- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
-
Italai apie O. Koršunovo „Žuvėdrą“: geriausia, ką matėme Venecijos bienalėje
Režisierius Oskaras Koršunovas ir jo aktorių trupė antri metai iš eilės buvo pakviesti į prestižiškiausiu menų renginiu pasaulyje laikomą Venecijos bienalę. Pernai pristatę Williamo Shakespeare‘o „Hamletą“, šiemet režisierius ir aktoriai festivalio publikai parodė Antono Čechovo „Žuvėdrą“.
Italų kritikų verdiktas buvo trumpas ir aiškus – tai vienas geriausių spektaklių Venecijos bienalės programoje. „Pribloškiantis lietuvių pastatymas“, „pavyzdys mūsų darbuotojams, apsimetinėjantiems aktoriais“, „pribloškiantis aktorių pasirodymas“, „stulbinanti Čechovo analizė“, „aukščiausias profesionalumas“ – tokios kritikų frazės vainikavo lietuvių pasirodymą.
****
Pribloškiantis lietuvių pastatymas išardė čechoviškają „Žuvėdros“ gramatiką
Mes iškart įžengėme į Čechovo šedevro mechanizmus, į jo pulsuojančius nervinius mazgus, kurie po truputį išsiriša į staugiančias aistras, nesulaikomo žiaurumo krečiamus kūnus, apkabinimus, kurie atsiskleidžia besą mirties alsavimas, nes Oskaro Koršunovo vadovaujamos lietuvių trupės pastatymas yra stulbinama Čechovo analizės pastanga, kraštutinė, anatominė, išnarstyta iki smulkmenų, interpretaciniame aukščiausių jausmų žaidime, su aktorių dosnumu iki žiaurumo, iki aštraus skausmo, iki pačių ištvermės ribų. Karštligiškas ir žaismingas pastatymas, kaip skelbiama trupės pranešime spaudai. Ir tai tiesa.
Būtina pabrėžti: teatras teatre, su Ninos vaidmeniu vasariniame kaimo teatriuke, dramaturginis Treplevo, ieškančio naujų ekspresyvinių kelių, debiutas, kurį pasitinka vien vypsniai ir pašaipa – nuo to laksto šiurpuliai.
Ir dar – akistata tarp jauno nesuprasto autoriaus ir motinos Irinos, pasisekimo sulaukusios aktorės: tai dar viena stulbinančio meistriškumo scena. Aukščiausio profesionalumo pratybos. Pirmą kartą teatre mes regime tokią žiaurumo kulminaciją tokiame suspaustame jausenų krešulyje: nuo švelnumo iki prarastų jausmų atskleisties, nuo glamonių iki kūnų ir sielų flagelacijos – tai kažkas nepamirštamo.
Ir taip scena po scenos, visad regimi kaip aktoriai ar kaip liudininkai besimainančių šviesų ir šešėlių, dramatiškos ironijos ir žmogiškosios sielos kančių žaidime – dešimt puikių aktorių paprasčiausiai ir be išlygų sužavėjo Arsenalo publiką. Norime juos paminėti: Martynas Nedzinskas (Treplevas), Nelė Savičenko (Irina), Agnieška Ravdo (Nina), Darius Gumauskas (Trigorinas), taip pat Darius Meškauskas, Rasa Samuolytė, ir kiti. Visi jie verti didžiausių pagyrų.
Galiausiai entuziastingi aplodismentai visiems.
Paolo A. Paganini, loSpettacoliere.it
****
Žuvėdra. Tačiau tai nėra įprastas Čechovas
Čechovo „Žuvėdra“ buvo jei ne įspūdingiausias, tai labiausiai patikimas spektaklis Venecijos teatro bienalėje. Ta prasme, kad lietuvių režisieriaus Oskaro Koršunovo pastatymas siūlo išties sėkmingą jungtį (ketinau rašyti kompromisą) tarp būtinybės statyti klasiką ir noro pabrėžti šiandienos publikai, kad teatrinis veiksmas vyksta būtent šiandien ir kad teatrinė kalba negali būti kitokia, tik šiuolaikinė.
Tad personažai, savaime suprantama, vilki gatvėje sutinkamų žmonių drabužiais; scenografijai naudojamos vien metalinės sulankstomos kėdės.
Visi aktoriai puikiai atlieka savo vaidmenį, pasitelkę modernius gestus ir intonacijas ir vieną kitą modernų nesaikingumą, kaip kad smurtas prieš scenos baldus. Vien gydytojas Dornas su savo ajurvedinės doktrinos sekėjo laikysena atrodo kiek labiau ekstravagantiškas nei likusieji.
Kone iškart įsitraukę į šį nesuvaržytą stilių ir stimuliuojami dažno kreipimosi į žiūrovus, mielai klausomės pagarbaus ir tikslaus teksto dėstymo. Paradoksalu, tačiau būtent vizualinio blaškymo stygius drauge su dikcijos skaidrumu (aktoriai kalba lengvai ir laisvai, net jei čia niekas jų nesuprastų; ir nors išlaikomas ritmas, mes nesunkai jais sekame net ir skaitydami subtitrus, kas reiškia, jog režisieriui svarbus įsiklausymas) galiausiai sukuria visai neerzinantį radiofoninį efektą. Tad iš naujo klausydamiesi gerai žinomo šedevro mėgaujamės atrasdami aspektus, virš kurių seniau praslysdavome, tarkime, nuorodų į Šekspyro Hamletą šiame Čechovo kūrinyje svarba: ir ne tik dėl įspūdingų motinos-sūnaus scenų. Tam tikrais momentais netgi imama mąstyti apie naują tragedijos versiją, su Klaudijų įsimylėjusia Ofelija... Tačiau Čechovas, žinia, yra choralinis autorius, tad viršų čia, kaip ir įprasta, paima skirtingų individų polifonija, kurių kiekvienas, paniręs pats į save, nepajėgia palaikyti ryšio su kitais: tai tikrų tikriausia visuomenės, kurioje vis dar gyvename, metafora.
Masolino D’Amico, dienraštis „La Stampa“
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Prasideda 18-asis Vilniaus trumpųjų filmų festivalis
18-ąjį kartą trečiadienį prasideda Vilniaus tarptautinis trumpųjų filmų festivalis. ...
-
Birutis su 27 ES šalių kolegomis išreiškė paramą programai „Kūrybiška Europa“
Kultūros ministras Šarūnas Birutis kartu su kitų 27-ių Europos Sąjungos (ES) šalių kultūros ministrais laišku kreipėsi į Europos Komisiją (EK). Jame ministrai išreiškė paramą programai „Kūrybiška Eur...
-
Kūrėjas įamžina istoriją: skulptūra turi būti šilta, artima žmogui
Kaune gimęs ir ten mokslus baigęs skulptorius Gintautas Jonkus save laiko klaipėdiečiu. Čia kūrėjas praleido didžiąją savo gyvenimo dalį, čia jis savo darbais įamžina Klaipėdos istoriją ir jos žmones. Skulptoriaus darbų, skirtų svarbiems &sc...
-
Istorija ir interpretacija: kaip atrodė baltų kariai?2
Vytauto Didžiojo karo muziejuje vykstančioje parodoje „Drąsos gijos“ galima išvysti rekonstruotų karinių uniformų, kurios dėvėtos VI–XX a. Tarp eksponatų – ir pagal Taurapilio pilkapio radinius atkurti apdarai, leižiant...
-
Rašytojų sąjungos leidykla skelbia 2025 metų „Pirmosios knygos“ konkursą
Lietuvos rašytojų sąjungos leidykla kviečia kiekvieną rašantįjį išbandyti savo kūrybines jėgas – dalyvauti konkurse ir dar šiemet išleisti savo pirmąją knygą. ...
-
Mirė aktorius Sergejus Zinovjevas
Sekmadienį, eidamas 70-uosius metus, mirė Vilniaus senojo teatro (VST) aktorius Sergejus Zinovjevas. Šia žinia VST pasidalino socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje. ...
-
Prezidentas: Tolminkiemis ir Donelaičio muziejus su rusų kultūra neturi nieko bendro1
Rusijai Tolminkiemyje, Kaliningrado srityje, pervadinus lietuvių literatūros pradininko Kristijono Donelaičio muziejų, prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad ši vieta su rusų kultūra neturi nieko bendro. ...
-
Lietuva neturi ambicijos tirti savo istoriją?2
Nors Vilniaus Katedroje rastas istorinis karalių lobis, istorikai konstatuoja liūdnoką realybę: panašių radinių būtų daugiau, bet Lietuva neturi ambicijos tirti valstybės istoriją. Apie šią savaitę parodytas karalių karūnas žinota ...
-
Aktorius Sigitas Jakubauskas išlydėtas į paskutinę kelionę2
Sekmadienį ištartas paskutinis „sudie“ aktoriui Sigitui Jakubauskui. ...
-
Kada žmonės galės pamatyti arkikatedros požemiuose rastas vertybes?2
Vilniaus arkikatedros rūsyje rastos trijų valdovų laidojimo insignijos bus įrašytos į Kultūros vertybių registrą. ...