Žmogus, kūręs Kauno kelius: sunku būtų rasti gatvę, prie kurios nebūtume prisidėję

  • Teksto dydis:

Apie 30 metų kelių tiesimo įmonės „Fegda“ Kauno padaliniui vadovavęs Oskaras Bardziliauskas turi ką papasakoti – jis su komanda prisidėjo prie daugelio Kauno gatvių tiesimo ir einamojo remonto. O juk įmonės veiklos pradžioje jie darbus pradėjo teturėdami penkis darbuotojus, sukiužusį savivartį, kelis kastuvus ir visišką nežinomybę. „Tačiau į priekį mus vedė daug noro ir energijos“, – šypteli ilgametis „Fegdos“ Kauno filialo vadovas. 

Užtarnauto poilsio išeinantį O. Bardziliauską kalbiname apie jo karjeros kelią, nestokojusį įvairių netikėtumų, ir ilgametę veiklą, kuri išaugino šią Kaunui svarbią įmonę.

– Kaip prasidėjo jūsų karjera susisiekimo infrastruktūros srityje?

– Iš tiesų aš neturėjau kelininko išsilavinimo – baigiau inžinieriaus šilumininko mokslus. Tačiau mane sudomino mano draugo ir klasioko Rimvydo Šėrio pavyzdys. Jis su draugais ir kolegomis 1993 m. Vilniuje įkūrė įmonę „Fegda“. Supratau, kad tokia įmonė galėtų atsirasti ir Kaune. Mano bičiulis šią idėją palaimino. Kadangi nebuvau kelininkas, o susigaudyti reikėjo, jis supažindino mane su šios srities profesionalu Gediminu Paplausku. Drauge su juo Kaune 1994 m. ir įkūrėme UAB „Fegda ir partneriai“. Vilniaus kolegos išties daug prisidėjo prie sėkmingo Kauno filialo įkūrimo – tiek investicijomis, tiek patirtimi.

Profesionalas: O. Bardziliauskas – ilgametis kelių tiesimo įmonės „Fegda“ Kauno filialo vadovas. Regimanto Zakšensko nuotr.

Iš pradžių užsiėmiau ne tik administraciniu darbu, bet ir rinkodara. Kadangi tuo metu nebuvo nei mobiliųjų telefonų, nei kompiuterių, reklama žmones pasiekdavo per spaudą ir skrajutes. Taigi imdavau skrajutes, važiuodavau per gyvenamuosius rajonus, dalydavau jas ir sakydavau žmonėms, kad galime gerai atlikti gyvenamųjų namų aplinkos tvarkymo darbus. Būtent šie darbai ir buvo pirmoji „Fegdos“ Kauno padalinio veikla. Taip po truputį pajudėjome. Pirmiausia gaudavome tik nedidelių užsakymų, tačiau pamažu pasitikėjimas mumis augo. Netrukus pradėjome sulaukti ir didesnių užsakymų. Mūsų darbų kokybė iš tiesų buvo geriausia Kaune. Taip žingsnis po žingsnio augome visomis prasmėmis, o mūsų kolektyvas padidėjo nuo penkių žmonių iki 120.

Kaskart apimdavo geras jausmas supratus, kad geriname susisiekimo ir gyvenimo kokybę gyventojams.

– Kada įvyko lūžis, išauginęs įmonę?

– Maždaug po penkerių metų nuo įmonės įkūrimo. Jau turėjome patirties dirbti prie privačių užsakymų, tad supratome, kad esame pasirengę kelti koją į miesto infrastruktūros kūrimą – dalyvauti Kauno miesto savivaldybės konkursuose. Ėmėme laimėti konkursus. Dirbome daug, negailėdami jėgų, greitai ir kokybiškai, todėl netrūko ir darbų.

Partnerio nuotr.

Augti mums visada labai padėjo Vilniaus partneriai – ne tik iš jų mokėmės, bet ir bendradarbiavome vykdydami užsakymus savo klientams. Stipri sinergija „Fegdos“ įmonių grupėje išlikusi iki šiol.

Lietuvai atgavus nepriklausomybę, į Vilnių ėmė atkeliauti užsienio kapitalas – kūrėsi „Statoil“, „McDonalds“, „Iki“ ir kiti didieji prekių ženklai. Vilniaus „Fegdai“ pavykdavo laimėti daugumą jų rengiamų konkursų ir vykdyti darbus sostinėje, o mes ėmėmės darbų Kaune ir Kauno apylinkėse. Be to, tuomet plėtrą vykdė ir „Vilniaus prekyba“ – beveik prie visų prekybos tinklo statomų parduotuvių teko dirbti ir „Fegdai“. Vienas įsimintinesnių projektų – Kauno „Akropolis“ ir mūsų atlikti susijusių gatvių ir aplinkos įrengimo darbai. Kaskart apimdavo geras jausmas supratus, kad geriname susisiekimo ir gyvenimo kokybę gyventojams. Sunku būtų Kaune rasti gatvę, prie kurios nebūtume prisidėję.

Partnerio nuotr.

– Kuris projektas jums pačiam buvo brangiausias, įsimintiniausias?

– Man, kaip kauniečiui, svarbiausias projektas buvo Parodos kalnas – tai viena svarbiausių Kauno jungiamųjų magistralių. Reikėjo atlikti kapitalinį gatvės remontą – įrengti naują asfaltbetonio dangą, šaligatvius, lietaus kanalizaciją, apšvietimą, troleibusų linijas, šviesoforus ir atitvarus. Dėl didelių nuolydžių ir gylių tai buvo sudėtingas projektas (buvo ypač lietinga vasara), tačiau jį įgyvendinome gana greitai ir sklandžiai. Ir dabar dažnai tenka važiuoti Parodos gatve ir Parodos kalnu – kaskart apima malonus jausmas.

Taip pat vieni svarbiausių mūsų projektų – pastaraisiais metais atlikta Romainių gatvės–Šilainių plento rekonstrukcija, 2014 m. pastatytas valstybinės reikšmės projektas – „Lietuvos geležinkelių“ Kauno intermodalinis terminalas, A5 magistralės Kaunas–Marijampolė–Suvalkai rekonstrukcijos darbai („Via Baltica“ plėtra), „Rail Baltica“ 28 km europinės geležinkelio infrastruktūros įrengimas ruože nuo Kauno iki Lietuvos–Latvijos sienos. Žinoma, projektų per tiek metų buvo labai daug ir įvairių – tai tik keletas jų.

Partnerio nuotr.

– Kaip technologijų pažanga pakeitė jūsų darbą ir infrastruktūros sektorių?

– Na, šių dienų inžinerija jau neįsivaizduojama be moderniausios įrangos ir sprendimų, pavyzdžiui, dronų panaudojimo vykdant objektų apžiūrą ir kontroliuojant darbų eigą. Kasimo, planiravimo technika neįsivaizduojama be 3D įrangos, leidžiančios mechanizatoriui matyti dirbamo paviršiaus atvaizdą monitoriuje. Tai gerokai paspartino darbus ir sutaupė resursų. Visada daug dėmesio skyrėme pažangioms technologijoms, mūsų specialistų žinioms, įgūdžiams gerinti.

Pasididžiavimas: vieni svarbiausių „Fegdos“ įmonių grupės projektų – Romainių gatvės–Šilainių plento rekonstrukcija, „Rail Baltica“ 28 km europinės geležinkelio infrastruktūros įrengimas ruože nuo Kauno iki Lietuvos–Latvijos sienos. Partnerio nuotr.

– Kolegos sako, kad esate vadovas, mokantis įtraukti ir su visais randantis kalbą. Kaip jums pavyko suformuoti komandą, kuria galite didžiuotis?

– Žmonių motyvacija ir noras dirbti komandoje yra kertiniai aspektai. Mums kiekvienas žmogus įmonėje yra svarbus – laikomės principo, kad kiekvienas kolega komandoje turi būti išgirstas. Rūpinamės mūsų žmonėmis, juk darbas gana sudėtingas: dirbama lauke tiek vasarą, tiek žiemą. Taip pat manau, kad jei bendrausi su visais atsisakęs hierarchinio požiūrio, arogancijos, bendras kolektyvo darbas bus sklandus.

Džiugu, kad mūsų pagrindiniai vadovai, meistrai yra išauginti būtent čia, „Fegdoje“. Turime vadovų, kurie pradėjo karjerą nuo darbininko pozicijos. Apskritai žmonės, kurie pas mus ateina, paprastai pasilieka ilgam. Kelių infrastruktūros kūrimo darbas tikrai įdomus, čia daug naujovių, didelės perspektyvos ir specialistų tikrai reikia. Tie, kurie turi stuburą ir nebijo darbo, turi tikrai didelių augimo, karjeros galimybių.

Oskaras Bardziliauskas. Regimanto Zakšensko nuotr.

– Po ilgamečio darbo išeinate į pensiją. Kokių planų turite?

– Pagaliau galėsiu skirti daugiau laiko šeimai, draugams. Taip pat ir savo mėgstamiems hobiams: tenisui, muselinei žvejybai, kaligrafijai ir piešimui. Ką veikti, tikrai bus (juokiasi).



NAUJAUSI KOMENTARAI

patriotas

patriotas portretas
ne prisideja,o pavoge,,,,suklydo su antraste..

Prisidėjėliai

Prisidėjėliai portretas
Kalvarijų gatvėje ties žieduku jau įduba kaip reikiant.

griūvančios remontuotos gatvės

griūvančios remontuotos gatvės portretas
Daugiau nepridėkit, gerai
VISI KOMENTARAI 10

Galerijos

Daugiau straipsnių