- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Spektaklio „Žizel“ premjera – šviesi, mirganti, graži ir skausminga
-
Spektaklio „Žizel“ premjera – šviesi, mirganti, graži ir skausminga
-
Spektaklio „Žizel“ premjera – šviesi, mirganti, graži ir skausminga
-
Spektaklio „Žizel“ premjera – šviesi, mirganti, graži ir skausminga
-
Spektaklio „Žizel“ premjera – šviesi, mirganti, graži ir skausminga
-
Spektaklio „Žizel“ premjera – šviesi, mirganti, graži ir skausminga
-
Spektaklio „Žizel“ premjera – šviesi, mirganti, graži ir skausminga
-
Spektaklio „Žizel“ premjera – šviesi, mirganti, graži ir skausminga
-
Spektaklio „Žizel“ premjera – šviesi, mirganti, graži ir skausminga
-
Spektaklio „Žizel“ premjera – šviesi, mirganti, graži ir skausminga
-
Spektaklio „Žizel“ premjera – šviesi, mirganti, graži ir skausminga
-
Spektaklio „Žizel“ premjera – šviesi, mirganti, graži ir skausminga
-
Spektaklio „Žizel“ premjera – šviesi, mirganti, graži ir skausminga
-
Spektaklio „Žizel“ premjera – šviesi, mirganti, graži ir skausminga
-
Spektaklio „Žizel“ premjera – šviesi, mirganti, graži ir skausminga
-
Spektaklio „Žizel“ premjera – šviesi, mirganti, graži ir skausminga
-
Spektaklio „Žizel“ premjera – šviesi, mirganti, graži ir skausminga
-
Spektaklio „Žizel“ premjera – šviesi, mirganti, graži ir skausminga
-
Spektaklio „Žizel“ premjera – šviesi, mirganti, graži ir skausminga
-
Spektaklio „Žizel“ premjera – šviesi, mirganti, graži ir skausminga
Šį savaitgalį vykusioje šokio spektaklio „Žizel“ premjeroje prie Palangos koncertų salės nusidriekė žmonių eilės, į spektaklį ėjo tiek tie, kurie matė ne vieną šio klasikinio Adolphe Adam kurto baleto inkarnaciją ir kartu su orkestru niūniavo įvairius muzikos pasažus, tiek tie, kuriems „Žizel“ buvo visiška naujovė.
Žiūrovų minioje sutikta interaktyvus aktualaus meno tinklo „Vox Art“ redaktorė, kultūros žurnalistė Rūta Šetikaitė į „Žizel“ atvyko net iš Vilniaus. Iškart po premjeros ji juokavo, kad šis spektaklis ją išgydė nuo ilgai kamavusios baleto traumos, „gražus ir spindintis tikrąja šio žodžio prasme. Subtili scenografija, stebinantys kostiumų sprendimai, puiki klasikinės muzikos ir modernaus šokio koreliacija“, pagyrų negailėjo žurnalistė.
Šviesų įspūdį išsinešė ir renginių vedėja, žurnalistė Daiva Tamošiūnaitė. Socialiniame „Facebook“ tinkle dėkodama choreografui Donaui Bakėjui, žymi moteris užsiminė, kad spektaklis paliko teigiamą įspūdį, „plazdanti nuotaika, kurią išsinešiau iš vakarykštės – kitokios – „Žizel“, matytos Palangos koncertų salėje, ir kurią šiandieną nešuosi prie jūros...(...) Kaip smagu, kai tavo fantazijos šokis užsuka, įsuka į sūkurį ir kitus“.
Viena iš uoliausių Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro renginių lankytojų, Danguolė Vaitkuvienė iš Kretingos, buvo viena pirmųjų internetinėje erdvėje pasidalinusių įspūdžiais apie spektaklį, „kai dar prieš spektaklį perskaičiau programėlėje turinį, bandžiau įsivaizduoti, kaip bus parodyta Žizel išniekinimo scena. Dabar galiu pasakyti, kad tai, ką mačiau, buvo viena gražiausių scenų. Sunku pripažinti, bet taip nuostabiai gražiai ir kartu skausmingai parodytos prievartavimo scenos neteko matyti nei viename filme, nei spektaklyje. Prievartavimą visada įsivaizduojame kaip grubų brutalų aktą, ir turbūt tik šokio pagalba tai įmanoma padaryti visiškai kitaip. Taip, kad akys regėtų grožį, o siela kraujuotų iš skausmo“, - vieną sudėtingiausių spektaklio momentų apibūdino moteris.
„Visos spektaklio scenos buvo viena už kitą gražesnės, net sunku išskirti gražiausias, ir to turbūt neverta daryti. Apima nepaprastas jausmas, kai regiu nuostabiai plastiškus šokėjų judesius, kai suprantu, ką jie savo šokiu kalba, kokius žodžius ir kokias žinutes siunčia mums, žiūrovams. Ir jeigu norisi verkti, tai ir verkiu čia pat, salėje, stebėdama Alberto atgailavimo sceną spektaklio pabaigoje – tokia yra Jūsų šokio galia!“, apibendrino jokios muzikinio teatro premjeros nepraleidžianti D. Vaitkuvienė.
Klaipėdietė teatrologė Gitana Gugevičiūtė, kaip ir priklauso kritikei, į spektaklį stengėsi pažvelgti kiek įmanoma objektyviau. Anot jos, stebėti „Žizel“ buvo įdomu, bet kilo ir nemažai klausimų dėl kai kurių spektaklio kūrėjų pasirinkimų ir pačios jo idėjos išpildymo, „liko dviprasmiškas įspūdis, kurį, reikia manyti, sukėlė savotiška XIX-ojo ir XXI-ojo amžiaus komunikacija. Iš orkestro duobės kylanti muzika, jos transliuojama emocija, mano nuomone, tik epizodais įplaukė į sceną tapti charakteriu, aktorine interpretacija, plastiniu piešiniu, o vadinamoji „drąsi klasikinio baleto interpretacija“, iš pirmo žvilgsnio, apsiribojo mechanišku romantinės istorijos perkėlimu į šiuolaikinį (pramoninį) pasaulį, paliekant nuošaly žmogiškųjų santykių, etinių vertybių kaitos „bylą“, - svarstė teatrologė.
G. Gugevičiūtė pripažino, kad jai pritrūko choreografijos vientisumo, be to ji skeptiškai žiūrinti ir į režisūrinius dramaturginius sprendimus, kuomet spektaklio veikėjai „išrišimą“ gauna psichiatrinėje ligoninėje arba sapne, „tai lengviausias būdas užbaigti bet kokį komplikuotesnį pasakojimą“.
Bet teatrologė negailėjo pagyrų „Žizel“ scenografijai ir kostiumams, „patraukli pasirodė minimalistinė spektaklio vizualinė pusė – santūrūs, subtiliai individualizuoti šokėjų kostiumai ir mobili, funkcionali, „racionali“ scenografija. Minimalistine estetika mūsų dienomis, žinoma, nieko nenustebinsi, tačiau dailininkės sprendimai ragina apmąstyti, į ką nurodo jos palikti vizualiniai ženklai, ir kur link turėtų krypti žiūrovo sąmonė“, apibendrino G. Gugevičiūtė.
Dviejų Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro choreografų Donato Bakėjaus ir Manto Černecko kurtas šokio spektaklis „Žizel“ atgimė kitokiu nei klasikinis pavidalu. Kaimas prie Reino šiame spektaklyje virto pramonine erdve – fabriku. O pati „Žizel“ pasakoja turtingo fabriko vadovų sūnaus Alberto meilę paprastai darbuotojai Žizel.
Choreografų nuomone, svarbu reaguoti į šiandienį kontekstą, „ši „Žizel“ kitokia, net kiek išsišokėliška – tiek šokio, tiek muzikos prasme, pavyzdžiui, sukeisime kai kurių muzikinių elementų eiliškumą, - pasakojo D. Bakėjus, - Jei norime auginti jaunąją žiūrovų kartą, privalome ieškoti naujų kelių. Tikiu, kad klasikos ir šiuolaikiškumo derinys mūsų spektaklyje pasiteisins, juk turime eiti koja kojon su laiku“, – akcentavo choreografas. Pasak jo, kiekvienam laikmečiui reikia savų herojų, dėl to net ir klasikos kūriniai turi išgyventi specifines transformacijas.
Spektaklio metu skamba Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestro, diriguojamo Tomo Ambrozaičio, atliekama klasikinė A. Adam muzika. Šviesius, plazdančius kostiumus ir minimalistinę scenografiją kūrė Liuka Songailaitė. Šviesos dailininkas – Vaclovas Grinius. Vaidmenis spektaklyje kuria: Aušra Krasauskaitė, Ana Bochovskaja-Zamulienė (Žizel), D. Bakėjus, M. Černeckas (Albertas), Taurūnas Baužas, Simonas Laukaitis (Hilarijonas), Beata Molytė-Kulikauskienė, Kristina Gudelytė (Berta), Milda Meškytė, Gintarė Jovaišaitė (Batilda), Valdemaras Marcinkus, Rokas Spalinskas (psichiatrinės ligoninės slaugytojas).
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Teatro aikštėje – šventiniai pasirodymai ir diskoteka
Tarpušvenčiu uostamiestyje renginių netrūko. Pagrindinėje miesto aikštėję susibūrę klaipėdiečiai ir miesto svečiai stebėjo ledo čiuožykloje vykusius įspūdingus dailiojo čiuožimo pasirodymus. ...
-
Kalėdinių giesmių festivalis Klaipėdoje: giedokime Lietuvą iš širdies į širdį
Gruodžio 28 d. Klaipėdos miesto chorinė bendrija „Aukuras“ kartu su Klaipėdos Marijos Taikos Karalienės bažnyčia organizuoja tradicinį Vakarų Lietuvos krašto bažnytinių chorų Kalėdinių giesmių festivalį. ...
-
Išskirtiniame renginyje – dėmesys ne tik žmogui
Šeštadienio vakarą Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Klaipėdos fakultete vyko šventinis vakaras, kurio metu ne tik skambėjo gražūs sveikinimai, koncertas, bet ir Klaipėdos Rotary klubų įsteigto „Vėtrungės“ apdovan...
-
Kretingoje pirmą kartą rengiamos mandarinų valgymo varžybos
Kretingoje šeštadienį pirmą kartą rengiamos mandarinų valgymo varžybos. ...
-
Į Teatro aikštę sugrįžta „Pilnatis“
Šiandien į Teatro aikštę sugrįš atnaujinta instaliacija „Pilnatis“, o visą savaitgalį čia tęsis ir kalėdinės linksmybės bei renginiai. Klaipėdiečiai bus laukiami ne tik ledo čiuožykloje, bet ir šalia jos &n...
-
Šventinį savaitgalį Klaipėdoje – ypatingi Vagelio ir grupės „Man-go“ koncertai
Šventinį savaitgalį tarp šv. Kalėdų ir Naujųjų metų klaipėdiečių ir miesto svečių laukia du išskirtiniai koncertai. Renginių erdvėje „Renginių kombinatas“ tarpšventinį savaitgalį savo pasirodymus surengs...
-
Klaipėdos dramos teatras 89-ojo sezono antrąjį pusmetį pasitinka naujovėmis ir nuolaidomis
89-asis sezonas koduoja priminimą apie viltį. „Įmanoma į tą pačią upę įbristi du kartus“, „Įmanoma viską pradėti iš naujo“ – tai tik pora Klaipėdos dramos teatro nešamų teiginių. Teatras visais sa...
-
Jusionių dinastijos galerija
Nuo rytojaus, gruodžio 19 d., Naujoji Klaipėdos galerija, įsikūrusi mados ir verslo centre „Herkaus galerija“, keičia pavadinimą ir tampa meno galerija JUSIONIS. Ta proga rengiama paroda „6J“, kurioje pirmą kartą kartu bus prist...
-
Šventinė Palanga laukia šeimų2
Netrukus prasidės moksleivių žiemos atostogos, o su jomis – ir tėvų galvos skausmas, kuo užimti savo vaikus. Šiemet Palanga siūlo daugybę pramogų ir edukacijų, skirtų būtent šeimoms, kad ir mažas, ir didelis galėtų atsikvėpt...
-
Švyturių metų kulminacija – „Odė šviesai“
Gruodžio 16-osios vakarą Klaipėdos dramos teatras taps šviesos ir meno erdve, kuri spinduliuos ypatingą šventinę dvasią. Čia vyksiantis renginys „Odė šviesai“ – tai Klaipėdos kultūrinio gyvenimo perlas, įprasmi...