- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Uosto plėtojimo taryboje buvo žengtas tvirtas žingsnis link tolesnio uosto plėtojimo ir išorinio uosto įtvirtinimo.
Miestas pamatė „baltas salas“
Šiame posėdyje 10 balsavus už ir 6 susilaikius, patvirtinti konkretizuoti rengiamo uosto bendrojo plano sprendiniai.
Susilaikė trys savivaldos atstovai, kurie aiškino, kad pasigedo konkrečių sprendinių, kaip su miestu jungsis naujai planuojamos uosto teritorijos. Uosto direkcijos atstovai aiškino, kad šiame etape detalių jungčių nereikia ir negalima nurodyti.
Labiausiai užkliuvo, kad nenurodytos tikslios naujo kelio ir geležinkelio į išorinį uostą ties Melnrage ribos.
Plano rengėjos „Sweco Lietuva“ planavimo grupės vadovas Remigijus Šimkus aiškino, kad tikslios ribos bus nustatytos kitais planavimo dokumentais.
Kelti klausimai ir dėl žaliųjų zonų, kuriuo uoste nebereikia numatyti, bet uostas jų nenumatęs ir mieste. Nors ne uostas, o miestas turėtų numatyti, kur uosto pinigais mieste būtų sodinami medžiai.
Keltas klausimas dėl teritorijų prie uosto tvoros, nes ten nenumatytos uosto sanitarinės zonos ir miestiečiai galintys pareikalauti patvoryje statytis namus.
Iškelti teiginiai, kad jungtyse su uostu yra salos – baltos dėmės, kuriose atsidurs keliai. Pasigesta ir kai kurių neva rezervinių teritorijų, nors kaip aiškino Uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus, tai nesančios jokios rezervinės teritorijos, o tos teritorijos, kurios kol kas priklauso miestui ir jis jas yra pasižadėjęs perduoti uostui.
Susidarė įspūdis, kad miesto atstovai stengėsi sukelti chaosą, kad uosto taryboje nebežinotų kaip balsuoti. Tie patys dalykai jau buvo aptarinėjami prieš tris savaites Uosto tarybos posėdyje ir kelti tie patys klausimai. Panašu, kad miestas neturi rimtų argumentų ir „šaudė tuščiais šoviniais“, kas iš šalies atrodo keistokai.
Uosto direkcijos infrastruktūros direktorius Vidmantas Paukštė prognozavo, kad po bendrojo plano sprendinių patvirtinimo Uosto plėtojimo taryboje dar apie 4 mėnesius vyks kitos procedūros, kol jis bus pateiktas tvirtinti Vyriausybei.
Nuosekliai link išorinio uosto
Kitas svarbus žingsnis buvo tai, kad patvirtintas Klaipėdos jūrų uosto molų rekonstrukcijos variantas. Jis tas pats, kuriam jau buvo pritarusi Uosto taryba.
Čia didesnių ginčų nekilo. Uosto molai bus rekonstruojami pagal pirmąją alternatyvą. Dabartiniai pietinis ir šiaurinis molai rekonstrukcijos metu bus paaukštinti ir sustiprinti ir jų padėtis nebus keičiama. Ties abiejų molų dalimi bus įrengtos atraminės sienutės.
Rekonstrukcijos metu įplaukos kanalo kryptis bus pasukta maždaug 11 laipsnių, plotis uosto vartuose po rekonstrukcijos bus 184 m (šiuo metu yra 150 m).
Po rekonstrukcijos į Klaipėdos uostą galės įplaukti didžiausi šiuo metu į Baltijos jūrą galintys įplaukti laivai su maksimalia 15,2 m grimzle.
„Rekonstrukcija stipriai gerins Klaipėdos uosto įvaizdį, atsiras galimybė priimti didžiausių į Baltijos jūrą galinčių įplaukti parametrų laivus. Žymiai padidės uosto saugumas esant sudėtingoms oro sąlygoms“, – teigė A.Vaitkus.
Molų rekonstrukcija kainuos apie 41,8 mln. Eur. Didžiąją lėšų dalį tikimasi gauti iš ES fondų. Numatoma, kad molų rekonstrukcija be projektavimo darbų truks apie dvejus metus.
Pirmasis variantas organiškai be jokių pertvarkymų įsilietų į ateityje planuojamą statyti išorinį uostą ties Melnrage.
Netgi jau sudėlioti 7 etapai, kurie parodyti schemoje. Keturi iš jų susieti su dabartinio uosto pertvarkymu – pirmajame etape įrengiama nauja vedlinė ir molų galvutės, antrame – išorinio uosto laivybos kanalas gilinamas iki 17,5 metrų, trečiame – gerokai sustiprinamas pietinis molas ir išplatinamas laivybos kanalas, ketvirtajame – gilinamas dabartinis uostas iki 17 metrų. Kiti etapai susieti su išoriniu uostu – suformuojami išoriniai bangolaužiai, supilama naujo uosto teritorija, įrengiami papildomi bangolaužiai prie įplaukos vartų, kad mažintų bangavimą.
Regionas turi justi naudą
Vystant Klaipėdos uostą susisiekimo ministras Rokas Masiulis siūlė paraleliai diskutuoti apie tai, kaip iš to daugiau naudos turėtų gauti Klaipėdos regionas, jo statybos subjektai.
Kaip patirties pavyzdys analizuoti atominių elektrinių statybų projektai.
Anot R.Masiulio, Klaipėdos uosto išvystymas būtų keturis kartus mažesnis projektas nei atominės elektrinės statyba.
Jis norėtų, kad vykstant uosto statyboms ne mažiau kaip 40 proc. darbų Klaipėdos ar Lietuvos rangovai.
„Dideli projektai turi nešti naudą mūsų valstybei, žmonėms“, – svarstė R.Masiulis. Jo teigimu, reikės analizuoti, ką padaryti, kad Lietuvos valstybė ir Klaipėdos regionas iš tų statybų gautų naudą.
Dabar situacija yra ne pati geriausia. Gilinimo, molų statybos įrangos Lietuvos statybininkai beveik neturi. Didžiausius objektus, netgi krantines, Klaipėdos uoste stato Latvijos kompanijos. Lietuvos subjektai kartais su jais dalyvauja projektuose pagal jungtinės veiklos sutartis, bet, kaip rodo praktika, jų dalis nesiekia ir 10 procentų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pokyčiai Lietuvos pramonėje: nebesame pigios darbo jėgos šalis?
Lietuvos pramonėje vykstantys robotizacijos ir automatizacijos pokyčiai rodo teigiamas tendencijas, tačiau ateityje didžiausią įtaką įmonių sėkmei turės ne tik technologijų diegimas, bet ir reikiamų kompetencijų specialistų ugdymas, pastebi pram...
-
Klišonis: dabartinė kelių būklė netenkina nei gyventojų, nei savivaldybių, nei Vyriausybės
Norint gerinti kelių būklę, būtina bent puse milijardo eurų didinti Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) biudžetą, mano Lietuvos savivaldybių asociacijos (LSA) prezidentas Audrius Klišonis. ...
-
Ruošiantis atsijungti nuo rusiškos elektros sistemos – svarbus priminimas gyventojams
Artėjant Baltijos šalių sinchronizacijai su kontinentinės Europos tinklais, „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) ir Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“ informuoja, kad gyventojams nereikia atlikti joki...
-
Aptarnavimo sektoriaus darbuotojai patiria psichologinį klientų smurtą: kas dažniausiai kliūva?
60 proc. aptarnavimo sektoriaus darbuotojų patiria psichologinį klientų smurtą. Tai lemia ne tik nepasitenkinimą turimu darbu, bet ir nuolatinį stresą. Dėl ko kyla klientų nepasitenkinimas ir kaip to išvengti? Apie tai LNK žiniose žurnalistai...
-
Skiriama 50 mln. eurų: šia parama gali pasinaudoti kiekvienas gyventojas
Gyventojų saulės elektrinėms skirta dar daugiau nei 50 mln. eurų paramos. Vasario pabaigoje dėl jos galės kreiptis norintieji jas įsirengti, padidinti galią arba įsigyti iš nutolusių parkų. ...
-
Paukštyne – gripo protrūkis: nugaišo per 30 tūkst. vištų
Praėjusią savaitę Lietuvoje nustačius pirmąjį šiemet paukščių gripo atvejį laukinėje faunoje, gripo protrūkis jau užfiksuotas Šilutės rajono Vilkyčių paukštyne, iš daugiau nei 246 tūkst. ten laikomų vi&scaron...
-
Ekspertai: pensijų fondų lėšos „gelbėja“ šalies ekonomiką
Antros pensijų pakopos fondų valdytojai per tris 2024 metų ketvirčius Lietuvoje investavo 11,7 proc. fondų turto, o sistemai išlikus stabiliai 2030 metais šios investicijos galėtų išaugti iki 15,6 proc., sako Lietuvos investicinių ...
-
Mačiulis: palūkanų karpymas turėtų tęstis toliau
Europos Centrinis Bankas (ECB) šiemet toliau mažins palūkanų normas, o metų pabaigoje jos turėtų siekti mažiau nei 2 proc., prognozuoja Lietuvos komercinių bankų ekonomistai. ...
-
Šakalienė apie karių atlyginimų kėlimą: tai bus tokia liūto dalis
Kariuomenei pagal atlyginimų vidurkį tarp didžiausių šalies darbdavių pernai gruodį atsidūrus antroje vietoje, krašto apsaugos ministrė Dovilė Šakalienė sako, kad artimiausiu metu prioritetas bus teikiamas ne darbo užmokesčiui ...
-
Ekonomistai: pinigai gynybai – ir didinant mokesčius
Lietuvai ketinant iki 2030-ųjų gynybai skirti kur kas didesnį finansavimą, „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis siūlo tam papildomų lėšų ieškoti mažinant šešėlinę ekonomiką, valstybės išlaidas, sk...