasirodė techninėje apžiūroje.
J. Kalinsko / BNS nuotr.
– Apie 200 tūkst. žmonių?
– Taip, tai yra didžiulis kiekis. Kai techninės apžiūros įmonių vadovai pradėjo analizuoti tą situaciją, paaiškėjo, kad tų žmonių, kurie užsisako leidimą ir neatvažiuoja, automobilių istorijoje būna dviženklis skaičius didelių trūkumų. Tikėtina, kad jie iš tiesų tiesiog neinvestuoja į automobilių remontą. Tai kelia padidintą pavojų kitiems eismo dalyviams.
– Kaip atrodys nauja leidimų išdavimo tvarka?
– Iš tiesų pati tvarka nesikeičia. Esminis skirtumas yra tik tas, kad leidimus bus galima užsisakyti du kartus. Jeigu du kartus neatvažiuoji, trečią kartą negauni. Išimtis yra, jeigu atvažiuoji į techninės apžiūros stotį, bet automobilis turi pernelyg daug trūkumų, gali tikėtis, kad dar kartą užsisakysi tą leidimą. Yra dar viena išimtis, kai automobilio savininkas pasikeičia. Žmogus, nusipirkęs naujai automobilį, vėlgi turi teisę du kartus važiuoti, tam reikia, kad techninis automobilio pasas būtų išduotas naujo savininko vardu.
– Taip galima kartą per metus?
– Taip.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ką daryti, jeigu žmogui automobilio nesuremontuoja vienas servisas? Reikia keliauti iš vieno serviso į kitą ir į Techninių apžiūrių centrą galbūt tik iš ketvirto karto.
– Na, čia tokia labiau gal teorinė prielaida, kad taip galėtų būti. Kai kuriais atvejais galbūt gali ištikti tokios problemos, kad pritrūks kažkokios detalės, bet linkėčiau atidžiau planuotis savo darbus, automobilio remontą. Didelė dalis servisų sugeba įveikti problemas, bent jau dažniausiai pasitaikančias.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Svarbus įspėjimas vairuotojams: liko tik viena diena11
Antradienį paskutinė diena, kuomet sveikatos pasitikrinti dar nespėję vairuotojai gali tą padaryti. „Regitros“ duomenimis, tokių asmenų iš viso yra daugiau nei 72 tūkst. ...
-
Vairuotojams Kaune – svarbi žinia3
Kauno savivaldybė pranešė, kad nuo gruodžio 31 d. Kaune nutraukiamas parkavimo rinkliavos surinkimas per „m.Parking“ programėlę. ...
-
Pokyčiai „Regitroje“: paaiškino, kada registracija į vairavimo egzaminą bus ribojima pusmečiui3
Nuo 2025-ųjų sausio „Regitroje“ penkis kartus pakeitus vairavimo egzaminų datą, registracija į jį bus apribojama pusmečiui. ...
-
Tvaresnės ateities link – su vandeniliu3
Dauguma transporto priemonių vis dar naudoja dyzeliną ar benziną, tačiau nuo 2035 m. automobiliai su vidaus degimo varikliais galės būti gaminami tik tuo atveju, jei bus varomi aplinkai draugiškesniais degalais. ...
-
Prieš žiemos žygį – pratybos Suomijoje
Šaltuoju metų sezonu motociklininkai įprastai skaičiuoja savaites laukdami, kai vėl galės išvažiuoti iš garažo. Kitokiu ritmu gyvena Karolis Mieliauskas. ...
-
Kinų BYD įvažiavo į Taliną ir Tartu4
Vienas didžiausių pasaulyje elektromobilių ir iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių gamintojų – kinų BYD – pradėjo veiklą Baltijos šalyse: Estijos miestuose Taline ir Tartu atidaryti prekybos centrai. ...
-
2025-ųjų aukcionai: bus iš ko rinktis2
Jau pirmieji 2025 m. mėnesiai kolekcionieriams ar tiesiog išskirtinių transporto priemonių gerbėjams žada gundančių naujienų – savo eilės aukcionuose laukia ypatingi eksponatai. ...
-
Tamsioji Dakaro pusė: žūtys, terorizmas ir kiti pavojai3
Dakaro ralis netrukus vėl prikaustys Lietuvos automobilių sporto entuziastų dėmesį. Pirmosiomis sausio dienomis startuosiantis smėlynų maratonas jau seniai tapo ne tik lenktynėmis, bet ir viso pasaulio nutrūktgalvių didžiausiu metų nuotykiu. ...
-
LTG: šis maršrutas – ypač populiarus ir pasiteisino su kaupu
2023 metų gruodžio 27 d. pradėjusiu veikti traukinių maršrutu Vilnius–Ryga–Vilnius per 12 mėnesių važiavo kone 62 tūkst. keleivių, praneša LTG grupė. ...
-
„Regitra“ keičia tvarką: ką svarbu žinoti užsiregistravusiems, bet neatvykusiems į egzaminą1
„Regitra“ ketina pusę metų neleisti registruotis vairavimo egzaminui asmenims, kurie per metus 5 kartus užsiregistravo laikyti šį egzaminą, tačiau į jį neatvyko. Anot bendrovės paslaugų valdymo ir vystymo departamento direktoriaus ...