„Lietuvos geležinkeliai“ nutraukia sutartis su „Uosto vartais“ ir Birių krovinių terminalu

Stiprindama sankcijų apėjimo režimą bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) teigia nutraukianti sutartis su Klaipėdos bendrovėmis „Uosto vartai“ ir Birių krovinių terminalas, nes jos bandė apeiti sankcijas antrą kartą.

„Išsiuntėme įspėjimus tiek „Uosto vartams“, tiek Birių krovinių terminalui, kad jų veikla nėra suderinama su nacionaliniu saugumu ir kelia didžiulių rizikų mūsų reputacijai“, – po Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto (NSGK) uždaro posėdžio ketvirtadienį žurnalistams sakė įmonės atsparumo direktorius Edvinas Kerza.

„Pirma, nulinė rizikos tolerancija. Tai reiškia, kad jeigu mūsų partneris, su kuriuo bendradarbiaujame, bandys apeiti sankcijas ir tai padarys antrą kartą, mes su juo automatiškai nutraukiame sutartį. Ir su tokiomis pora bendrovių jau esame tą padarę“, – pridūrė jis.

Pasak E. Kerzos, šios bendrovės gali kreiptis į valstybės institucijas ir įrodyti, kad LTG neteisūs. Jo teigimu, naujoji sankcijų politika su akcininke Susisiekimo ministerija yra suderinta.

Tiriamosios žurnalistikos centras „Siena“ anksčiau pranešė, kad „Uosto vartai“ ir BKT galėjo dalyvauti iš Baltarusijos į Lietuvą įvežant karbamido trąšas iš sankcionuotos bendrovės „Grodno Azot“. 

„Atsiprašau, aš nesu dabar pasiruošęs kažką komentuoti, kol kas nieko neskaičiau“, – ketvirtadienį BNS sakė vienintelis krovinių ekspedijavimo, laivų frachtavimo ir agentavimo bei krovos bendrovės „Uosto vartai“ akcininkas ir vadovas Vitalijus Basinas.

Paklaustas, ar įmonė gavo LTG pranešimą apie nutraukiamą sutartį, vadovas atsakė: „Nenoriu to dalyko komentuoti iš viso“.

Registrų centrui pateiktos 2021 metų „Uosto vartų“ ataskaitos rodo, kad bendrovė pernai gavo 293 tūkst. eurų pajamų ir patyrė 11 tūkst. eurų nuostolį. „Uosto vartus“ 1994 metais įsteigė trys fiziniai asmenys.

Su BKT vadovais BNS susisekti kol kas nepavyko.

30 proc. BKT akcijų valdo Baltarusijos trąšų gamintoja „Belaruskalij“, kurios produkcija anksčiau milijonais tonų buvo eksportuojama per šį terminalą, tačiau dėl Vakarų sankcijų jų krova pernai vasarį buvo nutraukta. Didžiausias akcininkas Igoris Udovickis tiesiogiai dabar valdo 5 proc. įmonės akcijų ir 65 proc. – netiesiogiai, per Šveicarijos bendrovę „Hasenberg“, kurios 100 proc. akcijų priklauso I. Udovickio kontroliuojamai Latvijos „Fortis Asset Management“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

greit

greit portretas
turėsim ne geležinkelį , o arklių tramvajų ................ su vadeliotoju kerzavais batais ant baltos kumelės

Klaipėdietis

Klaipėdietis portretas
Aš siūličiau Lietuvos geležinkeliams nuo Kretingos į Klaipėdą išardytį bėgius kamgi LIetuvai šitas anklavas. UOSTĄ PASTATYTI KAUNE ir problema išspresta.

v ffg

  v ffg portretas
O man px.. aš pašalpinis.
VISI KOMENTARAI 14

Galerijos

Daugiau straipsnių