- Vytautas Kleinauskas, cargonews.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šis unikalus sunkvežimis atsirado 1949 m. Jo istorija išties įdomi ir išskirtinė, bet svarbiausia, kad šiai transporto priemonei nereikėjo skysto kuro. Įvairūs jos prototipai buvo pavadinti NAMI.
Karo metu rusai ne kartą patyrė kas yra kuro trūkumas. Šaltasis karas pastūmėjo dar aktyviau spręsti šią problemą, tikintis naujų karų ateityje. Buvo pradėtas kurti sunkvežimis, kuris būtų varomas deginama mediena. Įdomus faktas, kad tais pačiais metais Sovietų Sąjunga išbandė atominę bombą, o paraleliai kūrė mediena varomą sunkvežimį.
Tai buvo naujo tipo kuras. Niekas nebuvo bandęs to padaryti anksčiau. Pati jėgos perdavimo sistema priminė garu varomas transporto priemones, bet taip pat turėjo ir nemažai skirtumų. Pirminiai planai – ne mažiau kaip 6 t krovinys, o sunkvežimio bendra masė iki 14,5 t įskaitant 400 kg malkų ir 380 l vandens. Pilnai pakrautas su vienu „baku“ malkų jis turėjo nuvažiuoti apie 80 km, o maksimalus greitis turėjo būti apie 40 km/val.
Sunkvežimio dizainas buvo visiška angliško „Sentinel S.4“ kopija.
Vairuoti tokį automobilį buvo išties sudėtinga. Reikėjo gerai apmokyti vairuotoją ir jo padėjėjus. Naudoti anglis varant šias transporto priemones rusams pasirodė per brangu, tuo metu medienos buvo pilna visoje šalyje, o jei dar prisimintume ir tai, kad karo belaisviai plušo įvairiose stovyklose, tad mediena beveik nieko nekainavo.
Įvairių kuriamų modelių galia siekė apie 100 AG. „NAMI -12“ pasirodė netgi pakankamai patikimas ir taupus sunkvežimis. Laikui bėgant buvo kuriama daugiau tokių sunkvežimių, tiesa, masine gamyba to pavadinti negalime. Ir toliau buvo tobulinama esama technika, vykdomi eksperimentai.
Laikui bėgant šalyje pasikeitė vadovaujantys asmenys, buvo pasirinktas kitas penkmečio planas, kitoks kursas ir šie sunkvežimiai toliau plėtojami nebebuvo.
„NAMI“ sunkvežimių likimas gana graudus. Į muziejus jie nepateko ir greičiausiai buvo tiesiog kažkur palikti ir užmiršti. Niekas daugiau taip ir nebandė kurti tokio tipo sunkvežimių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...