- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pastarieji keleri metai verslo sektoriams tapo lyg nesibaigiančia kelione amerikietiškais kalneliais. Išgyvenus pandemijos suduotus smūgius ir žvelgiant į šviesesnę ateitį, pasaulį sukrėtė žinia apie prasidėjusį karą. Nekilnojamojo turto kainos nenukrito, o automobilių – ūgtelėjo kone ketvirtadaliu. Anot automobilių verslo atstovų, paradoksalu, tačiau net ir tai neatbaidė pirkėjų nuo noro atsinaujinti transporto priemonę.
„Tiek pandemija, tiek ir karas – rinkoms neigiamą įtaką turėjusios aplinkybės, kurios visame pasaulyje gerokai paveikė gamyklų darbą. Tai lėmė ne tik elektronikos komponentų trūkumą, bet ir sumažėjusią naujų automobilių pasiūlą“, – sako UAB „Longo LT“ vadovas Paulius Valiukėnas.
Pasak automobilių pardavimo eksperto, komponentų trūkumas ir sutrikusi automobilių tiekimo grandinė automatiškai atsiliepė ir naudotų automobilių rinkai bei jų kainoms. Jo duomenimis, kai kurių naudotų automobilių kainos išaugo net 20 procentų.
„Sustojus automobilių gamybai, tiekimui ir prekybai, pradeda trūkti naujų automobilių, o tai tiesiogiai atsispindi ir antrinėje rinkoje – naudotų automobilių segmente. Kitaip tariant, visiems jaučiamas automobilių trūkumas natūraliai lemia didėjančias kainas“, – aiškina P. Valiukėnas.
Jo teigimu, kainų kilimas pastebimas ir automobilių turgavietėse bei pavienių automobilių perpardavėjų gretose. Mat automobilių perpardavėjams transporto priemonės pirkimas iš užsienio šalių tapo sudėtingu ir labai brangiu procesu.
„Praktika rodo, kad šiuo metu nemaža dalis automobilių prekeivių skundžiasi jaučiamu automobilių trūkumu. Įsigyti automobilius užsienyje ir juos pargabenti į Lietuvą beveik neįmanoma arba tai reikalauja didelių kaštų. Būtent dėl pastarųjų iššūkių dalis prekeivių turimų automobilių pigiai parduoti nenori. Baiminamasi, kad kitų transporto priemonių tiesiog nebeturės“, – atskleidžia P. Valiukėnas.
Pasak jo, sertifikuotiems automobilių pardavėjams užtikrinti transporto priemonių tiekimą iš užsienio šalių – gerokai lengviau. Tam padeda stipri partnerystė su užsienio tiekėjais. Jie žino, kad rinkai atsigavus partneriai vėl bus tie, kurie pirks dideliais kiekiais, todėl ir sunkiuoju laikotarpiu stengiasi nenuvilti ir ieško išeičių, kaip partnerius aprūpinti norimais automobiliais.
Rinkos duomenimis, per pastaruosius metus vidutinė naudoto automobilio sandorio vertė išaugo 26 proc. Tai patvirtina ir automobilių pardavimo ekspertas, pridurdamas, kad kartu su automobilių kainų augimu proporcingai augo ir pirkėjų perkamoji galia. Bendrovės parduodamų naudotų automobilių vidurkis svyruoja nuo 11 iki 12 tūkstančių eurų.
„Panašu, kad ūgtelėjusios automobilių kainos netapo priežastimi atsisakyti suplanuoto pirkinio. Vairuotojai ir toliau aktyviai užsiima norimo automobilio paieškomis, registruojasi bandomiesiems važiavimams bei domisi pirkimo sąlygomis“, – sako jis ir papildo, kad vien per pirmą šių metų ketvirtį Lietuvoje buvo nupirkta 131 proc. daugiau automobilių, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai.
Visgi, paklaustas apie ateities prognozes, P. Valiukėnas dalijasi teigiama žinute – kainų kilimas ilgai tęstis neturėtų.
„Dvejus metu besitęsęs kainų augimas šiemet turėtų sumažėti ar net visai sustoti. Tam įtakos turės ne tik po pandemijos atsigaunantis automobilių ir jo komponentų gaminimas bei tiekimas į antrinę rinką, bet ir patys pirkėjai, kurie išleisti dar didesnių sumų už norimą transporto priemonę nebus linkę“, – numato specialistas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą2
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja14
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją1
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...