Prarandamus krovinius pakeis keleiviai?

Netekus Baltarusijos tranzito krovinių Lietuvoje rengiama studija, kurios tikslas suaktyvinti keleivių judėjimą tiek geležinkeliais, tiek per Klaipėdos uostą.

Autobusų ir traukinių konkurencija

Lietuvos tolimojo susisiekimo studijos tikslas yra išanalizuoti keleivių judėjimą autobusais, geležinkeliais ir vandens transportu. Į studijos rengimo procesą įsitraukė jos užsakovė Susisiekimo ministerija, Lietuvos transporto saugos administracija ir netgi savivaldybių administracijos, kad matytųsi bendras vaizdas apie viešą keleivių judėjimą.

Vienas iš studijos rengimo tikslų yra ir išsiaiškinti, kodėl Lietuvoje vyksta skirtingų transporto maršrutų dubliavimas. Dėl to valstybė patiria ir nuostolių, nes vietiniai maršrutai, kurie nepadengia kaštų, yra dotuojami. Jei ir traukiniai, ir autobusai veža tais pačiais maršrutais vieni iš kitų nuviliodami keleivius, abu dirba nuostolingai, todėl abiejų verslą tenka remti.

Tolimojo susisiekimo sistema nėra dotuojama, tačiau ji vos išgyvena. Žmonės stengiasi nevažiuoti tolimojo susisiekimo autobusais. Tam yra kelios priežastys. Mažesnių miestų parkų autobusai yra seni, taršūs, dažnai genda. Kita priežastis ir ta, kad tarpmiestiniai autobusai stoja kiekvienoje stotelėje, kad surinktų visus keleivius. Jų kelionės laikas yra pernelyg ilgas, todėl keleiviai atsisako leistis į keliones tolimųjų reisų autobusais ilgesnį atstumą.

Bus siekiama išsiaiškinti, kaip tolimojo reiso autobusai savo grafikus galėtų derinti su geležinkelio maršrutais, grafikais. Po to, kai geležinkeliai nuo šių metų neteko didelės dalies krovinių, Lietuvos transporto sistemos vadovybės pozicija yra tokia, kad būtina surasti būdų, kaip jiems išgyventi.

Keleivinį geležinkelių transportą susisiekimo sistema Lietuvoje pristato kaip itin pažangų. Lietuvoje yra nupirkti nauji nedideli keleiviniai traukiniai, 2021 m. įsigyta bilietų pardavimo sistema, nuo šių metų veikia keleivių vežimo operatyvinio valdymo sistema.

Iš jūrų kelto į traukinį

Atliekant Lietuvos tolimojo susisiekimo studiją siekiama išsiaiškinti ir tai, kaip keleivių vežimas tiek tolimojo maršruto autobusais, tiek geležinkeliais dera su oro uostų lėktuvų grafikais, Klaipėdos jūrų uosto keleivių terminalo laivų atplaukimo laiku.

Iškelta idėja, kad iš laivo išlipę keleiviai galėtų sėsti į maršrutinį traukinį ar autobusą ir judėti į Kauną, Vilnių, kitus miestus. Lietuvoje tokia sistema neįdiegta, bet daugelyje Vakarų Europos regionų, ypač prie didesnių miestų, ji veikia.

Vizija: traukiniais keleiviai galėtų važiuoti ir į Centrinio Klaipėdos terminalo prieplauką šalia kurios yra geležinkelio bėgiai. V. Matučio nuotr.

Yra idėjų keleivinius geležinkelio maršrutus atvesti ir iki naujosios „Smiltynės perkėlos“. Tai padaryti nebūtų sudėtinga, nes šalia yra į uostą vedančios geležinkelio linijos. Reikėtų tiek prie Centrinio Klaipėdos terminalo, kur atplaukia ir jūrų keltai, tiek prie naujosios „Smiltynės perkėlos“ įrengti nedideles geležinkelio stoteles.

Svarstoma netgi apie tai, kad geležinkelių ir „Smiltynės perkėlos“ sistemoje galėtų veikti netgi vieno bilieto sistema. Žmonėms tai būtų patogu, nes atvykę geležinkeliu į perkėlą be jokio papildomo rūpesčio galėtų iš karto sėsti į keltą ir plaukti į Smiltynę. Idealu būtų, jei ir Smiltynėje pagal tą pačią vieno bilieto sistemą lauktų autobusas, kuris nuvežtų, tarkim į Nidą. Taip galėtų išsipildyti svajonė į Kuršių neriją įleisti kuo mažiau taršaus transporto.

Šiuo metu ypač svarbu, kad būtų gerinama, daugiau patrauklumo įgytų Lietuvos transporto sistema, kuri dėl geopolitinių įvykių per 2022 metus, kurie dar nesibaigė, ypač smarkiai sumenko.

Keleiviams – krovininė logistika

Lietuvos tolimojo susisiekimo studijoje numatoma išsamiai analizuoti šalies transporto sistemos sąveika su jūrų transportu.

Numatoma apklausti ne tik „Smiltynės perkėlos“, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, bet ir privačių laivybos kompanijų atstovus.

Kokias nors naujoves įgyvendinti lengviausia būtų su „Smiltynės perkėla“, nes tiek ji, tiek geležinkeliai yra tos pačios Susisiekimo ministerijos pavaldumo dalis.

Labai įdomių įvairaus keleivinio transporto sąveikos variantų galėtų būti ir tarp valstybės bei privataus transporto, o taip pat tarp atskirų privataus transporto dalių.

Tokia logistika, kai paslauga pereina iš vienos transporto priemonės į kitą jau seniai veikia krovinių gabenimo srityje. Keleivių pervežimo srityje, kai persėdama iš vienos visuomeninės transporto priemonės į kitą, ji dar neįprasta.

Planuojama, kad rengiant Lietuvos tolimojo susisiekimo studiją bus pateikti ne mažiau kaip 4 nauji ateities keleivių pervežimo scenarijai. Ketinama numatyti ir konkrečius maršrutus, kur būtų taikoma vieno bilieto sistema jungiant skirtingas transporto priemones. Tikėtina, kad bent vienas kombinuotas transporto maršrutas bus susietas su Klaipėdos uostu.

Tikėtina, kad ši studija nebus tik pinigų išplovimas, kaip dažnai sus studijomis būna Lietuvoje? Šiuo metu ypač svarbu, kad būtų gerinama, daugiau patrauklumo įgytų Lietuvos transporto sistema, kuri dėl geopolitinių įvykių per 2022 metus, kurie dar nesibaigė, ypač smarkiai sumenko.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Na taip

Na taip portretas
Ir bus ilipsi Vilniuje ir be sustojimo atsidūrusi Smiltynėje o kaip su kitu stočių keleiviais!

WoW

WoW portretas
Viskas jau senai yra paskaičiota ir optimizuota. Tik pridurkams priekybcentriu ir telekimunikacinu vadybininkams ir buchalteriams atejusiems i LG valdyma svarbu prastumti savo projekteli.

jis

jis portretas
deja, keleivių pervežimas nepadengs net LG infrastruktūros palaikymo taip, kad...
VISI KOMENTARAI 13

Galerijos

  • Rietavo policijos komisariatui vadovaus Donatas Lukas
    Rietavo policijos komisariatui vadovaus Donatas Lukas

    Konkursą Rietavo policijos komisariato vadovo pareigoms užimti laimėjo Donatas Lukas, paskelbė Klaipėdos rajono Vyriausiasis policijos komisariatas (VPK). ...

  • Uostamiestyje bus šilčiau
    Uostamiestyje bus šilčiau

    Baigiantis sausiui, uostamiestyje vyraus nežiemiška oro temperatūra, nestiprūs vėjo gūsiai, taip pat sulauksime lietingų dienų, tad apskritai sausio pabaiga labiau primins vėsų rudenį. Anot sinoptikų, paskutinis kalendorinės žiemos mėnuo, ...

  • „Okinaviečiams“ – šūsnis įvertinimų
    „Okinaviečiams“ – šūsnis įvertinimų

    Klaipėdos sporto klubo „Okinava“ sportininkai, treneriai ir teisėjai metiniame Kyokushin karate federacijos renginyje gavo gausybę apdovanojimų už 2024 metais pasiektus rezultatus. 2024 metų trenere išrinkta Diana Mačiūtė, kurios au...

  • Susitikimas moksleiviams paliko įspūdį
    Susitikimas moksleiviams paliko įspūdį

    „Aukuro“ gimnazistai viešėjo dienraščio „Klaipėda“ redakcijoje. Vizito metu moksleiviai susipažino su žurnalistų darbo specifika ir profesiniais iššūkiais. Po viešnagės gimnazistai pripažino s...

  • Sportui Palangoje – prioritetas
    Sportui Palangoje – prioritetas

    Palanga – vienas nedaugelio Lietuvos miestų, kuriame vaikai sporto treniruotes lanko nemokamai. Palangos meras Šarūnas Vaitkus įsitikinęs – palangiškiai turi kuo pasidžiaugti, kartu neatmeta realybės ir yra pasiryžęs spręsti ...

  • Auga išvykstančiųjų iš uostamiesčio skaičiai: kur kraustosi klaipėdiečiai?
    Auga išvykstančiųjų iš uostamiesčio skaičiai: kur kraustosi klaipėdiečiai?

    Per pastaruosius kelerius metus stebimi ir toliau augantys išvykstančiųjų iš uostamiesčio skaičiai. Klaipėdos priemiestį ar aplink esančias gyvenvietes, Kretingą gyventojai renkasi vis dažniau. Veikiausiai žmonės kraustosi į nuosavus...

  • Apie Atgimimo aikštę – Seimo nariams: tai yra nenormalu
    Apie Atgimimo aikštę – Seimo nariams: tai yra nenormalu

    Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus vakar Vilniuje dalyvavo Seimo nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto posėdyje ir kalbėjo apie nenormalią padėtį dėl vis dar neišminuotos uostamiesčio Atgimimo aikštės. ...

  • Skulptūra Klaipėdoje – garsiam krepšininkui
    Skulptūra Klaipėdoje – garsiam krepšininkui

    Klaipėdoje ketinama pastatyti skulptūrą, skirtą krepšiniui bei olimpiniam, du kartus pasaulio, keturis kartus Europos čempionui, septynis kartus geriausiam Lietuvos sportininkui, Klaipėdos garbės piliečiui Modestui Paulauskui. Šios inicia...

  • Eurai grąžinti į kasą – kaltųjų tarsi ir nebėra
    Eurai grąžinti į kasą – kaltųjų tarsi ir nebėra

    Per pastaruosius kelerius metus Klaipėdos savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba po atliktų patikrinimų į prokuratūrą kreipėsi dukart – dėl Socialinės paramos centro veiklos ir dėl Kultūros bei meno sričių programų projektų finansavimo...

  • Keturis dešimtmečius apleistus fontanus prikėlė naujam gyvenimui
    Keturis dešimtmečius apleistus fontanus prikėlė naujam gyvenimui

    Prieš kelerius metus uostamiestyje naujam gyvenimui prikeltas Priešpilio gatvėje esantis fontanas „Trys ruoniai“, o praėjusiais metais sutvarkytas ir antrasis – „Žuvytės“. Šie fontanai buvo apleisti k...

Daugiau straipsnių