- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Didžiausias Baltijos šalyse "Kauno automobilių turgus" dėl pandemijos šiek tiek sumažėjo, tačiau automobiliai aikštelėse per daug neužsibūna net ir aprimus pirkimams, o pirkėjų įpročių įsigaliojęs taršos mokestis beveik nepakeitė.
Veikia saviizoliacija
"Žinoma, norėtųsi, kad prie turgaus vartų vėl kas rytą rikiuotųsi eilės automobilvežių, tačiau dabar pirkimų ir pardavimų dinamika gana nebloga", – konstatavo "Kauno automobilių turgų" administruojančios UAB "Varanas" vadovas Valentinas Naujanis.
Pasak jo, pastaruoju metu pirkėjų sudėtis beveik nesikeitė – lietuviai, ukrainiečiai, latviai, lenkai.
Vis dėlto latviai dabar nebeatvažiuoja, kai pablogėjus situacijai dėl COVID-19 saviizoliacija grįžusiems iš Lietuvos yra privaloma.
"Turgaus prekybininkai, važiuodami pirkti automobilių į Vakarų Europos šalis, visada tikrina, kokia epidemiologinė situacija. Izoliavimasis porai savaičių jiems itin nepalankus", – sakė V.Naujanis.
Norėtųsi, kad prie turgaus vartų vėl kas rytą rikiuotųsi eilės automobilvežių, tačiau dabar pirkimų ir pardavimų dinamika gana nebloga.
Pasikliauja tarpininkais
Automobilių pirkėjai ir pardavėjai ieško įvairių išeičių. Antai ukrainiečiai nupirktus automobilius krauna į automobilvežį, kuris transporto priemones nugabena iki Lenkijos ir Ukrainos sienos, o iš ten jau perveža kiti asmenys.
Kauno automobilių turguje dirbantys lietuviai džiaugiasi ukrainiečiais, nors dabar mažiau atvyksta tų, kurie ieškosi transporto priemonės sau.
Valentinas Naujanis. UAB „Varanas“ nuotr.
"Laukiami visi pirkėjai, tačiau žmogus, atvažiuojantis pats nusipirkti automobilio sau, nėra tas, kuris suteiks prekybininkui didesnių galimybių uždirbti, nes kitąkart į turgų sugrįš mažiausiai po trejų metų. Tačiau tokių pirkėjų vis mažėja. Dažniausiai pasikliaujama tarpininkais, jiems pateikiami konkretūs užsakymai. Nemažai ukrainiečių įsikūrę Lietuvoje ir rūpinasi automobilių paieška bei išsiuntimu į savo gimtąją šalį", – tvirtino V.Naujanis.
Lietuviai – neišlaidūs
Prieš įvedant taršos mokestį aktyviau automobilius pirko ir lietuviai, tačiau dabar, kaip ir anksčiau, daugiausia automobilių nuperka ukrainiečiai.
"Šiuo metu vidutinė automobilio kaina turguje – maždaug trys keturi tūkstančiai eurų. Tiek kainuoja dauguma aikštelėse esančių automobilių. Tokia yra ir daugumos lietuvių perkamoji galia. Daugiau išleisti automobiliui jie negali", – sakė V.Naujanis.
Automobilių pasirinkimas taip pat labai nepasikeitė.
"Taršos mokestis pirkimo įpročių beveik nepakeitė. Jeigu įsigyjamas taršesnis automobilis, kurį registruojant reikės sumokėti didesnį mokestį, pirkėjas stengiasi tokia pat suma sumažinti ir automobilio kainą. Mažiau taršūs automobiliai, už kuriuos nereikėtų mokėti taršos mokesčio, dažnai kainuoja ne vienu tūkstančiu daugiau, tad pirkėjui pora šimtų eurų registracijos mokesčio yra mažesnis nuostolis nei pirkti brangesnį automobilį", – įvardijo tendencijas UAB "Varanas" vadovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žada atsisakyti dalies greičio matuoklių: tokios paskirties turi nelikti17
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis tikina nematantis poreikio tolesnei greičio matuoklių tinklo plėtrai ir žada inicijuoti jo peržiūrą. Pasak ministro, šiuo metu turimas tinklas yra per didelis ir neatitinka saugumo priemonėms keliamų krit...
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą3
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja14
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją1
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...