- „Kauno dienos“, velocita.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Naujo automobilio garantijos trukmė dažniausiai varijuoja tarp dvejų trejų metų, kai kuriais atvejais siekia ir penkerius. Tačiau rinkoje pasitaiko atvejų, kai gamintojai įsipareigoja gerokai ilgesniam laikotarpiui.
Pirmojo pirkėjo veiksnys
Įprastai rinkos standartas neviršija penkerių metų, arba nuvažiuotų 100 tūkst. km garantijos. Tačiau yra ir nuokrypių.
Pavyzdžiui, vokiškų prekių ženklų „Premium“ trijulė „Audi“, BMW ir „Mercedes-Benz“ suteikia tik dvejų metų garantiją. Tai paaiškinama tuo, kad prabangūs modeliai pasižymi gausybe technologijų ir sudėtingų techninių sprendimų, kurie gali kelti rūpesčių ateityje. Iš dalies dėl to šių automobilių markių pirkėjams siūloma už papildomą mokestį pasirinkti garantijos pratęsimą.
Tačiau, renkantis vidutinės klasės gamintojus, matomi kitokie skaičiai. „Volkswagen“ siūlo penkerių metų trukmės garantiją, „Mazda“ – šešerių, arba 150 tūkst. km, o Pietų Korėjos gamintojas KGM prisiima įsipareigojimą rūpintis savo elektriniu modeliu „Torres EVX“ net septynerius metus, arba 150 tūkst. km.
Be to, KGM suteikia dešimties metų, arba nuvažiuotų 1 mln. km garantiją svarbiausiam ir brangiausiam elektromobilio komponentui – baterijai. Įprastai rinkoje vyraujantis aštuonerių metų, arba 160 tūkst. km standartas atitinka ES teisės aktuose numatytą minimalų reikalavimą.
Laidos „Autopilotas“ apžvalgininkas Vytenis Kudarauskas teigė, kad trumpesnės – dvejų trejų metų – garantijos taip pat susijusios su dažnėjančia automobilių kaita. Naujų transporto priemonių pirkėjai tiek laiko naudojasi automobiliu, paskui vėl perka naują.
„Naujo automobilio pardavėjai pirmiausia orientuojasi į pirmąjį pirkėją. Tad garantija suteikiama tokiam laikotarpiui, kiek ji aktuali būtent jam“, – paaiškino žinovas.
Ilgi garantiniai laikotarpiai rodo stiprų pasitikėjimą transporto priemonės patvarumu.
Skatina pasitikėjimą
Anot V. Kudarausko, gamintojų, suteikiančių ilgesnes garantijas, apsisprendimas dažniausiai susijęs su dviem dalykais: rinkodara ir pasitikėjimu savimi.
Tikriausiai vis dar yra menančių laikus, kai „Kia“ pradėjo teikti septynerių metų garantiją. Pašnekovo teigimu, iki tol šios bendrovės modeliai turėjo ne pačią geriausią reputaciją dėl patikimumo ir kokybės, todėl, norint pagerinti įvaizdį, reikėjo imtis tokių veiksmų, kurie parodytų jos pasitikėjimą savimi ir įtikintų pirkėjus, kad jie gali būti ramūs, net jei kas nors ir nutiktų.
„Buvo iškelta kartelė ir kitiems, nes joks kitas gamintojas tokios drąsios garantijos iki tol nesuteikdavo. Panašiai būtų galima vertinti ir KGM septynerių metų garantiją. Tai santykinai naujas vardas (anksčiau bendrovė vadinosi „SsangYong“, tačiau pakeitė pavadinimą pasikeitus savininkams – red. past.), jis turi įsitvirtinti, pasiųsti apie save žinutę ir vartotojams suteikti pasitikėjimo, o garantija yra vienas geriausių būdų tai pasiekti“, – pažymėjo apžvalgininkas.
Ilgi garantiniai laikotarpiai dažnai rodo stiprų pasitikėjimą transporto priemonės patvarumu. KGM turi sukaupusi nemenką tvirtų visureigių gamybos patirtį, tad vartotojams ji siunčia žinutę: šios transporto priemonės yra pagamintos taip, kad jomis būtų galima važiuoti net ir sudėtingomis vairavimo sąlygomis.
Vidaus degimo varikliais varomiems „Rexton“, „Korando“, „Musso“ ir „Torres“ modeliams taip pat suteikiama standartams nenusileidžianti penkerių metų, arba nuvažiuotų 100–150 tūkst. km garantija, priklausomai nuo modelio.
Sąlygos ir nauda
Ekspertai atkreipė dėmesį, kad ilgesnė garantija gali padidinti automobilio vertę ateityje jį parduodant.
Įprastai vairuotojai įsigytas naujas transporto priemones keičia kas trejus–penkerius metus, tad daugumos automobilių garantija jau būna pasibaigusi. Pavyzdžiui, septynerių metų garantiją turinčio elektromobilio „Torres EVX“ savininkai, remiantis tokiu skaičiavimu, gali pasikeisti net kelis kartus ir išsaugoti gamintojo įsipareigojimus.
V. Kudarauskas pataria domėtis garantijos sąlygomis: kam ji galioja, ar suteikia daugiau naudos, ar taikoma tik kažkuriam automobilio komponentui.
„Bet kokiu atveju turėti garantiją visada yra geriau, nei jos neturėti. Kiek tai svarbu pirkėjui, tikriausiai dažniausiai priklauso nuo jo poreikių ir galimybių. Lietuviams tai tikrai didelis pranašumas, nes perkant ketverių ar penkerių metų senumo automobilį, kurio kaina jau yra ganėtinai patraukli, dar gauti ir gamintojo garantiją – tikrai geras dalykas“, – apibendrino pašnekovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
AAD teigia: Lietuvos transporto parkas atsinaujina4
Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnams nuo šių metų rugpjūčio kelių reiduose pradėjus tikrinti transporto priemonių taršą, per tris mėnesius visoje Lietuvoje aplinkosaugininkai sustabdė 472 transporto priemones, iš kur...
-
Transporto sektoriui metai klostėsi sudėtingai: rinka liko nestabili, griežtėja reguliacinė aplinka
Lietuvos transporto ir logistikos įmonės šiuos metus vertina kaip sunkius – nors įmonių pajamingumas šiek tiek padidėjo, bet darbuotojų trūkumas neleido pilnai pasinaudoti pagerėjusia situacija. ...
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai9
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas3
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai3
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai4
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...