- Aurimas Ragelis, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Valstybinius kelius valdančiai įmonei „Via Lietuva“ dėl įstrigusio „Teltonikos“ lustų gamyklos Vilniuje projekto pasiūlius leisti strateginiams valstybės projektams inžinerinius tinklus tiesti kelių apsaugos zonoje, bendrovės vadovas Marius Švaikauskas sako, kad tokią teisę būtų galima suteikti visiems projektams, tačiau už tinklų iškėlimą neturėtų mokėti valstybė.
„Tai sisteminis klausimas, nes nebuvo sudaryti inžineriniai koridoriai prie valstybinės reikšmės kelių. Sprendžiant šią problemą mes matome galimybę visiems be išimties (...) pasinaudoti šia infrastruktūra, tačiau santykius tame reikia sureguliuoti, kad valstybė neturėtų po to mokėti už inžinerinių tinklų iškėlimą“, – spaudos konferencijoje ketvirtadienį sakė M. Švaikauskas.
„Norime įvesti lygiateisiškumo tikslą, kad tai galiotų visiems – ne tik išskirtinai valstybinėms įmonėms ar jų projektams, bet ir pačiam verslui sudaryti galimybę pasinaudoti kelių infrastruktūra“, – pridūrė jis.
Anot jo, tam būtinos įstatymų pataisos, kuriomis būtų apibrėžta valstybės ir verslo atsakomybė.
„Įstatymais mes turime numatyti atsakomybes ir pareigas, kad po to iš mokesčių mokėtojų pinigų nereikėtų dengti šitų atsiradusių papildomų kaštų, kas yra dabar“, – teigė „Via Lietuvos“ vadovas.
Įstatymais mes turime numatyti atsakomybes ir pareigas, kad po to iš mokesčių mokėtojų pinigų nereikėtų dengti šitų atsiradusių papildomų kaštų, kas yra dabar.
M. Švaikauskas teigė, kad kaštai už anksčiau keliuose paklotų inžinerinių tinklų iškėlimą šiuo metu tenka „Via Lietuvai“, o tai nėra sąžininga. Pasak jo, komunikacijų iškėlimas per pastaruosius dvejus metus įmonei kainavo apie 5 mln. eurų.
Anot jo, „Via Lietuva“ su elektros skirstymo operatore ESO jau prieš kurį laiką pradėjo derybas dėl inžinerinių tinklų projektų derinimo sąlygų pakeitimo, siekiant sąžiningų įsipareigojimų abiem pusėms.
Jo teigimu, minėtas įstatymo pataisas planuojama teikti Seimui kitų metų pavasarį.
„Mes savo finansinio modelio pakete esame numatę šituos įstatymų pakeitimus ir tikime Seimo pavasario sesijoje teikti nuo (Susisiekimo – BNS) ministerijos pasiūlymus Seimui“, – kalbėjo M. Švaikauskas.
„Via Lietuva“ pirmadienį pranešė parengusi teisės aktų pakeitimus, kuriais strateginiams valstybės projektams elektros kabelius būtų leista tiesti kelių apsaugos zonoje. Tokiu būdu nebeliktų kliūčių aprūpinti elektra statomas naujas „Teltonikos“ gamyklas Liepkalnyje.
Susisiekimo ministerija pataisas žada patvirtinti skubos tvarka.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pabaigtas „Vičiūnų grupės“ įmonių restruktūrizavimo procesas4
„Vičiūnų grupės“ savininkų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio ir jo verslo partnerio Liudo Skieriaus netiesiogiai valdoma turto valdymo bendrovė „GG Holding“ restruktūrizacijos proceso metu buvo prijungta prie žemės ūkio...
-
Skrydis į niekur: tūkstantis savanorių testuoja naująjį Vilniaus oro uosto terminalą
Vilniaus oro uoste vyksta naujojo išvykimo terminalo masinis testavimas, kuriame dalyvauja daugiau kaip 1 tūkst. savanorių. ...
-
Teismo verdiktas: Susisiekimo ministerijai teks mokėti didžiulę baudą3
Konkurencijos tarybos Susisiekimo ministerijai 2023 metais skirta 40,53 tūkst. eurų bauda dėl apribotos prieigos prie viešosios geležinkelių infrastruktūros ir konkurencijos buvo pagrįsta, nutarė Regionų administracinis teismas. ...
-
Žiniasklaida: baltarusiškas trąšas gabenusi bendrovė pradėjo arbitražo bylą prieš Lietuvą5
Lietuvos piliečiui Igoriui Udovickiui per tarpininkus priklausanti įmonė „Hasenberg“ pradėjo tarptautinį arbitražą prieš Lietuvą. Tai portalui lrt.lt patvirtino Susisiekimo ministerija. LRT duomenimis, bendrovė siekia prisiteisti 15...
-
Po finansinių įstaigų skandalų LB akiratyje – ne tik komerciniai bankai: pranešė, ką tikrins
Lietuvos bankas (LB) šiais metais ketina atlikti iki 30 jo prižiūrimų finansų įstaigų patikrinimų. ...
-
„LTG Cargo“ atskleidė, ką darys su rusiško žymėjimo vagonais
Siekdama galutinai desinchronizuoti Lietuvos geležinkelių sistemą nuo Rusijos, valstybės grupės „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ iki 2026 m. ketina visus aktyviai naudojamus vagonus perregi...
-
„Fintech“ paslaugomis naudojasi kas trečias lietuvis, dar 19 proc. ketina išbandyti1
36 proc. lietuvių naudojasi „fintech“ įmonių paslaugomis, tai parodė asociacijos „Fintech Hub LT“ užsakymu „Spinter tyrimai“ atlikta apklausa. Dažniausiai tokiomis paslaugomis naudojasi 18–45 metų amžiaus gyven...
-
Paukštys pratrūko: skleidžiamas šmeižtas
Viešojoje erdvėje pasklidus informacijai, kad „Teltonikos“ prekių vis dar galima įsigyti Rusijoje ir Baltarusijoje veikiančiuose interneto portaluose, įmonių grupės įkūrėjas Arvydas Paukštys tvirtina – jau nuo 2022 m. ...
-
Dėl sukčių atakos užblokavo dalį „Akropolio“ dovanų kortelių: štai ką reikia daryti jų turėtojams
Dovanų kortelių platinimo bendrovė „Gera dovana“ nustatė, kad į jos partnerių savitarnos portalą per darbuotojo paskyrą nuotoliniu būdu įsilaužę nežinomi asmenys neteisėtu būdu nukopijavo dalį išplatintų „Akropolio&ldq...
-
Lietuvos oro uostų užmojai: žada patuštinti „kišenes“
Tris oro uostus valdanti valstybės įmonė Lietuvos oro uostai (LTOU) šiemet į plėtrą investuos 58 mln. eurų, skelbia LTOU. ...