- Elena Varnauskaitė/lnk.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Graži tik savo augintiniui? Būk graži iš tikrųjų“ – tokią reklamą paskelbęs plataus tinklo sporto klubas sulaukė aršios kritikos dėl seksizmo. Lietuviams šio sporto klubų tinklo reklamos užkliūva ne pirmą kartą.
Sporto klubo lankytojai pasidalijo savo nuomone apie šią reklamą.
„Aš manau, tai gali žmogų motyvuoti. Tai tikrai gali jį pastūmėti, nes, tarkim, aš asmeniškai pradėjau sportuoti labai storas, 137 kilogramai buvo, 14 metų, ir sportas gal net išgelbėjo mane, nes aš tikrai buvau ant diabeto ribos. Tai man padėjo suprasti, kad gyvenimas yra daug gražesnis, kad tikrai nereikia sėdėti namie, o kad reikia kažko siekti“, – pasakojo vyras.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Reikėtų dėl savęs sportuot, ne dėl kitų. Aš, kaip ir daugelis vyrų, prieš daug metų pradėjau sportuoti dėl moterų. Bet paskui po kiek laiko supranti, kad su moterimi ne tame esmė ir yra svarbesnių dalykų, kaip sveikata ir tiesiog senam amžiuje turėt gerą laikyseną, mažiau ligų su sąnariais, mažiau problemų ir panašiai“, – kalbėjo kitas vyras.
„Pritarčiau, kad jokiu būdu ne, tikrai ne, nes negalima žmonių diskriminuoti nei pagal lytį, nei pagal svorį, nei pagal ūgį, nei pagal rasę. Tiek metų esame Europoje, o reklama visai ne europietiška“, – piktinosi moteris.
„Gym+“ vadovas Mantas Badikonis plačiau apie reklaminę kampaniją ir jos tikslus.
– Ar tikėjotės, kad ši reklama sulauks tiek kritikos? Ar norėjote provokuoti?
– Ne, nesitikėjome ir tikrai nenorėjome provokuoti.
– Koks buvo kampanijos tikslas?
– Kampanijos tikslas buvo šmaikščiai pakviesti žmones sportuoti. Jeigu sekėte praėjusias reklamas, mes visą laiką stengiamės, tarsi savo vizitinę kortelę pateikti šmaikščias, humoristines, ryškias reklamas, kad patrauktume žmonių dėmesį.
– „Graži tik savo augintiniui? Būk graži iš tikrųjų“. Yra tokia konotacija, kad jeigu nesportuosi, būsi negražus.
– Visas ažiotažas kilo nuo būtent moters vizualizacijos, bet mes iš karto ir norėjome pabrėžti darydami tiek vyrą, tiek moterį, kad neišskiriame nei moterų, nei vyrų grožio. Ta reklama kviečiame sportuoti tiek vyrus, tiek moteris. Manome, kad sportas mus daro gražesnius ne tik išorėje, bet ir viduje, suteikia mums daugiau sveikatos, ugdo valią, gerina nuotaiką, pakelia energijos lygį, o ne tik sukuria dailias išorines kūno formas. Būtent tą stereotipą ir bandėme pašiepti. Tokia ir buvo mintis.
– O kaip be išorinio grožio? Ar nesportuojantis žmogus yra gražus?
– Visiškai taip. Ir jeigu sekėte mūsų reklamas, jose dažniausiai apeliuojama į išorinę išvaizdą, tai yra pasenusį stereotipą. Mūsų vizija yra pakviesti sportuoti visus, nesvarbu ar tu aukštas, žemas, apkūnus, lieknas, senas ar jaunas. Norime, kad pas mus ateitų visi ir grožį suprantame taip pat labai įvairialypiai, kaip aš ir minėjau. Norime, kad vienas žmogus atsipalaiduotų galbūt grupinėse treniruotėse, kitas atliktų kardio treniruotę ir grožis susideda iš įvairių sluoksnių. Skatiname, kad kiekvienas ateitų sportuoti bent po porą valandų per savaitę.
– Ar planuojate keisti reklamą?
– Tikrai ne. Kaip ir minėjau, esame patenkinti ta reklama, dirbame su profesionalia kūrybos agentūra, tikime jų darbu. Reklama yra ruošta ne tam, kad bukai pajuokauti. Mes tikrai vertiname, kas yra humoras, kas yra ribų peržengimas. Džiaugiamės rezultatu, kurį gavome ir tikime, kad humoras turi egzistuoti viešoje erdvėje.
Šią situacija pakomentavo ir Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos vadovė Mintautė Jurkutė.
Tai gali būti žalinga vėliau, kaip mes įsivaizduojame, kaip vyrai ir moterys turėtų atrodyti.
– Neturime oficialių skundų. Kol kas yra tik kreipimaisi žmonių su klausimu, ar čia galėtų būt lygių galimybių pažeidimas? Tai taip, kaip dabar lygių galimybių įstatymai apibrėžia, kas yra diskriminacija arba kas yra ne, šiuo atveju tokių įstatymo pažeidimo požymių neįžvelgiame. Ir dėl to nemanome, kad yra tikslinga atlikti tyrimą dėl lygių galimybių pažeidimo.
– Šis sporto klubas jau ne pirmą kartą patenka jūsų akiratį. Kokia buvo ankstesnė reklama? Ar jos yra panašios savo turiniu?
– Analizės neatlikome, anksčiau žmonės irgi kreipėsi dėl reklamos, kuriose buvo vaizduojami seksualizuoti kūnai: tiek vyrų, tiek moterų. Irgi buvo kreiptasi pirma dėl moters vizualo. Vėliau paaiškėjo, kad tai yra 3 reklamų ciklas. Tai buvo klausiama, ar nežemina toksai seksualizuoto kūno, kaip etalono pavyzdys? Ten buvo žinutė, kad jeigu nesportuosi, tai esi tarsi mažiau vertingas. Tai tuo atveju mes irgi pažeidimo nenustatėme, bet kontrolierė pripažino, kad apskritai kūno grožio arba jaunystės kulto eskalavimą, reikėtų daryti atsargiai, nes tokiais būdais yra formuojami stereotipai. Pavyzdžiui, kas yra gražu, kas yra negražu, kas yra siektina, kas ir ne. Tai gali būti žalinga vėliau, kaip mes įsivaizduojame, kaip vyrai ir moterys turėtų atrodyti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Teismo verdiktas: Susisiekimo ministerijai teks mokėti didžiulę baudą2
Konkurencijos tarybos Susisiekimo ministerijai 2023 metais skirta 40,53 tūkst. eurų bauda dėl apribotos prieigos prie viešosios geležinkelių infrastruktūros ir konkurencijos buvo pagrįsta, nutarė Regionų administracinis teismas. ...
-
Žiniasklaida: baltarusiškas trąšas gabenusi bendrovė pradėjo arbitražo bylą prieš Lietuvą2
Lietuvos piliečiui Igoriui Udovickiui per tarpininkus priklausanti įmonė „Hasenberg“ pradėjo tarptautinį arbitražą prieš Lietuvą. Tai portalui lrt.lt patvirtino Susisiekimo ministerija. LRT duomenimis, bendrovė siekia prisiteisti 15...
-
Po finansinių įstaigų skandalų LB akiratyje – ne tik komerciniai bankai: pranešė, ką tikrins
Lietuvos bankas (LB) šiais metais ketina atlikti iki 30 jo prižiūrimų finansų įstaigų patikrinimų. ...
-
„LTG Cargo“ atskleidė, ką darys su rusiško žymėjimo vagonais
Siekdama galutinai desinchronizuoti Lietuvos geležinkelių sistemą nuo Rusijos, valstybės grupės „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ iki 2026 m. ketina visus aktyviai naudojamus vagonus perregi...
-
„Fintech“ paslaugomis naudojasi kas trečias lietuvis, dar 19 proc. ketina išbandyti1
36 proc. lietuvių naudojasi „fintech“ įmonių paslaugomis, tai parodė asociacijos „Fintech Hub LT“ užsakymu „Spinter tyrimai“ atlikta apklausa. Dažniausiai tokiomis paslaugomis naudojasi 18–45 metų amžiaus gyven...
-
Paukštys pratrūko: skleidžiamas šmeižtas
Viešojoje erdvėje pasklidus informacijai, kad „Teltonikos“ prekių vis dar galima įsigyti Rusijoje ir Baltarusijoje veikiančiuose interneto portaluose, įmonių grupės įkūrėjas Arvydas Paukštys tvirtina – jau nuo 2022 m. ...
-
Dėl sukčių atakos užblokavo dalį „Akropolio“ dovanų kortelių: štai ką reikia daryti jų turėtojams
Dovanų kortelių platinimo bendrovė „Gera dovana“ nustatė, kad į jos partnerių savitarnos portalą per darbuotojo paskyrą nuotoliniu būdu įsilaužę nežinomi asmenys neteisėtu būdu nukopijavo dalį išplatintų „Akropolio&ldq...
-
Lietuvos oro uostų užmojai: žada patuštinti „kišenes“
Tris oro uostus valdanti valstybės įmonė Lietuvos oro uostai (LTOU) šiemet į plėtrą investuos 58 mln. eurų, skelbia LTOU. ...
-
Didžiausią Lietuvos medicinos įstaigų tinklą perka suomiai2
Privataus kapitalo fondo „INVL Baltic Sea Growth Fund“ valdomą medicinos įstaigų tinklą „InMedica grupę“ perka Suomijos socialinės ir sveikatos priežiūros įstaiga „Mehilainen“. ...
-
Svarbi žinia: VMI įspėja gyventojus4
Dėl EDS serverių perkėlimo darbų nuo penktadienio vakaro iki sekmadienio nebus pasiekiamos VMI sistemos. ...