- Saulius Masalskas / lnk.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Savaitgalį Argentinos sostinėje ir už miesto buvo galima pamatyti tikras automobilių legendas – čia buvo surengta prieš 118 metų įvykusių pirmųjų Argentinoje autolenktynių inscenizacija. Dalyvauti galėjo tik tie automobiliai, kurie buvo pagaminti prieš 1920 metus.
Pirmą kartą tokios lenktynės buvo surengtos 1906 metais gruodžio 9 dieną. Jos leido tuometiniams turtuoliams nuvažiuoti iš prabangaus Rekoletos rajono į užmiestį savo naujutėliais, ką tik pradėtais gaminti, automobiliais. Dabar tokiose lenktynėse taip pat gali dalyvauti tik turtingi žmonės, nes daugiau kaip šimto metų senumo, gerai važiuojanti automobilizmo relikvija – labai nepigus malonumas.
„Atrodo, patenki į kitą dimensiją. Lyg įvažiuotum į laiko tunelį ir staiga išvažiuotum 1912 metais. Važiuoji kitu greičiu, su kitokia, pavaras perjungiančia, svirtimi“, – pasakojo automobilių restauratorius Jorge Luisas Penedo.
Automobiliai autentiški, dauguma buvo surinkti Argentinoje, kol pirmasis pasaulinis karas nesutrikdė detalių tiekimo. Be abejo, jie kiek patobulinti, kad ne tik galėtų važinėti Buenos Airių ir užmiesčio gatvėmis bei keliais, bet ir atitiktų modernius saugumo reikalavimus.
„Priežiūra nesudėtinga, nes juose nėra jokios elektronikos, todėl koks nors senas mechanikas visada žino, kaip juos tvarkyti“, – teigė Istorinių automobilių klubo narys Guillermo Bianchi.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Vienintelė problema – dabartinis benzinas. Jis nėra toks atsparus kaip senasis su švino priedais. Jei mašina ilgai stovi – degalai suyra užkimšdami karbiuratorių ir kitas detales. Patys seniausi varžybų dalyviai atrodo tikrai antikvariškai, bet prieš 1920 metus pagaminti kadilakai ar leilandai iš esmės nelabai kuo skiriasi nuo dabartinių mašinų.
„Nors šiuolaikiniuose automobiliuose yra daug technologinės pažangos, principas išlieka tas pats: variklis, degimas ir panašiai. Dabar jie juda elektrifikacijos link ir kai kurių kitų technologijų, bet jų ištakos yra tokios“, – kalbėjo automobilių restauratorius.
Turint omenyje, kad automobiliams, kurie buvo pradėti pagaminti iš štampuotų plieno lakštų, taip pat jau šimtas metų – dabartinės mašinos su vidaus degimo varikliais iš esmės tebėra labai panašios į savo proseneles. Šio amžiaus pradžioje kitą žingsnį automobilių evoliucijoje padarė „Toyota“ hibridai bei elektromobiliai su ličio baterijomis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą2
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja14
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją1
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...