- Ūla Klimaševska (ELTA)
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Finansavimo Baltijos šalis su Vakarais sujungsiančios geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projektui po 2027-ųjų galima ieškoti RRF ir Europos Sąjungos (ES) Sanglaudos fonduose, sako valstybės valdomos „Lietuvos geležinkelių“ grupės (LTG) vadovas Egidijus Lazauskas.
Kaip jau skelbta anksčiau, 2027–2028 m. baigiantis bendrijos investicijų programai, „Rail Baltica“ projektui iškils finansavimo iššūkių.
Trečiadienį su „Rail Baltica“ susijusių įmonių atstovai Seimo Europos reikalų komitetui pristatė projekto eigą ir aptarė galimybes pritraukti lėšų per kitus europinius instrumentus – tarp jų ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonę (angl. Recovery and Resilience Facility, RRF).
„Yra klausimas dėl finansavimo – 2026–2027 m. nėra jokių instrumentų europinių, iš kurių būtų galima finansuoti šitą projektą. Buvo svarstomos galimybės, kaip tai būtų galima padaryti, kažkokį tiltinį finansavimą jau Lietuvoje – ar iš Sanglaudos fondo, ar iš RRF kažkaip pasidaryti, kad vėliau jau iš tų pinigų, kurie 2028 m. iš fondo atsirastų, kad galėtų tas trūkumas atsirasti“, – žurnalistams po posėdžio kalbėjo LTG generalinis direktorius.
„Yra karinio mobilumo dalykai – „Rail Baltica“ iš tiesų vienas iš jo panaudojimo galimybių yra pervežinėti karinę techniką. Tai nėra paslaptis. Dėl to projektas tam tikra irgi pabrango, nes sunkesni kroviniai, turi būti ir kitokios sankasos statomos“, – tikino E. Lazauskas.
Tuo metu LTG grupės įmonės „LTG Infra“ generalinis direktorius Vytis Žalimas sakė, kad posėdyje kalbėta ir apie papildomo skolinimosi galimybes, tiesa, Lietuvos biudžeto klausimas nebuvo paliestas.
Klausimas – kas turėtų pasiskolinti ir kas turėtų skolintis tam, kad būtų galima tą tarpą pragyventi.
„Šiuo atveju yra keletas finansavimo galimybių, kurios nenutrūksta. Klausimas – kas turėtų pasiskolinti ir kas turėtų skolintis tam, kad būtų galima tą tarpą pragyventi“, – teigė jis.
„Biudžetas yra ribotas, mes puikiai suprantame, kad čia reikia nestandartinių sprendimų. Kapitalo rinkose pinigų yra ir yra labai daug – aš sakyčiau, čia reikia konstruoti nestandartinį sprendimą, kuris patenkintų multimiljardinius poreikius“, – pridūrė V. Žalimas.
„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Baltica“ geležinkelio trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Viename Lietuvos mieste pabrango parkavimas: panaikintas ir svarbus patogumas1
Šiauliuose nuo sausio pabrango parkavimas miesto centre, o vairuotojai už automobilių stovėjimą nebegali atsiskaityti per mobiliojo ryšio operatorius. Kad nepatirtų nuostolių, tokį sprendimą priėmė pati UNIPARK bendrovė. Tik esą juos ...
-
Šokiruojanti tiesa: daugiau nei 100 verslo subjektų pažeidė reklamos įstatymą?
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), praėjusiais metais atlikusi apie 3 tūkst. skleidžiamos reklamos patikrinimų, daugiau nei 100 verslo subjektų pateikė rekomendacijas dėl skleidžiamos jų kosmetikos gaminių reklamos. ...
-
Seimo komitetas skubina perkelti šalies bitininkystei palankią ES Medaus direktyvą
Parlamentinis Kaimo reikalų komitetas ragina Žemės ūkio ministeriją nelaukti 2025-ųjų gruodžio 14-osios ir greičiau parengti pataisas dėl Europos Sąjungos (ES) vadinamosios Medaus direktyvos perkėlimo į Lietuvos teisę. Tokiu atveju keistųsi ir g...
-
Ruošiamasi atnaujinti Antaniškių parko estradą Radviliškyje
Radviliškio rajono valdžia planuoja per dvejus metus atnaujinti buvusią Antaniškių vasaros estradą – apie 5 mln. eurų kainuosiančius darbus tikimasi pradėti šiemet. ...
-
Internete kylančių iššūkių akivaizdoje ES stiprina skaitmeninį raštingumą2
Pernai galutinai pasibaigus teismams su nekilnojamojo turto bendrove „Darnu Group“ Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) ruošiasi atnaujinti prieš metus iš jos atgautą 7,26 hektaro ploto teritoriją Vilnia...
-
„Eurovizijos“ atrankos dalyvė atskleidė paslapčių: kiek kainuoja sudalyvauti šiame konkurse?19
Jau šiandien prasidės pirmasis „Eurovizijos“ pusfinalis, į kurį pateks du dalyviai, siekiantys atstovauti Lietuvai „Eurovizijos“ konkurse. Pusfinalį bus galima stebėti 21 val. per LRT televiziją. Pirmą kartą „Eurovi...
-
Sostinės Viršuliškių rajone ketinama įrengti naują skverą: darbai kainuos daugiau nei 800 tūkst. Eur2
Vilniuje, prie Pilaitės prospekto ir Spaudos bei J. Rutkausko gatvių, ketinama įrengti naują skverą. Vilniaus vystymo kompanijos teigimu, rangos darbai atsieis kone 807 tūkst. eurų. ...
-
Lietuva – viena ES lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus
Lietuva pernai spalį buvo viena Europos Sąjungos lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus, rodo Eurostato penktadienį paskelbti duomenys. ...
-
LEA apžvalga: kaip po akcizų padidinimo pasikeitė degalų kainos2
Nuo sausio 1 d. padidinus akcizus, benzinas šalyje pabrango 5,2 proc., o dyzelino kaina padidėjo 10,3 proc. Kaip praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA), kitose Europos Sąjungos (ES) šalyse degalų vidutinės kainos vidutiniš...
-
Savickas dėl sankcijų Rusijai įgyvendinimo: buvusios Vyriausybės sprendimas nėra efektyvus1
Lietuva gali efektyviai kontroliuoti sankcijų Rusijai įgyvendinimą ir užtikrinti, kad dvejopos paskirties prekės nepasiektų agresorės rinkos, sako ekonomikos ir inovacijų ministras Lukas Savickas, jam siūlant sušvelninti buvusios Vyriausybės ...