- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Valdžia vėl grįžta prie sprendimų dėl taršių automobilių. Vyriausybė pritarė naujam nacionaliniam oro taršos mažinimo planui. Jame numatyta, kad po penkerių metų naujai registruojamiems taršiems automobiliams nebūtų leidžiama išriedėti į gatves. Gamtą teršiančiais automobiliais valdžia laiko „Euro 4“ ir dar senesnių standartų transporto priemones. Apie tai pokalbis su aplinkos ministru Simonu Gentvilu.
– Kam Vyriausybė pritarė?
– Nutarėme, kad už 30 metų Europoje nebebus taršos. Tai optimistinis tikslas. 2030 m. esame numatę stiprius taršos mažinimo rodiklius – nuo žemės ūkio, energetikos, transporto. Transporto sektoriuje kalbame apie registravimo kartelės kėlimą, kad taršiausi automobiliai ateityje nebegalėtų būti registruojami. Europa apsisprendusi 2035 m. uždrausti vidaus degimo varikliais automobilių prekybą.
– Taršiausi „Euro 4“ standartas ir dar taršesni?
– Kalbama, kad „Euro 4“ standarto automobiliai ne visi būtų registruojami Lietuvos eisme. Reikės žiūrėti, kaip keisis parkas, kiek bus pinigų taršiems automobiliams utilizuoti. Aplinkos ministerija 10 tūkst. automobilių savininkų sumoka po 1 tūkst., kad būtų sunaikinti.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar jiems bus papildomas registracijos mokestis, ar apskritai nebus leidžiama jų registruoti?
– Kalbame apie tai, kad gatvėse nebematytume juodų arba baltų dūmų. Kad techniškai netvarkingi automobiliai nepraeitų techninių apžiūrų.
– Ar po penkerių metų nebebus įmanoma parduoti „Euro 4“ standarto 2007– 2008 m. automobilį?
– Europa valosi automobilių parką. Ar taršiausi suvažiuoja pas mus, ar ir mes kartu keliame kartelę? Bendras interesas, kad taršūs automobiliai ir netvarkingi nebūtų registruojami. Numatytas pereinamasis laikotarpis. 2027 m. turėsime kažkokių ribojimų „Euro 4“ standartui. Dauguma automobilių parkų jau dabar „Euro 5“, „Euro 6“. „Euro 4“ pradėti 2006 m., dabar jiems jau šešiolika metų. 2027 m. jiems jau bus 20 metų. Techninės apžiūros metu tik išimtiniais atvejais jiems būtų leista dalyvauti eisme.
Mūsų Aplinkos ministerijos tikslas – taršos mažinimas, o mokestinė aplinka priklauso kitoms ministerijoms.
– Nebebus galima registruoti ir „Euro 2“, „Euro 3“?
– Taip. Nekalbame apie totalų uždraudimą. Keliame standartą ir norime švaresnių automobilių.
– Tai nėra naujas automobilių taršos mokestis?
– Ne.
– Ar ruošiamas naujas taršos mokesčio variantas?
– Mūsų Aplinkos ministerijos tikslas – taršos mažinimas, o mokestinė aplinka priklauso kitoms ministerijoms.
– Ar reikėtų šalinti ir 2008–2009 m. mažalitražį benzininį automobilį?
– Ne. Matysime konkrečiai. 2027 m. bus pradėtos taikyti griežtesnės sąlygos. Visi matome, kad nieko nedarymas kenkia aplinkai – krinta didžiuliai krituliai, griūva užtvankos, temperatūrų anomalijos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Paradoksas: žiemos šiltėja, bet sąskaitos už šildymą nemažėja
Šiemet sumuštas ne vienas šilumos rekordas, dienomis temperatūra kai kur kilo net iki 10 laipsnių. Tačiau gyventojai sulaukia didesnių sąskaitų už šildymą nei pernai ir nesupranta, kodėl turi mokėti daugiau. Šilumos...
-
Vilnius palaipsniui ketina pereiti prie maisto atliekų surinkimo konteinerine sistema
Vilnius palaipsniui ketina diegti konteinerinę sistemą maisto atliekų surinkimui, šeštadienį pranešė LRT televizija. ...
-
Budrys: svarstymai atnaujinti Rusijos dujų importą būtų istorinė klaida
Užsienio žiniasklaidai skelbiant apie Europos Sąjungos (ES) pareigūnų svarstymus atnaujinti rusiškų dujų pirkimą kaip galimą veiksnį siekiant baigti karą Ukrainoje, užsienio reikalų ministras Kęstutis Budrys sako, kad tai būtų „ist...
-
Prekybininkai: šilta žiema augina pavasario prekių pardavimus
Žiemą paprastai perkamiausių prekių – rogučių, slidžių, pačiūžų, kastuvų, ledo gramdiklių, kepurių bei pirštinių, šildytuvų ir kitų – pirkimus šiemet mažina neįprastai šilta ir beveik besniegė žiema...
-
Viešbučių atstovai: nauja turistų registravimo tvarka kelia sumaištį
Nuo sausio įsigaliojus naujai turistų registravimo tvarkai, įpareigojančiai viešbučius ir kitas svečių įstaigas registruoti visus klientus, verslo atstovai teigia, kad naujovė kelia daug sunkumų ir sumaišties, o jos nauda lieka neai&sca...
-
Įsigalioja paprastesnė ir pigesnė būsto paskolų refinansavimo tvarka
Šeštadienį įsigalioja nauja būsto paskolų refinansavimo tvarka, kuri supaprastins, pagreitins ir atpigins šį procesą – žmonėms, norintiems refinansuoti paskolas, tereikės kreiptis į naują banką, o šis atliks didži...
-
Šilutėje kilus paukščių gripo protrūkiui, ministerija informuoja: nuostoliai kompensuojami
Šilutėje, „Vilkyčių paukštyne“ užfiksavus pirmąjį paukščio gripo protrūkį, Žemės ūkio ministerija (ŽŪM) primena, kad gyvulių savininkams, tinkamai besilaikantiems saugos priemonių, kompensuojama iki 100 proc. pa...
-
„Litgrid“ užbaigė elektros linijos Darbėnai–Bitėnai statybos darbus
Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“ įjungė paskutines 330 kV elektros perdavimo linijos Darbėnai–Bitėnai atkarpas. ...
-
Asociacijų vadovai: mes palaikom ir turto, ir automobilių mokesčius, bet jie turi būti protingi
Finansų ministerijai ruošiant siūlymus dėl kai kurių mokesčių keitimo, su ministru Rimantu Šadžiumi pastaruoju metu susitikę verslo asociacijų vadovai teigia išgirdę, kad svarstomi gyventojų pajamų, nekilnojamojo turto ir galb...
-
VERT paskelbė, kiek vasarį didėja vidutinė centralizuotos šilumos kaina
Vidutinė centralizuotos šilumos kaina Lietuvoje vasarį bus 8,02 cento (be PVM) už kilovatvalandę (kWh) – 0,9 proc. daugiau nei sausį (7,95 cento) bei 7,4 proc. daugiau nei prieš metus (7,47 cento), skelbia Valstybinė energetikos regul...