- Lukas Juozapaitis, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prie Norvegijos krantų dreifuojantis su Maltos vėliava plaukiojantis audros apgadintas laivas „Ruby“ dar nerado uosto, kuriame galėtų iškrauti 20 tūkst. tonų rusiškos amonio salietros prieš atplaukiant į Klaipėdos uostą remontui, sako uosto vadovas Algis Latakas.
Praėjusią savaitę teigęs, jog uostas pavojingam kroviniui rastas, ketvirtadienį jis informavo, kad laivas nebuvo iškrautas Norvegijos Andenės uoste, kaip numatyta anksčiau.
„Buvo numatę Andenėje išsikrauti, netoli Tromsio. Bet dėl nežinau kokių priežasčių jie ten neišsikrovė. O daugiau niekur neužėjo“, – ketvirtadienį BNS sakė A. Latakas.
„Mūsų žiniomis tikrai ne, o kas iš tikrųjų vyksta laive pasakyti negaliu“, – paprašytas patvirtinti, jog joks uostas dar nepriėmė laivo krovinio, sakė jis.
A. Latakas taip pat darkart patikino, jog Klaipėdos uostas kol kas negavo prašymo priimti laivo.
Mūsų žiniomis tikrai ne, o kas iš tikrųjų vyksta laive pasakyti negaliu.
„Neturime jokių šiandien naujesnių žinių, kad jis pas mus pasirodys“, – nurodė uosto vadovas.
Laivų stebėjimo portalo „Marine Traffic“ duomenimis, laivas ketvirtadienį popiet buvo Norvegijos pietvakariuose, ties Stavangeriu. Portale vis dar nurodyta, jog „Ruby“ šeštadienį turėtų pasiekti Klaipėdą.
Pasak A. Latako, „savaime suprantama“, kad kol dar nerado uosto, kuris prieš remontą priimtų jo krovinį, laivo įgula galutine kelionės kryptimi nurodo Klaipėdą. Jis patikino, jog rasti vietą tokiam kroviniui yra sudėtinga.
„Jam reikia surasti uostą kur išsikrauti. Nėra taip paprasta, 20 tūkst. tonų išsikrauti trąšų. Pirmiausia tai įrangos, vietos, leidimų klausimas. Tokiems kroviniams reikia specialių leidimų“, – sakė A. Latakas.
Apie 20 tūkst. tonų amonio salietros iš Rusijos Kandalakšos miesto į Las Palmą Ispanijoje gabenęs laivas anksčiau rugsėjį prašė leidimo įplaukti į Klaipėdos uostą, iškrauti krovinį bei atlikti remontą. Skelbta, kad audros metu buvo pažeistas laivo korpusas, propeleris bei vairas.
A. Latakas praėjusią savaitę sakė, kad su laivas į Klaipėdą bus įleistas jį iškrovus viename Norvegijos uostų. Jo teigimu, nėra prielaidų neįsileisti tuščio bei niekaip su Rusija nesusijusio Jungtinių Arabų Emyratų bendrovei priklausančio laivo, kuris ne kartą jau buvęs Klaipėdoje.
Klaipėdoje laivą turėtų remontuoti Estijos koncerno „BLRT Grupp“ valdoma Klaipėdos grupė Vakarų laivų gamykla. Jos vadovas Arnoldas Šileika BNS praeitą savaitę sakė, kad įmonė laimėjo laivo savininko ar draudimo kompanijos konkursą, tačiau ar ji tikrai remontuos laivą, bus aišku tik jį iškrovus.
Anot A. Latako, jo remonto vertė siektų milijonus eurų, todėl atsisakyti tokio užsakymo nevertėtų. Be to, nepaisant pažeisto jo vairo ir korpuso bei kitų gedimų, jis gali plaukti bei turi vienkartinį leidimą įeiti į Klaipėdą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Puošniam uostamiesčiui – komplimentai iš Orijaus Gasanovo
Prieš pat šventes uostamiesčio Teatro aikštėje miestiečiai turėjo galimybę susitikti su vienu populiariausių kelionių žurnalistų – Orijumi Gasanovu. Klaipėdiečiai, nepabūgę stipraus vėjo ir krušos, ne tik susipa...
-
Šventiniame renginyje – dėmesys ne tik žmogui
Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Klaipėdos fakultete šurmuliavo šventinis vakaras, kurio metu ne tik skambėjo sveikinimai, koncertas, bet ir įvyko Klaipėdos Rotary įsteigto „Vėtrungės“ apdovanojimo ceremonija. Renginiu tai...
-
Skelbs iškiliausių idėjų sąrašą Klaipėdoje
Šiemet dalyvaujamajam biudžetui buvo pateikta 18 idėjų, tačiau tik septynios įveikė bendruomenių balsavimo barjerą. Iš tų septynių šiandien bus paskelbtos keturios, kurių įgyvendinimui bus skirta savivaldybės biudžeto pinig...
-
Klaipėdiečiai neabejingi – fiksuoja miesto problemas
Šiemet klaipėdiečiai uostamiesčio savivaldybėje jau užregistravo gerokai daugiau nei tūkstantį pastebėtų problemų. Dažniausiai pranešama apie nenugenėtas medžių šakas ir paliktus be priežiūros automobilius. ...
-
Neringa didina rinkliavas už įvažiavimą: vairuotojus kurorto apetitas glumina15
Didėja rinkliava už įvažiavimą į Neringą. Vasarą per patį turistų piką du mėnesius teks mokėti 50 eurų. Buvo 30 eurų. Susimokėti, nors ir perpus pigiau, bet teks ir elektromobiliams. ...
-
KRATC metai: naujovių daug, o pagrindinis klausimas – rinkliava už atliekas
Prabėgę metai Klaipėdos regiono atliekų tvarkymo centrui (KRATC) buvo kupini ambicingų projektų, įvykių ir iššūkių. Ar viskas pavyko, kaip ir kada gali keistis mokesčiai už atliekas, kalbiname KRATC direktorę Romą Budrienę. ...
-
Tarpušvenčiu lietuviai plūsta į Palangą: kiek čia kainuoja šventės?9
Palangos verslininkai pastebi, kad į kurortą daugiausia svečių atvyksta tarpušvenčiu, o itin daug – sutikti Naujųjų metų. Šią tendenciją rodo viešbučių ir privačių būstų užimtumas. ...
-
Eglutės žaisliukai – gyvenimo atspindys: kokias istorijas jie pasakoja?
Žiemos sode pastatyta Kalėdų eglutė antrus metus gaivina primirštą, bet prieš šimtmetį gyvavusią tradiciją. Mat grafai Tiškevičiai savo Kretingos rezidencijos Kalėdų eglę visuomet puošdavo Žiemos sode. Po ja dova...
-
Be jų neįsivaizduojamos Kalėdos, o toks čempionatas – vienintelis pasaulyje?2
Kretingoje pakvipo mandarinais. Čia surengtos pirmosios mandarinų valgymo varžybos. ...
-
Kariai sugrįžo namo8
Lietuvos karinių jūrų pajėgų kariai šiandien, gruodžio 21-ąją, grįžo iš penkis mėnesius trukusios NATO vykdomos tarptautinės operacijos „Brilliant Shield“ (liet. „Briliantinis skydas“). Džiaugsmingais sveikini...