- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Naujausi duomenys atskleidžia, kad vilniečiai spūstyse praleidžia vis daugiau laiko. Pernai miesto gyventojai kamščiuose vidutiniškai praleido 81 valandą. Intensyviausias eismas buvo lapkričio mėnesį. Tuomet įveikti 1 km vidutiniškai prireikdavo 2,5 minutės. Kokiomis priemonėmis siekiama juos mažinti? Apie tai LNK papasakojo saugaus eismo specialistas Dovydas Skrodenis.
– Sakykite, kokie vairuotojų veiksmai net ir pačių spūsčių metu gali jas dar labiau padidinti ir situaciją pabloginti?
– Nenorėčiau kaltinti vien tik vairuotojų, nes tai yra labai kompleksiška problema. Tačiau kalbant tik apie vairuotojus, kas gali paskatinti spūsčių susidarymą, tai, visų pirma, – vairuotojų elgesys. Kaip jie elgiasi, ką daro eisme. Policija pradėjo intensyviai stebėti tas sudėtingiausias sankryžas, kuriose formuojasi spūstys, atkreipdami dėmesį, ar visi vairuotojai laikosi vadinamojo korio, geltono žymėjimo sankryžose, ar neužvažiuoja ant korio, kai jau yra kitų automobilių sankryžoje. Kitas dalykas, ką vairuotojai mėgsta daryti ir su kuo, matyt, reikia gana stipriai kovoti, – naudojimasis telefonu ar kitomis priemonėmis arba užmaršumas, kuris mažina reakcijos laiką ir dėmesingumą, dėl ko vėliau pajudama. Jeigu, tarkime, suprojektuojame, kad per x sankryžą turi pravažiuoti 1 tūkst. automobilių, bet penki vairuotojai per penkis skirtingus ciklus pajuda vėliau, mes jau nepraleisime 1 tūkst. automobilių, galbūt praleisime 950. Taigi vienas iš faktorių – vairuotojo dėmesingumas. Dar vienas dalykas, kuris susidaro ne tik užmiesčio keliuose, bet ir mieste, yra vadinamoji fantominė spūstis, sukeliama, kai eismo dalyvis važiuoja netolygiai – pagreitėja, sustabdo ir t. t. Tai irgi išprovokuoja spūstis.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar tai yra ta situacija, kai vasarą važiuodami į pajūrį prastovime neaiškioje, vos judančioje spūstyje ir paskui nesuprantame, dėl kokios priežasties ji buvo ir vėl važiuojame leistinu greičiu?
– Gali būti ir dėl to. Aišku, kitas dalykas, dėl ko gali susidaryti spūstys ypač užmiesčio keliuose, tai – kelio darbai. Tai vėlgi kaip ir neišvengiama, nors ir planuojama. Intervencija į kelio dangą yra reikalinga, mes visi norime važiuoti patogesniais keliais, bet reikia pripažinti, kad kelio darbai visgi iškreipia tas realias kelio sąlygas ir gali formuoti spūstis. Kelio darbai gali būti būtent fantominės spūsties priežastis, nes vieni kreipia dėmesį į kelio ženklus, kiti nekreipia, vieni važiuoja 70 km/val. greičiu, kiti 60 km/val., vieni greitėja, kiti stabdo ir t. t. Tai yra būtent ką ir minite – pravažiuojame spūstį ir nesuprantame, dėl ko ji kilo.
– Kaip tie vairuotojai, kurie bando gudriau važiuoti spūstyje persirikiuodami iš vienos juostos į kitą, vėl grįždami, nors galiausiai juos vis vien sutinki prie šviesoforo, veikia spūstis, ar jie apsunkina situaciją?
– Manau, taip. Mes visi važiuodami laikomės savo susigalvoto, komfortabilaus atstumo nuo kito automobilio, tokio atstumo, kad jei kas nors nutiktų, mes saugiai galėtume sustabdyti ir nepakenktume kitam automobiliui. Jei mes besilaikydami šio saugaus atstumo matome, kad į mūsų saugų atstumą kas nors lenda, natūralu, kad mes turime stabdyti ir tada formuojasi spūstis – ne tik mes stabdome, stabdyti turi ir už mūsų esantis automobilis, kitas už jo ir t. t. Tada susiformuoja mikrokonfliktas, kuris geriausiu atveju neiššaukia eismo įvykio, bet gali turėti įtakos spūsčių susidarymui.
Dažnai susiduriame su dilema – saugumas ar pralaidumas? Visuomet reikia ieškoti tarpinio varianto, nes kartais tai, kas yra saugiau, nereiškia, kad bus pralaidžiau.
– Kokie infrastruktūros sprendimai, pavyzdžiui, žiedinė sankryža vietoje įprastos, sprendžia pralaidumo problemą ir ar yra kita paskirtis tokių pakeitimų?
– Vien pasakyti, kad žiedinė sankryža išspręstų palaidumo problemą, būtų neteisinga. Reikėtų žiūrėti į konkrečią situaciją. Kartais šviesoforinė sankryža gali būti pralaidesnė nei žiedinė sankryža. Čia reikia žiūrėti kiekvieną atvejį individualiai. Mes, kaip saugaus eismo specialistai, spręsdami problemas mieste, dažnai susiduriame su dilema – saugumas ar pralaidumas? Visuomet reikia ieškoti tarpinio varianto, nes kartais tai, kas yra saugiau, nereiškia, kad bus pralaidžiau. Taip, mes galime formuoti spūstis vardan to, kad pėstieji nežūtų perėjose. Visąlaik reikia ieškoti aukso viduriuko. Grįžtant prie klausimo, šviesoforinė sankryža ar žiedinė, iš saugaus eismo perspektyvos – keturšalė šviesoforinė sankryža formuoja 32 konfliktinius taškus, t. y. vietas, kur gali nutikti eismo įvykis, žiedinė sankryža iš keturių gatvių formuoja tik aštuonis konfliktinius taškus – keturis kartus saugiau. Jei žiūrėtume statistiką, tose vietose, kur yra žiedinė sankryža, eismo įvykiai dažnai nevyksta.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
KAM Šaulių sąjungai kitąmet skirs 20,7 mln. eurų
Krašto apsaugos ministerijos (KAM) finansavimas Lietuvos šaulių sąjungai (LŠS) kitąmet didės nuo 13,6 iki 20,7 mln. eurų. Tikimasi, jog tai padės užtikrinti augančio sąjungos narių skaičiaus integraciją bei suteiks galimybę di...
-
Lietuva spindi Kalėdų šviesoje: žvilgtelėkite į nuostabiai papuoštus tautiečių namus2
Šventinis laikotarpis Lietuvoje tampa vis įspūdingesnis – švytinčios sodybos šiemet sulaukia lankytojų ne tik iš aplinkinių miestų, bet ir iš visos šalies. Vienas pirmųjų Kalėdų šviesų entuziast...
-
Prie pagrindinės Kauno eglės – lankytojų antplūdis: kalėdinės nuotaikos ir dovanų džiaugsmai5
Pasivaišinę kalėdinėmis vaišėmis kauniečiai ir miesto svečiai patraukė į Vienybės aikštę, kurioje šiemet stovi pagrindinė Kalėdų eglė. Kalbinti miestiečiai pasidalijo, ir kaip švenčia gražiausias metų &scaro...
-
Lietuva reiškia užuojautą Kazachstane sudužusio Azerbaidžano lėktuvo aukų šeimoms
Užsienio reikalų ministras Kęstutis Budrys Lietuvos vardu trečiadienį išreiškė užuojautą Kazachstane sudužusio Azerbaidžano oro linijų lėktuvo aukų šeimoms. ...
-
Senelis Kalėda apie šventes Kaune: šiemet elniams buvo sunku nusileisti ant stogų3
Per Kalėdas rezidenciją prie pagrindinės Kauno eglės atidaręs Senelis Kalėda atskleidė, kad po dovanų dalybų nakties dar nemiegojo, tačiau jam stebuklingą naktį pavyko aplankyti visus vaikus. Tiesa, kadangi šiemet sniego nebuvo, roges tempia...
-
Per šventes aukos paramos fondams išauga, bet aukojimas mažėja1
Besibaigiančių metų šventės Lietuvos paramos ir labdaros fondams – vienas intensyviausių laikotarpių, kai žmonės aukoja daugiau nei įprastai, tačiau aukojimo tendencijos prastėja, BNS sako šių organizacijų atstovai. ...
-
VST vadas žada keisti pareigūnų požiūrį į pažeidėjus: negali spardyti surakinto antrankiais4
Viešojo saugumo tarnybai (VST) pradėjęs vadovauti buvęs ilgametis Lietuvos policijos antiteroristinių operacijų rinktinės „Aras“ vadas Viktoras Grabauskas pabrėžia, kad padidėjus hibridinių grėsmių tikimybei, būtina stiprinti vi...
-
Žiniasklaida: mirė profesorė Dambrauskienė
Pirmadienį, eidama 85-uosius metus, mirė žymi Lietuvos darbo teisės specialistė, viena iš Darbo kodekso rengėjų, profesorė Genovaitė Dambrauskienė. ...
-
Nuo rugsėjo dėl netinkamo įtraukiojo ugdymo nesikreipė nei tėvai, nei NVO: nesulaukta skundų2
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) teigia, kad po to, kai rugsėjį startavo visuotinis įtraukusis ugdymas, nebuvo sulaukta nė vieno skundo dėl specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų nepriėmimo į mokyklas. ...
-
Pasienyje su Baltarusija neteisėtų migrantų nefiksuota
Lietuvos pasienyje su Baltarusija praėjusią parą nebuvo apgręžtas nė vienas neteisėtas migrantas, trečiadienį pranešė Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT). ...