- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Klaipėdos uostas vystosi taip sparčiai, kad kiek daugiau nei prieš dešimtmetį statytos krantinės jau nebeatitinka naujų reikalavimų.
Klaipėdos uostas vystosi taip sparčiai, kad kiek daugiau nei prieš dešimtmetį statytos krantinės jau nebeatitinka naujų reikalavimų.
Gyliai riboja galimybes
Šiomis dienomis paskelbtas konkursas perstatyti 101-104 krantines, kurias naudoja viena sparčiausiai uoste besivystančių bendrovių – „Birių krovinių kompanija“ (BKT).
Minėtos krantinės, kurių bendras ilgis beveik 432 metrai, buvo rekonstruotos 2002 metais. Jos buvo statytos didžiausiam leistinam 12,5 metrų gyliui, koks ir yra dabar. Tačiau dar pernai uosto laivybos kanalas pietinėje dalyje buvo išgilintas iki 14,5 metrų. Ateityje jį planuojama gilinti dar daugiau.
Po to, kai dalį BKT akcijų įsigijo Baltarusijos trąšų gamintojai, prie 101-104 krantinių nuolat stovi 1-2 laivai. Tačiau dėl mažo gylio pilnai pakrauti jų neįmanoma. Apribotos krantinių apkrovos.
Pasirinktas pigiausias variantas
Nors 101-104 krantinės bendrai yra nusidėvėjusios kiek daugiau nei 13 proc., jas tenka perstatyti, kad galima būtų priimti didesnius laivus.
Kaip perstatyti palyginti geras krantines Uosto direkcijoje buvo svarstyti net 5 variantai. Jų išpildymo kainos pagal 2014 metų duomenis svyravo nuo 14 iki 28 mln. litų.
Buvo pasirinktas pigiausias, bet ir pakankamai patikimas variantas. Būtų sumontuojama fasadinė siena su inkarinėmis templėmis ir drenažu, sukalami plieniniai poliai, betonu užpilamas tarpsienis, betonuojamas antstatas, rengiama išardyta krantinės danga.
Taip nekeičiant krantinių linijos jos būtų parengtos gilinti iki 14,5 metrų, o perspektyvoje iki 17 metrų.
Krantinės galėtų priimti pradžioje maždaug 245 metrų ilgio laivus su 13,5 metrų grimzle, o perspektyvoje maždaug 300 metrų ilgio sausakrūvius laivus su 15,5 metrų grimzle.
Rekonstrukcija etapais
Tokia krantinių pritaikymo schema pasiteisinusi 101-104 krantinėse ateityje galėtų būti naudojama ir perstatant kitas uosto krantines. Nuolat gilinant uostą tą daryti reikės vis dažniau.
101-104 krantinių rekonstrukcijos specifika dar ir tokia, kad ji turi vykti nestabdant krovos procesų. Numatyta rekonstruoti krantines net keturiais etapais – kaskart maždaug po 100 metrų. Rengiantis konkursui buvo svarstytos ir mažesnės atkarpos – maždaug po 50 metrų ir rekonstrukcija tęstųsi net 8 etapais. Tačiau tokia rekonstrukcija būtų gerokai padidinusi kainas.
Rekonstruoti 101-104 krantines planuojama pradėti dar šiemet.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pristatytas Klaipėdos veiklos plano projektas 2025–2027 m.: kasmet prireiks per 500 mln. eurų
Klaipėdos gyventojams pristatytas 2025–2027 metų Strateginio veiklos plano projektas. Planuojama, kad programoms įgyvendinti kasmet prireiks po daugiau kaip 500 mln. eurų. ...
-
Klaipėdoje priedangų skaičius tebeauga
Klaipėdoje daugėja priedangų – jų skaičius šiuo metu siekia 90. Pavojaus atveju jose pasislėpti galėtų apie 31 tūkst. žmonių. Nuolatos ieškoma ir kitų galimų naujų priedangų vietų. O gyventojams skaitomos paskaitos civilin...
-
Tragiško likimo majorui Oksui skirs knygą1
Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos metinės šiandien bus minimos ne tik uostamiestyje, bet ir Kaune, kur bus pagerbtas ir vienas pagrindinių šios kovinės operacijos vadų – Juozas Tomkus, slapyvardžiu Oksas. Ši trag...
-
Naujovė bažnyčioje – mišios anglų kalba5
Nuo šiol kartą per mėnesį Klaipėdos Marijos Taikos Karalienės bažnyčioje mišios vyks anglų kalba. Jos bus skirtos uostamiestyje ir aplink jį gyvenantiems užsieniečiams. Tikimasi, kad tai padės integruotis ir įsitraukti į bendruomen...
-
Klaipėdoje minimos krašto prijungimo prie Lietuvos 102-osios metinės
Klaipėdoje trečiadienį minimos šio krašto prijungimo prie Lietuvos 102-osios metinės. ...
-
Liko ir be pinigų, ir be butų: pirkėjai pakliuvo į aferą?14
Liūdnai pasibaigusi svajonė turėti apartamentus prie jūros. Pinigus už butus Palangoje sumokėjo, bet liko ir be pinigų, ir be namų. Žmonės įtaria įkliuvę į sukčių pinkles. Paaiškėjo, kad statybos vyko be leidimų, ir negana to – n...
-
Mieste nori žiedinių sankryžų
Atlikus Šiaurės prospekto eismo srautų auditą, paaiškėjo, kad galima būtų dar tobulinti šios miesto arterijos pralaidumą – čia siūloma įrengti papildomų juostų ir žiedinę sankryžą. ...
-
Pernai pralaimėjo, šiemet – pergalė
Klaipėdos miesto krepšinio mėgėjų „Mano būsto“ taurės varžybų dalyviai 2025-uosius pradėjo revanšais. ...
-
Kūrėjas įamžina istoriją: skulptūra turi būti šilta, artima žmogui1
Kaune gimęs ir ten mokslus baigęs skulptorius Gintautas Jonkus save laiko klaipėdiečiu. Čia kūrėjas praleido didžiąją savo gyvenimo dalį, čia jis savo darbais įamžina Klaipėdos istoriją ir jos žmones. Skulptoriaus darbų, skirtų svarbiems &sc...
-
Sausio 15-oji – Klaipėdos krašto diena: laukia visa puokštė šventinių renginių
Sausio 15-ąją minėsime Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos 102-ąsias metines. Šiai iškiliai ir svarbiai datai skiriama visa puokštė šventinių oficialių ir pramoginių renginių. ...