- Erika Alonderytė-Kazlauskė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministerijai verslui pažadėtą 41 mln. eurų paramą elektromobiliams įsigyti nusprendus skirti viešosios infrastruktūros finansavimui, kai kurie politikai ir verslo atstovai kritikuoja tokį sprendimą, o verslininkai sako buvę apgauti.
Seimo Ekonomikos komiteto narys liberalas Andrius Bagdonas pabrėžė, kad komitetas dar birželį ragino ministeriją laikytis Europos Sąjungos Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo fondo (RRF) plano.
„Jeigu jokios skatinamosios priemonės nėra taikomos, tikiuosi, persižiūrėsite RRF planą, arba valstybės biudžetas tvirtinamas ir ieškosite būdų, kaip bent šiek tiek ištaisyti savo klaidas“, – komiteto posėdyje sakė parlamentaras.
Anot jo, Susisiekimo ministerija, pažadėjusi paramą automobilių nuomos verslui bei ją numačiusi RRF plane, sukėlė nepagrįstą lūkestį.
„RRF plane ši priemonė buvo patvirtinta ne tik jūsų, bet ir parlamento. (...) Jūs suteikėte lūkesčius juridiniams asmenims, juos viešai pristatėte, o vėliau juos apgavote“, – teigė A. Bagdonas.
Lietuvos autoverslininkų asociacijos atstovas Mantas Zakarka teigė, kad verslas buvo patikintas, jog parama netrukus bus skirta, tačiau galiausiai nuspręsta lėšas perskirstyti.
„2023 metų pradžioje ir viduryje girdėjome, kad tuoj tuoj ta priemonė bus, bet verslo dalyvavimo ar įtraukimo nebuvo diskusijoje, ji įvyko per vasarą. Tas liūdina. (...) Verslas jaučiasi apgautas, nes net nedalyvavo šitame procese, o tikėjo pažadais, kurie nebuvo įgyvendinti“, – komitete teigė jis.
Verslas jaučiasi apgautas, nes net nedalyvavo šitame procese, o tikėjo pažadais, kurie nebuvo įgyvendinti.
„Kalbame apie paramą juridiniams asmenims, kurie valdo didžiulius automobilių parkus, daugiau nei 1000, ir naudoja veiklai – ir nuomos kompanijos, ir siuntų kompanijos, kur transportas yra esmė ir pagrindinis įrankis, kuris galėtų duoti grietą paspirtį tiek taršos mažinimui, tiek elektrifikavimui“, – pridūrė M. Zakarka.
Susisiekimo ministerijos kancleris Ramūnas Dilba teigė, kad šiai priemonei ministerija jau buvo parengusi finansavimo sąlygų aprašą, tačiau jis nebuvo suderintas su Finansų ministerija motyvuojant tuo, kad įsigaliojo PVM lengvata.
„Situaciją suprantame, finansavimo sąlygų aprašą buvom parengę, bet suprantame ir tą pusę, kad viešųjų finansų yra, kiek yra, RRF suma buvo sumažėjusi Lietuvai, Finansų ministerija turėjo papildomai skolintis, dėl to buvo priimtas tas sprendimas, kad orientuotų daugiau finansų į viešųjų juridinių asmenų ir viešosios infrastruktūros kūrimą“, – kalbėjo jis.
„PVM atskaita yra papildoma paskata privačiam sektoriui įsigyti elektromobilius“, – sakė R. Dilba.
Tuo metu M. Zakarka tikino, kad PVM atskaita nėra susijusi su paskata elektromobiliams įsigyti: „Buvo priimtas PVM įstatymo pakeitimas, kuris iš esmės didelius parkus valdančioms bendrovėms, kurios savo automobilius naudoja kaip įrankį veiklai, tai neturėjo ir negali turėti įtakos dėl finansinės apskaitos dalykų. (...) Nesuprantame, kodėl tai siejama“.
Finansų ministerijos atstovė Eglė Coppa teigė, kad iš 41 mln. eurų 20 mln. eurų buvo perskirstyta elektra arba vandeniliu varomų autobusų įsigijimui ir jų įkrovimo infrastruktūrai, o 21 mln. eurų – geležinkelių ruožo Kaišiadorys–Klaipėda elektrifikavimui.
„Buvo nuspręsta, kad dėl 2023 metais priimtos PVM atskaitos įmonėms į PVM atskaitą bus galima įtraukti beveik 17 mln. eurų ir bendrų diskusijų su Susisiekimo ministerija metu mes nutarėme, kad tas lėšas, kurios buvo numatytos kompensavimui ir elektromobilių įsigijimo skatinimui, galėtume numatyti toms sritims, kur yra didesnis finansavimo poreikis – geležinkelių infrastruktūra ir viešieji elektromobiliai“, – komitete aiškino E. Coppa.
„Taip, mes stovime su savo sprendimu, bet negaliu paneigti, kad akivaizdu, jog reikalingas finansavimas ir šioms įmonėms, parama įsigyti elektromobilius“, – kalbėjo ji.
R. Dilba taip pat užsiminė, kad RRF lėšų skirstymas gali būti peržiūrėtas dar ne kartą, todėl Susisiekimo ministerija būtų pasiruošusi numatytą sumą skirti minėtų įmonių elektromobilių įsigijimui.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekonomistai įvertino, kas 2025 m. brangs labiausiai
Statistikams gruodį fiksuojant 1,8 proc. išankstinę metinę bei 0,1 proc. mėnesio infliaciją, BNS kalbinti ekonomistai prognozuoja, jog vartotojų kainų indeksas kitais metais toliau augs. ...
-
Panevėžio savivaldybė: pabėgėliai iš Ukrainos ir kitąmet galės naudotis lengvatomis1
Penktadienį posėdžiavusi Panevėžio miesto savivaldybės taryba nusprendė pratęsti nuo 2022 m. pavasario Ukrainos karo pabėgėliams taikomas viešojo transporto lengvatas. ...
-
Čmilytė-Nielsen: Žemaitaitis kelia įtampą koalicijoje visai kitu tikslu31
Liberalų sąjūdžio pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen sako, kad socialdemokratų vedamos Vyriausybės programos vykdymas reikalaus ambicingų ir skausmingų planų, kaip surinkti daugiau lėšų į valstybės biudžetą. Politikė jau dabar įžv...
-
Mažmeninė prekyba šiemet augo, o restoranų apyvarta smuko
Mažmeninė prekyba per 11 šių metų mėnesių, palyginti su tuo pat laiku 2023 metais, augo 4,3 proc. ir siekė 17,6 mlrd. eurų. ...
-
Skelbia, kaip kitąmet bus vertinamos užsiimančių individualia veikla pajamos3
„Sodros“ pensijos taško vertė kitąmet sudarys 7,16 euro, o kad jį įgytų individualia veikla pagal pažymą užsiimantis asmuo 2025-aisiais turės uždirbti ne mažiau kaip 40 169 eurų pajamų, penktadienį rašo „Verslo ži...
-
Vaičiūnas įvertino pažeisto elektros kabelio grėsmes: reikia griežtesnių priemonių2
Per Kalėdas įvykęs povandeninio kabelio tarp Suomijos ir Estijos gedimas skatina persvarstyti papildomus elektros gamybos pajėgumus, sako energetikos ministras. ...
-
Ekspertai įvardijo svarbiausią 2024-ųjų ekonomikos įvykį (apžvalga)1
Reikšmingiausias besibaigiančių 2024-ųjų metų ekonomikos įvykis Lietuvoje buvo aukštųjų technologijų grupės „Teltonika“ akcininko Arvydo Paukščio pareiškimas apie stabdomas Liepkalnyje plėtojamo „Telton...
-
Lietuvoje daugėja mokesčių vengiančių imigrantų9
Pastaraisiais metais vis daugiau individualia veikla Lietuvoje besiverčiančių užsieniečių vengia atsiskaityti su valstybe, penktadienį rašo portalas LRT. ...
-
Neringa didina rinkliavas už įvažiavimą: vairuotojus kurorto apetitas glumina15
Didėja rinkliava už įvažiavimą į Neringą. Vasarą per patį turistų piką du mėnesius teks mokėti 50 eurų. Buvo 30 eurų. Susimokėti, nors ir perpus pigiau, bet teks ir elektromobiliams. ...
-
Valdžia žada revoliuciją keliuose ir kalba apie naujus mokesčius: ar tai realu?39
Nauja valdžia žada Lietuvoje pakartoti Lenkijos kelių revoliuciją. Keliai Lietuvoje jau tokie prasti, kad dabartinio finansavimo neužtenka net esamai būklei palaikyti. Keliai pasmerkti toliau griūti. Socialdemokratai žada esminius pokyčius. Neabejoja,...