- cargonews.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Praėjusio amžiaus 9 dešimtmetyje buvusi Sovietų Sąjunga kiek netikėtai, bet gana sėkmingai eksportavo „KAMAZ“ sunkvežimius į Pietų Ameriką.
Prisiminkime tuos laikus ir sąlygas, leidusias rusams įsitvirtinti tolimoje rinkoje.
Tiesa, šiuo metu „Kamaz“ sunkvežimių ten liko nedaug. Dėl to labiausiai kalti atsiradę ekologiniai standartai, tačiau prieš gerus 30 metų viskas buvo kitaip. Tuomet nebuvo nei ekologinių standartų, o ir politinė aplinka buvo palanki Rusijai.
Viskas prasidėjo nuo Nikaragvos. Šioje šalyje veikė bendrovė, kuri sėkmingai į P. Ameriką importuodavo „Lada“ automobilius. Būtent per šią kompaniją buvo pradėti importuoti ir „Kamazai“. Čia taip pat buvo galima pamatyti ir „MAZ“ ar „KRAZ“ markės sunkvežimių, bet jų buvo gerokai mažiau.
Vien į Kubą buvo importuota 15 tūkst. „Kamazų“. Yra šaltinių, kurie teigia, kad bent 10 tūkst. šių sunkvežimių važinėja iki šiol.
Yra ir keletas pikantiškų istorijų susijusių su rusiškais sunkvežimiais P. Amerikoje. Pasakojama, kad potvynio metu vairuotojas gelbėdamasis iššoko iš „Kamazo“ ir jį paliko. Sunkvežimis buvo apsemtas iki stogo, o jo užvestas variklis pradirbo 6 valandas. Tuomet vanduo nuslūgo, o sunkvežimis dirbo toliau.
Kita įdomi istorija susijusi su pačiu pavadinimu. P. Amerikiečiai nemokėdami kirilicos, šio sunkvežimio pavadinimą perskaitydavo kitaip nei rusai. Jie „Kamazus“ vadindavo „Kama3(trys)“. „Kama“ išvertus iš jų kalbos reiškia „lova“. Taigi šie sunkvežimiai vietinių kalba buvo vadinami „Lova Nr. 3“. Beje, dauguma „Kamazų“ čia buvo pardavinėjami su miegamosiomis vietomis.
Paskutinė įdomi detalė susijusių su konstrukciniais aspektais. Buvusios Sovietų Sąjungos rinkai skirti sunkvežimiai buvo daromi su judančiomis ir radiatoriais dengiančiomis plokštėmis, kuriomis, priklausomai nuo oro temperatūros, buvo galima padidinti arba sumažinti variklio aušinimą. P. Amerikos rinkai tokių techninių sprendimų nereikėjo ir šias plokštes tekdavo numontuoti. Inžinieriai paskaičiavo, kad pigiau yra jas nuiminėti nuo pagamintų sunkvežimių, negu specialiai tam paruošti gamybos liniją, kurioje šių dalių nedėtų.
Tai buvo oficiali priežastis. Neoficialiai buvo kalbama, kad dėl prastos vadybos, toks sunkvežimis galėjo nukeliauti nebūtinai į P. Ameriką, bet ir Jakutiją, kurioje žiemos yra itin šaltos. Tad dalių demontavimo darbus tekdavo atlikti P. Amerikoje rusų sunkvežimius atstovavusiems darbuotojams.
Ir dabar šie sunkvežimiai yra importuojami į P. Amerikos rinką, tiesa, žymiai mažesniais kiekiais nei buvo anksčiau.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...