- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Privalomąją transporto priemonių techninę apžiūrą atliekančių įmonių nuostatos apriboja klientų galimybes apginti savo interesus, sudaro sąlygas priimti šališkus sprendimus, ketvirtadienį pranešė Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT).
Atlikusi transporto priemonių privalomosios techninės apžiūros rezultatų apskundimą reglamentuojančių teisės aktų antikorupcinį vertinimą, STT nustatė, kad Lietuvos transporto saugos administracijos patvirtinto aprašo nuostatų dalis, pagal kurią skundai dėl kontrolierių sprendimų įmonėse privalo būti nagrinėjami vadovaujantis šio teisės akto nuostatomis, nedera su aukštesniojo lygmens teisiniu reglamentavimu. Pagal jį tokią tvarką privalo nustatyti ir įgyvendinti techninę apžiūrą atliekančios įmonės.
Anot tarnybos, šio aprašo nuostatos gali būti interpretuojamos daugiaprasmiškai, apribojant transporto priemonių valdytojų galimybes apginti savo teisėtus interesus bei sudaro sąlygas įmonėje priimti neobjektyvius ir šališkus sprendimus.
STT vertinimu, šiuo metu nustatytas techninę apžiūrą atliekančių įmonių teisinis reglamentavimas sudaro sąlygas taikyti skirtingą skundų nagrinėjimo praktiką, kuri gali būti palanki korupcijos rizikos veiksnių pasireiškimui. Tai pagrindžia ir antikorupcinio vertinimo išvadoje dėl bendrovės „Tuvlita“ patvirtintos Klientų skundų nagrinėjimo tvarkos pateiktos antikorupcinio pobūdžio pastabos.
(...) tvarka numato žodinę skundų nagrinėjimo galimybę, tačiau jos procedūrų nekonkretizuoja, todėl tai gali sudaryti sąlygas sprendimus priimančių subjektų korupcijai.
STT korupcijos prevencijos specialistai neigiamai pasisako dėl aprašo nuostatų, pagal kurias skundą dėl kontrolieriaus sprendimo transporto priemonės valdytojas privalo pateikti neišvykdamas iš techninės apžiūros atlikimo vietos.
Pasak pranešimo, techninės apžiūros procedūrų specifiškumas reikalauja specialiųjų žinių ir patirties, todėl toks reikalavimas apriboja transporto priemonių valdytojų galimybes apginant savo teisėtus interesus kreiptis į kompetentingus ir nešališkus subjektus.
STT taip pat kritiškai vertina nuostatas, pagal kurias pakartotiname transporto priemonės patikrinime privalo dalyvauti techninę apžiūrą atlikusios įmonės vadovas (kadangi tai atskirais atvejais fiziškai padaryti gali būti sudėtinga, o pats vadovas kontrolieriaus kvalifikacijos gali ir neturėti) bei techninę apžiūrą atlikęs kontrolierius, kuris yra tiesiogiai suinteresuotas skundo nagrinėjimo rezultatais.
Tarnyba neigiamai vertina ir aprašo nuostatas, pagal kurias Lietuvos transporto saugos administracijoje sudaryta komisija nagrinėja skundus, kai transporto priemonės valdytojas nesutinka su skundo nagrinėjimo techninės apžiūros įmonėje rezultatais.
Anot tarnybos, atkreiptinas dėmesys, kad aprašu nenustatomi kvalifikaciniai reikalavimai tokios komisijos nariams, todėl jos priimti sprendimai gali būti neobjektyvūs ir neužtikrinantys transporto priemonių valdytojų teisėtų interesų apsaugos.
STT antikorupciniu požiūriu įvertinusi bendrovės „Tuvlita“ patvirtintą Klientų skundų nagrinėjimo tvarką nustatė, kad jos taikymas gali sudaryti sąlygas korupcijos rizikos veiksnių pasireiškimui. Be to, tvarka numato žodinę skundų nagrinėjimo galimybę, tačiau jos procedūrų nekonkretizuoja, todėl tai gali sudaryti sąlygas sprendimus priimančių subjektų korupcijai.
Tarnybos nuomone, tais atvejais, kai ši tvarka būtų taikoma kartu su Lietuvos transporto saugos administracijos priimtu aprašu, galima rizika dėl transporto priemonių valdytojų teisėtų interesų neužtikrinimo.
Antikorupciniu požiūriu neigiamai įvertintos ir nuostatos, pagal kurias įmonės vadovas pats sprendžia kas ir kokia apimtimi nagrinės skundus, todėl sprendimą priimančiam asmeniui suteikiama diskrecija, galinti lemti nepagrįstų sprendimų priėmimą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pabaigtas „Vičiūnų grupės“ įmonių restruktūrizavimo procesas6
„Vičiūnų grupės“ savininkų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio ir jo verslo partnerio Liudo Skieriaus netiesiogiai valdoma turto valdymo bendrovė „GG Holding“ restruktūrizacijos proceso metu buvo prijungta prie žemės ūkio...
-
Skrydis į niekur: tūkstantis savanorių testuoja naująjį Vilniaus oro uosto terminalą
Vilniaus oro uoste vyksta naujojo išvykimo terminalo masinis testavimas, kuriame dalyvauja daugiau kaip 1 tūkst. savanorių. ...
-
Teismo verdiktas: Susisiekimo ministerijai teks mokėti didžiulę baudą3
Konkurencijos tarybos Susisiekimo ministerijai 2023 metais skirta 40,53 tūkst. eurų bauda dėl apribotos prieigos prie viešosios geležinkelių infrastruktūros ir konkurencijos buvo pagrįsta, nutarė Regionų administracinis teismas. ...
-
Žiniasklaida: baltarusiškas trąšas gabenusi bendrovė pradėjo arbitražo bylą prieš Lietuvą5
Lietuvos piliečiui Igoriui Udovickiui per tarpininkus priklausanti įmonė „Hasenberg“ pradėjo tarptautinį arbitražą prieš Lietuvą. Tai portalui lrt.lt patvirtino Susisiekimo ministerija. LRT duomenimis, bendrovė siekia prisiteisti 15...
-
Po finansinių įstaigų skandalų LB akiratyje – ne tik komerciniai bankai: pranešė, ką tikrins
Lietuvos bankas (LB) šiais metais ketina atlikti iki 30 jo prižiūrimų finansų įstaigų patikrinimų. ...
-
„LTG Cargo“ atskleidė, ką darys su rusiško žymėjimo vagonais
Siekdama galutinai desinchronizuoti Lietuvos geležinkelių sistemą nuo Rusijos, valstybės grupės „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ iki 2026 m. ketina visus aktyviai naudojamus vagonus perregi...
-
„Fintech“ paslaugomis naudojasi kas trečias lietuvis, dar 19 proc. ketina išbandyti1
36 proc. lietuvių naudojasi „fintech“ įmonių paslaugomis, tai parodė asociacijos „Fintech Hub LT“ užsakymu „Spinter tyrimai“ atlikta apklausa. Dažniausiai tokiomis paslaugomis naudojasi 18–45 metų amžiaus gyven...
-
Paukštys pratrūko: skleidžiamas šmeižtas
Viešojoje erdvėje pasklidus informacijai, kad „Teltonikos“ prekių vis dar galima įsigyti Rusijoje ir Baltarusijoje veikiančiuose interneto portaluose, įmonių grupės įkūrėjas Arvydas Paukštys tvirtina – jau nuo 2022 m. ...
-
Dėl sukčių atakos užblokavo dalį „Akropolio“ dovanų kortelių: štai ką reikia daryti jų turėtojams
Dovanų kortelių platinimo bendrovė „Gera dovana“ nustatė, kad į jos partnerių savitarnos portalą per darbuotojo paskyrą nuotoliniu būdu įsilaužę nežinomi asmenys neteisėtu būdu nukopijavo dalį išplatintų „Akropolio&ldq...
-
Lietuvos oro uostų užmojai: žada patuštinti „kišenes“
Tris oro uostus valdanti valstybės įmonė Lietuvos oro uostai (LTOU) šiemet į plėtrą investuos 58 mln. eurų, skelbia LTOU. ...