- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministras Marius Skuodis tvirtina, kad aviacijos sektorius šiuo metu vis dar atsigauna po COVID-19 pandemijos. Pagal keleivių skaičius Lietuvos oro uostai siekia maždaug 85 proc. to, kas buvo geriausiu laikotarpiu. Bet atostogautojų ir keliautojų bumas sukėlė ir chaosą Europos oro uostuose: avialinijoms ir oro uostams trūksta darbuotojų, dėl to vėluoja arba atšaukiami šimtai skrydžių. Apie tai LNK pokalbis su aviacijos ekspertu Vidu Kaupeliu.
– Kodėl aviacija nepasiruošė atsigavimo vasarai?
– Prieš kokį pusmetį nekalbėjome apie kelionių bumą, kalbėjome apie omikron atmainą ir ateitis neatrodė šviesi. Avialinijos, planuodamos savo veiklą, visada žiūri į tolį. Negalima darbuotojų per vieną dieną priimti ir apmokyti. Tai ilgas procesas. Per pandemiją didelė dalis darbuotojų buvo atleisti. Žmonių noro keliauti atsigavimas nulėmė, kad aviacijos industrija nespėjo paruošti pakankamai darbuotojų. Jaučiasi ir oro uostų darbuotojų trūkumas. Keliautojams į akis krinta ilgos eilės prie saugumo patikrų. Jų darbas nelengvas, mokomasi savaitėmis ir mėnesiais, turi atitikti tam tikrus reikalavimus, darbuotojo istorija turi būti patikrinta Saugumo departamento.
– Ar yra standartas, kiek žmonės turi sugaišti laiko normaliomis sąlygomis oro uoste?
– Esame įpratę prie taisyklių, kad mažesniame oro uoste atvykstame valandą iki įlaipinimo, didesniame – porą valandų. Šią vasarą reikia nusiteikti bet kam. Industrijoje labai daug neapibrėžtumų, disbalanso. Reikia pasiruošti netikėtumams – skrydis gali būti atšauktas, gali tekti laukti labai ilgai.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
– Ar atšaukti skrydžiai ir vėlavimai yra dėl darbuotojų trūkumo?
– Reikia suprasti, kad aviacijos transporto sistema veikia kaip gerai organizuotas orkestras. Kiekvienas turi savo vaidmenį ir, vienam sutrikus, visa sistema subyra.
– Šią vasarą planuojami streikai?
– Taip. Tai dalis tos pačios problemos – trūksta žmonių, netenkina algos, žmonės nelaimingi, persidirbę. Lietuvoje nėra streikų tradicijos, bet Vakarų Europoje tai gaju.
– Ar žmonės, priverstinai praleidę oro uoste daug valandų, gali tikėtis kompensacijų, maitinimo lėktuve?
– Taip. Visi vėlavimai, atidėjimai, kurie nesusiję su nenugalima jėga, papuola į kompensacijų schemą. Už trijų valandų vėlavimą, priklausomai nuo skrydžio ilgio, gali būti nuo 250 iki 600 eurų kompensacija. Avialinijos turi išmokėti.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
VMVT direktorė – apie pokyčius, naujas galimybes visuomenei ir paukščių gripą3
Praėjus 10 mėnesių po Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) reformos, institucijos direktorė Audronė Mikalauskienė teigia, kad pertvarkos metu pavyko skaitmenizuoti ir automatizuoti pagrindinius procesus. Šios skaitmenizacijos metu,...
-
Ekonomistai: pavyko išvengti blogiausio scenarijaus4
Ukrainai nuo sausio 1 d. sustabdžius rusiškų gamtinių dujų tranzitą į Europą, ekspertai teigia, kad tai lėmė dujų kainų šuolį Europos rinkose. Tačiau ekonomistas Marius Dubnikovas pažymi, kad kaina jau leidžiasi žemyn, o neįprast...
-
Viename Lietuvos mieste pabrango parkavimas: panaikintas ir svarbus patogumas2
Šiauliuose nuo sausio pabrango parkavimas miesto centre, o vairuotojai už automobilių stovėjimą nebegali atsiskaityti per mobiliojo ryšio operatorius. Kad nepatirtų nuostolių, tokį sprendimą priėmė pati UNIPARK bendrovė. Tik esą juos ...
-
Šokiruojanti tiesa: daugiau nei 100 verslo subjektų pažeidė reklamos įstatymą?1
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), praėjusiais metais atlikusi apie 3 tūkst. skleidžiamos reklamos patikrinimų, daugiau nei 100 verslo subjektų pateikė rekomendacijas dėl skleidžiamos jų kosmetikos gaminių reklamos. ...
-
Seimo komitetas skubina perkelti šalies bitininkystei palankią ES Medaus direktyvą2
Parlamentinis Kaimo reikalų komitetas ragina Žemės ūkio ministeriją nelaukti 2025-ųjų gruodžio 14-osios ir greičiau parengti pataisas dėl Europos Sąjungos (ES) vadinamosios Medaus direktyvos perkėlimo į Lietuvos teisę. Tokiu atveju keistųsi ir g...
-
Ruošiamasi atnaujinti Antaniškių parko estradą Radviliškyje
Radviliškio rajono valdžia planuoja per dvejus metus atnaujinti buvusią Antaniškių vasaros estradą – apie 5 mln. eurų kainuosiančius darbus tikimasi pradėti šiemet. ...
-
Internete kylančių iššūkių akivaizdoje ES stiprina skaitmeninį raštingumą2
Pernai galutinai pasibaigus teismams su nekilnojamojo turto bendrove „Darnu Group“ Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) ruošiasi atnaujinti prieš metus iš jos atgautą 7,26 hektaro ploto teritoriją Vilnia...
-
„Eurovizijos“ atrankos dalyvė atskleidė paslapčių: kiek kainuoja sudalyvauti šiame konkurse?19
Jau šiandien prasidės pirmasis „Eurovizijos“ pusfinalis, į kurį pateks du dalyviai, siekiantys atstovauti Lietuvai „Eurovizijos“ konkurse. Pusfinalį bus galima stebėti 21 val. per LRT televiziją. Pirmą kartą „Eurovi...
-
Sostinės Viršuliškių rajone ketinama įrengti naują skverą: darbai kainuos daugiau nei 800 tūkst. Eur3
Vilniuje, prie Pilaitės prospekto ir Spaudos bei J. Rutkausko gatvių, ketinama įrengti naują skverą. Vilniaus vystymo kompanijos teigimu, rangos darbai atsieis kone 807 tūkst. eurų. ...
-
Lietuva – viena ES lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus
Lietuva pernai spalį buvo viena Europos Sąjungos lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus, rodo Eurostato penktadienį paskelbti duomenys. ...