- Ieva Dyraitė / lnk.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kėdainiuose atidaryta gamykla, priklausanti didžiausiai pasaulio dviračių gamintojai. Ji įsikūrė laisvojoje ekonominėje zonoje ir tapo vienu didžiausių darbdavių šiame regione, į gamyklą investavusi 57 mln. eurų. Planuojama, kad gamykloje, gaminančioje daugiausiai elektrinius dviračius, bus įdarbinta per 600 darbuotojų, kur jų rasti jau galvoja ir miestas.
„Turime profesinio rengimo centrą. Manau, visi, norintys dirbti šioje gamykloje, turės išmokti atlikti atitinkamas operacijas ir jie čia galės įsidarbinti“, – šnekėjo Kėdainių meras Valentinas Tamulis.
Pritraukti darbuotojų į gamyklas – iššūkis ir Lietuvos įmonėms, tačiau dviračių gamintojai sako turintys planą.
„Iš pradžių įdarbinome tiek darbuotojų, kiek reikėjo užtikrinti sklandų darbą, o dabar darbuotojai ateina per rekomendacijas. Vienas iš keturių dirbančiųjų buvo įdarbintas, nes darbą rekomendavo jau dirbantys kolegos“, – nurodė „Pon.Bike“ viceprezidentas Janco van der Heidenas.
Kėdainiai nuo seno vadinami agurkų miestu dėl čia esančių ilgamečių agurkų auginimo tradicijų, tačiau, ar dabar Kėdainiai virs dviračių miestu?
Aš manau, kad važiuojant su dviračiu agurką irgi galima valgyti.
Kėdainių meras, paklaustas, ar Kėdainiai nebeteks agurkų miesto statuso, atsakė: „Aš manau, kad važiuojant su dviračiu agurką irgi galima valgyti.“
Tačiau gaminant daug dviračių, ar bus, kur jais važiuoti? Pasak susisiekimo ministro, plečiamas dviračių takų tinklas didmiesčiuose.
„Esame dedikavę 100 mln. eurų investicijas didžiosioms savivaldybėms į dviračių takų ir infrastruktūros plėtrą. Vilniuje žingsnius matome, Kėdainiai susiplanavę aiškias investicijas, Šiauliai bus sujungti dviračių takais, Kaunas juda“, – aiškino susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Visgi problema su dviračių takais regionuose ir mažesniuose miestuose išlieka – kol kas valstybinio sprendimo nėra.
„Investicijos ten, kur galima automobilį pakeisti dviračiu. Jeigu mažesnis miestelis, tai 20 km nenuvažiuosime, viešasis transportas arba automobilis pirmiausia“, – teigė susisiekimo ministras.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Kėdainiuose pagaminti dviračiai neužsiliks Lietuvoje – daugiausiai jų bus išvežama į Vokietiją, Nyderlandus, Jungtines Valstijas.
„Investiciniam klimatui tai svarbus projektas. Jeigu gamybos investicijos ateina, vadinasi, čia saugu investuoti, yra darbuotojų, kurie gali dirbti“, – tvirtino ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.
Ministerijos duomenimis, Lietuva jau dabar yra viena didžiausių dviračių gamintojų Europoje – pernai dviračių eksportas sudarė 1,5 procento viso Lietuvos eksporto.
„Dviračių šalis, vien dėl to, kad čia bus pagaminama beveik 450 tūkst. dviračių. Po kelių metų, jeigu pridėtume kitus gamintojus, lietuviai pagamins apie milijoną dviračių per metus. Tai įspūdingi skaičiai“, – kalbėjo M. Skuodis.
Pasak A. Armonaitės, besidžiaugiant naujomis investicijomis, Lietuvoje reikia nepalikti įmonių vienų „kapstytis smėlio dėžėje“.
„Ko reikia? Tai kelių dalykų – daugiau investicijų į saugumą, dinamiško verslo klimato, tiek apie mokestinę sistemą, kuri galėtų nekisti, mažiau šnekėti apie mokesčių kėlimą, daugiau stabilumo įnešti. Reikia talentų, žmonių. Reikia investuoti į profesinį lavinimą, aukštąsias mokyklas, partnerystę tarp įmonių“, – nurodė A. Armonaitė.
Statistikos duomenimis, pernai patvirtinti 53 projektai, kuriais per trejus metus planuojama sukurti per 4 tūkst. darbo vietų ir investuoti apie 200 mln. eurų į ilgalaikį turtą. Į Lietuvą žengia 25 naujos tarptautinės įmonės, o 28 šalyje veikiančios bendrovės planuoja plėstis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pabaigtas „Vičiūnų grupės“ įmonių restruktūrizavimo procesas6
„Vičiūnų grupės“ savininkų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio ir jo verslo partnerio Liudo Skieriaus netiesiogiai valdoma turto valdymo bendrovė „GG Holding“ restruktūrizacijos proceso metu buvo prijungta prie žemės ūkio...
-
Skrydis į niekur: tūkstantis savanorių testuoja naująjį Vilniaus oro uosto terminalą
Vilniaus oro uoste vyksta naujojo išvykimo terminalo masinis testavimas, kuriame dalyvauja daugiau kaip 1 tūkst. savanorių. ...
-
Teismo verdiktas: Susisiekimo ministerijai teks mokėti didžiulę baudą3
Konkurencijos tarybos Susisiekimo ministerijai 2023 metais skirta 40,53 tūkst. eurų bauda dėl apribotos prieigos prie viešosios geležinkelių infrastruktūros ir konkurencijos buvo pagrįsta, nutarė Regionų administracinis teismas. ...
-
Žiniasklaida: baltarusiškas trąšas gabenusi bendrovė pradėjo arbitražo bylą prieš Lietuvą5
Lietuvos piliečiui Igoriui Udovickiui per tarpininkus priklausanti įmonė „Hasenberg“ pradėjo tarptautinį arbitražą prieš Lietuvą. Tai portalui lrt.lt patvirtino Susisiekimo ministerija. LRT duomenimis, bendrovė siekia prisiteisti 15...
-
Po finansinių įstaigų skandalų LB akiratyje – ne tik komerciniai bankai: pranešė, ką tikrins
Lietuvos bankas (LB) šiais metais ketina atlikti iki 30 jo prižiūrimų finansų įstaigų patikrinimų. ...
-
„LTG Cargo“ atskleidė, ką darys su rusiško žymėjimo vagonais
Siekdama galutinai desinchronizuoti Lietuvos geležinkelių sistemą nuo Rusijos, valstybės grupės „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ iki 2026 m. ketina visus aktyviai naudojamus vagonus perregi...
-
„Fintech“ paslaugomis naudojasi kas trečias lietuvis, dar 19 proc. ketina išbandyti1
36 proc. lietuvių naudojasi „fintech“ įmonių paslaugomis, tai parodė asociacijos „Fintech Hub LT“ užsakymu „Spinter tyrimai“ atlikta apklausa. Dažniausiai tokiomis paslaugomis naudojasi 18–45 metų amžiaus gyven...
-
Paukštys pratrūko: skleidžiamas šmeižtas
Viešojoje erdvėje pasklidus informacijai, kad „Teltonikos“ prekių vis dar galima įsigyti Rusijoje ir Baltarusijoje veikiančiuose interneto portaluose, įmonių grupės įkūrėjas Arvydas Paukštys tvirtina – jau nuo 2022 m. ...
-
Dėl sukčių atakos užblokavo dalį „Akropolio“ dovanų kortelių: štai ką reikia daryti jų turėtojams
Dovanų kortelių platinimo bendrovė „Gera dovana“ nustatė, kad į jos partnerių savitarnos portalą per darbuotojo paskyrą nuotoliniu būdu įsilaužę nežinomi asmenys neteisėtu būdu nukopijavo dalį išplatintų „Akropolio&ldq...
-
Lietuvos oro uostų užmojai: žada patuštinti „kišenes“
Tris oro uostus valdanti valstybės įmonė Lietuvos oro uostai (LTOU) šiemet į plėtrą investuos 58 mln. eurų, skelbia LTOU. ...