Lietuva ir dar kelios rytuose esančios valstybės baiminasi, kad geležinkelių tinklą suvienodinus su vakarais, Lietuva negalėtų vežti krovinių iš rytinių valstybių ir prarastų nemažai pajamų. Todėl Lietuvos susisiekimo ministro nuomone, Europos Sąjungoje per anksti kurti bendrą Europos geležinkelių erdvę, kuri leistų riedmenis sertifikuoti vieno langelio principu Europos geležinkelių agentūroje.
Lietuvos geležinkelių sistema gerokai skiriasi nuo europinės, pirmiausia dėl to, kad Lietuva turi platesnius nuo sovietmečio likusius bėgius, skirtingos ir riedmenų – vagonų bei lokomotyvų – techninės charakteristikos, praneša LRT televizijos laida „Panorama“.
Sausį Europos Komisija pateikė teisės aktus, numatančius suvienodinti valstybių geležinkelių tinklus. Pirmiausia siūloma visose Europos Sąjungos valstybėse sukurti vieną riedmenų saugumo sertifikatą, kurį išduotų ne kaip dabar nacionalinės institucijos, o viena įstaiga – Europos geležinkelių agentūra. Tačiau vien į rytus važiuojantiems Lietuvos traukiniams prisitaikyti prie europinės sistemos būtų ypač sudėtinga, sako Lietuvos atstovai, todėl jie siekiantys, kad dabartinė tvarka nesikeistų.
„Mes turime dėl to specifiką, kad mūsų geležinkelio riedmenys dažnai išnuomojami trečioms valstybėms, patys iš jų nuomojamės riedmenis. Bendras saugos agentūros sukūrimas, kur pagal europines taisykles būtų vertinama geležinkelio riedmenų sauga, yra per ankstyvas, reikia pereinamojo periodo“, – kalbėjo susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
„Daugelis ministrų sakė, kad pasiūlymas dar nepribrendęs, kad per anksti siūlyti tokius dalykus. Aš atsakiau, kad turbūt jau per vėlu. Jei norime turėti europinę geležinkelių sistemą, kuri realiai veiktų ir traukiniai laisvai kirstų valstybių sienas, turime tą daryti. Jei nenorime, kelių transportas nurungs geležinkelius. Keli ministrai sakė, kad mūsų saugos kontrolės inspekcijos leidimą riedmeniui gali išduoti per mėnesį. Bet jei reikia leidimą gauti iš 25-ių kitų šalių inspekcijų, skaičius pasidaro visai kitoks“, – teigė Europos Komisijos narys, atsakingas už transportą, Siimas Kallas.
Kaip praneša LRT televizijos laida „Panorama“, bent kol kas daugelis Europos valstybių pasiūlyme mato daugiau grėsmių nei privalumų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Alytuje įjungtas antrasis iš trijų sinchroninių kompensatorių1
Alytaus rajone ketvirtadienį įjungtas antrasis iš trijų elektros perdavimo sistemos operatorės „Litgrid“ sinchroninių kompensatorių, kurie būtini Lietuvai vasarį planuojant atsijungti nuo rusiškų elektros tinklų ir sinchroni...
-
„Elektrum Lietuva“: gruodį didmeninė elektros kaina Lietuvoje augo vos 1 proc.1
Gruodžio mėnesį Lietuvoje didmeninė elektros kaina vidutiniškai buvo 1 proc. didesnė nei lapkritį ir siekė 89,69 EUR/MWh, Latvijoje ir Estijoje augo 2 proc. iki atitinkamai 90,51 EUR/MWh ir 84,28 EUR/MWh, praneša „Elektrum Lietuva&ld...
-
LEA: šešiose ES šalyse benzinas pigesnis nei Lietuvoje3
Šiuo metu pigiau nei Lietuvoje benzinas kainuoja šešiose Europos Sąjungos (ES) šalyse, o dyzelino vidutinė kaina šiuo metu yra mažesnė devyniose ES valstybėse, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Energetikos ministerija planuoja naują kvietimą norintiems gauti kompensaciją1
Šių metų pirmąjį ketvirtį planuojamas naujas 15 mln. eurų vertės kvietimas norintiems gauti kompensaciją, įsirengus elektros energijos kaupimo įrenginius namuose, skelbia Energetikos ministerija. ...
-
JAV ambasadorė: nemanau, kad ši taisyklė turės kokią nors įtaką Lietuvai
JAV ketinant riboti dirbtinio intelekto (DI) lustų eksportą į daugelį šalių, įskaitant Lietuvą, JAV ambasadorė Lietuvoje Kara McDonald (Kara Makdonald) sako, kad Lietuva išlieka patikima partnere ir pavyzdine sąjungininke, o šis r...
-
Žiniasklaida: atleistas patarėjas Hofmaną kaltina korupcija, kreipėsi į prokuratūrą1
Dešimt dienų po paskyrimo atleistas žemės ūkio ministro Igno Hofmano patarėjas antikorupcijos klausimais Irmantas Baltūsis savo buvusį vadovą kaltina korupcija, teigia užfiksavęs kyšį bei medžiagą perdavęs prokuratūrai. ...
-
Svarstys, ar nušalinti žemės ūkio ministrą nuo reikalų, susijusių su Nacionaline mokėjimo agentūra1
Vyriausybė svarstys, ar nušalinti žemės ūkio ministrą Igną Hofmaną nuo reikalų, susijusių su Nacionaline mokėjimo agentūra, iš kurios pajamų gauna jis ir jam artimi asmenys. ...
-
Sabutis: ši jungtis yra itin svarbi kariniam mobilumui ir šalies saugumui3
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis mano, jog realu, kad europinės vėžės geležinkelis „Rail Baltica“ iki 2030 metų bus nutiestas tarp Lietuvos ir Lenkijos, nes ši jungtis yra itin svarbi kariniam mobilumui ir šalies saugumui...
-
Gyventojai susigrąžino milijonus eurų: priežastis – aiški3
Darbo ginčų komisija pernai darbuotojams padėjo susigrąžinti beveik 15 mln. eurų. Dažniausiai tai darbdavių jiems neišmokėti atlyginimai. Skundų skaičius išaugęs kone trečdaliu, tačiau problematiškiausių darbdavių daugiausi...
-
Susisiekimo ministras: nuo 2026 m. jau galėsime rinkti kelių mokesčius1
Elektroninės kelių rinkliavos paslaugų („e-tolling“) sistemos startavimas daugiau nebus atidedamas, ji pradės veikti 2026 m., tvirtina susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis. Anot politiko, siekiant išvengti teisminių procesų, kurie s...