Pirmasis Lietuvoje vandenilinis laivas pratinasi prie uosto vandens

  • Teksto dydis:

Vakarų laivų gamyklos (VLG) grupės bendrovė Vakarų Baltijos laivų statykla į vandenį nuleido kartu su Estijos laivų statybos bendrove „Baltic Workboats“ statomą 12 mln. eurų (be PVM) vertės pirmą Lietuvoje vandeniliu ir elektra varomą laivą.

Į pernai birželį pradėtą statyti laivą dar bus montuojama įranga, atliekami interjero darbai, diegiama elektros instaliacija ir pagrindiniai elektros varikliai, vandenilio sistema.

Tai pranešė laivą užsakiusi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija.

„Šiuo metu laivas, galima sakyti, pratinasi prie uosto vandens, o metų pabaigoje tikimės, kad jis pradės savo svarbią misiją – rūpintis švaria uosto aplinka“, – pranešime teigė Uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Naujasis laivas bus skirtas atliekų surinkimui iš į Klaipėdos uostą įplaukiančių laivų.

Šiuo metu laivas, galima sakyti, pratinasi prie uosto vandens, o metų pabaigoje tikimės, kad jis pradės savo svarbią misiją.

Pasak Uosto direkcijos, šiuo metu jau atlikti laivo korpuso gamybos ir dažymo darbai, jame sumontuoti vamzdynai, vožtuvai, aušintuvai, velenų linijos, vairo plunksnos, įrengtos šilumos ir priešgaisrinės izoliacijos.

„Baltic Workboats“ yra atsakinga už pagrindinių ir pagalbinių mechanizmų montavimą, laivo sistemų suderinimą ir išbandymą. Estijoje taip pat bus diegiama vandenilio kuro celių sistema.

Planuojama, kad 42 metrų ilgio ir 10 metrų pločio tanklaivis dirbs visą parą ir galės surinkti 400 kubinių metrų skystų atliekų.

Jame bus įdiegti du elektriniai varikliai ir, priklausomai nuo darbų intensyvumo, jie galės dirbti iki 36 valandų be papildomų įkrovimų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių