- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Abipus Nemuno krantų ryškėjant dviejų naujų tiltų vietoms, visuomenei oficialiai pristatyta ir būsima trečioji. Šįkart – per Nerį. 312 metrų ilgio dviratininkų ir pėsčiųjų tiltas taps itin svarbia jungtimi tarp Senamiesčio ir Vilijampolės. Kaip pranešė Kauno savivaldybė, statybas planuojama pradėti jau kitąmet.
Greitesniam ir patogesniam susisiekimui
Iki šiol Vilijampolės ar Šilainių gyventojai, centro kryptimi keliaujantys dviračiais ar paspirtukais, neišvengiamai važiuoja per P. Vileišio tiltą, neretai dar vadinamą „Vilijampolės senuoju“. Tarpukariu pastatytas, o sovietmečiu dėl karo padarinių atstatytas objektas turi itin siaurus takus kraštuose. Dėl to pėstiesiems neretai kyla problemų elementariai prasilenkti su dviratininkais ar paspirtukų vairuotojais.
Kauno meras Visvaldas Matijošaitis neabejoja, kad naujoji jungtis per Nerį dar labiau paskatins kauniečius rinktis aplinkai draugišką transportą.
„Jungtys tarp upių reikalingos ir žmonėms laisvai judėti, ir greitesniam, patogesniam susisiekimui. Ši kadencija dedikuota tiltų statyboms. Simboliškai įkasėme kapsulę Nemuno krante ties Vilijampole, kur netrukus iškils būsimo Kėdainių tilto kolonos. Darbai įsibėgėja tarp Nemuno salos ir Žemosios Fredos. Tiltas per Nerį bus trečiasis. Jis ypač pagerins susisiekimą tarp senamiesčio ir Vilijampolės“, – įsitikinęs V. Matijošaitis.
Inžinerinės architektūros sprendimai
312 metrų ilgio ir 6,5 m pločio nekarpytos kombinuotos sistemos plieninis tiltas projektuojamas teritorijose tarp Brastos g. 32 ir greta žemės sklypo adresu Jonavos g. 1A. Neatsitiktinai būsimas objektas kol kas ir vadinamas Brastos tiltu.
Trijų tarpatramių tilto pagrindinis laikantis elementas – plieninė sija, sukomponuota iš plieno lakštų. Sija ties tarpinėmis atramomis sustandinama minimaliai padidinant jos aukštį, o tarpatramiuose stiprumą suteikia įkomponuota mažo įsvyrio lynų sistema. Parinkta tilto architektūra – efektyvios ir modernios tiltų inžinerijos sprendinys, kuris deramai įsilieja į esamą kultūros paveldo teritorijos panoramą.
Projektuojamos gelžbetoninės krantinės atramos prisitaikys prie esamo reljefo, o tarpinės atramos papildomai atliks ledlaužos funkciją.
Ant perdangos numatyta įrengti 1,2 m aukščio nerūdijančio plieno turėklus. Siekiant sumažinti matomų elementų skaičių, projektuojama integruota, konstrukcijoje „paslėpta“ vandens nuvedimo sistema.
Rengiant techninį projektą teliks apsispręsti dėl apšvietimo – projektuoti porankiuose, kraštuose ar numatyti minimalistinį dekoratyvų tilto perdangos apšvietimą.
Susilies su esamu reljefu
Brastos tilto projektiniai pasiūlymai gyventojams pristatyti birželio viduryje. Jų pagrindu tiltų inžinieriai, bendradarbiaudami su architektu, rengs techninį projektą.
Pasak projekto autorių, didžiausi iššūkiai techninio projekto rengime bus tilto svyravimai. Tik atlikus detalius inžinerinius skaičiavimus paaiškės, ar tiltui bus reikalingi vibracijų slopintuvai, užtikrinantys pėsčiųjų komfortą.
Statinys abipus upės natūraliai įsilies į esamus pėsčiųjų bei dviračių takus. Jis projektuojamas atsižvelgiant į Kauno miesto bendrąjį planą.
„Tiltas nepažeis kultūros paveldo vertingųjų savybių. Konstrukcinė schema parinkta siekiant perdengti kuo didesnį į „Natura2000“ teritoriją papuolančios upės ruožą, nedarkant natūralių buveinių tarpinėmis atramomis“, – teigė bendrovės „SRP Projektas“ tiltų skyriaus vadovas Gintaras Šakalys.
Dėl numatyto naujo laivakelio, siekiant pagerinti upės tėkmę, projekte numatyta sutvarkyti sąnašų salos krantus ir sąžalynus. Senamiesčio pusėje ties projektuojamu tiltu planuojama atstatyti pasikeitusią upės kranto liniją.
Tiltai per Nemuną
Šįmet Kaune jau pradėtos dviejų tiltų statybos. Prieš kelias savaites simboliniu kapsulės įkasimu pažymėta vadinamojo Kėdainių tilto vieta, sujungsianti Brastos ir Užnemunės gatves.
Tarp Nemuno salos ir Žemosios Fredos jau įsibėgėję darbai statant būsimą jungtį dviratininkams bei pėstiesiems. Ji taps reikšminga arterija, nuo H. ir O. Minkovskių gatvės bei Aleksoto iki naujojo miesto centro.
Jeigu viskas klostysis pagal planą, anot savivaldybės, kitąmet startuos ir vadinamojo Brastos tilto statyba per Nerį – iš Vilijampolės į Kauno pilį.
Lygiagrečiai planuojama statyti viaduką Ašigalio gatvėje, greta magistralės A1. Tai bus patogus išvažiavimas kauniečiams Klaipėdos kryptimi ir tuo pačiu efektyvus įvažiavimas į miestą atvykstantiems iš Vilniaus pusės.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėmesio, kauniečiai: pasitikrinkite adresą
Kaune gyvena apie 16 tūkst. gyventojų, kurių deklaruotos gyvenamosios vietos adresas nėra tikslus. ...
-
Kauno rajone rastas dviratis: ieško savininko
Kauno rajone, Mastaičių kaime, J. Lukšos gatvėje, rastas pilkos spalvos KTM modelio dviratis. ...
-
Santakos parko prieigas papuošė „Saulės laivas“
Netoli Senosios prieplaukos, Kauno Santakos parko pašonėje, iškilo nauja granito ir bronzos skulptūra – Dariaus Augulio kūrinys „Saulės laivas“. Kaip pranešė savivaldybė, meninis darbas simboliškai įprasmina...
-
Rekonstruojamoje Rotušės aikštėje – archeologų aptikti istoriniai lobiai
Praėjusių metų rudenį startavo Rotušės rekonstrukcijos darbai. Šiuo metu šioje Senamiesčio erdvėje darbuojasi archeologai. Jie jau gali pasigirti ir atrastais istoriniais artefaktais, kurie atguls į Kauno miesto muziejų. ...
-
Kauno mokyklų bendruomenė – sveikesnė ir laimingesnė
Kauno rajono mokyklos aktyviai rūpinasi mokinių sveikata ir gerove. Praėjusią savaitę Kauno rajono visuomenės sveikatos biuro specialistės vedė įdomius ir naudingus užsiėmimus įvairiose ugdymo įstaigose. ...
-
Garliavos kultūros centras turi naują vadovę
Garliavos kultūros centre nuo sausio 23 d. pradėjo dirbti naujoji centro direktorė Raminta Grėbliauskienė. ...
-
Biblioteka kviečia dalyvauti dailyraščio konkurse
Kauno rajono savivaldybės viešoji biblioteka kviečia 5–12 klasių moksleivius ir suaugusiuosius dalyvauti dailyraščio konkurse „Aš tau linkiu, kad būtų ta akimirka“. Konkursas skirtas poeto Roberto Keturakio 90-osiom...
-
Kauno oro uoste – pokyčių metas
Lietuvos oro uostų (LTOU) generalinis direktorius Simonas Bartkus pakvietė Kauno rajono merą Valerijų Makūną ir jo komandą susipažinti su Karmėlavoje įsikūrusio Kauno oro uosto plėtros darbais. Prie administracinio pastato buvo iškelta Kauno...
-
Istorinė atmintis neblėsta
Nuo 1863–1864 m. sukilimo prieš carinę Rusijos imperiją praėjo nemažai laiko, tačiau istorinė atmintis apie to meto įvykius išliko gyva. ...
-
Klinika atsidūrė po padidinamuoju stiklu: buvo nustatytas pažeidimas
Apsilankiusi pas gydytoją, moteris kreipėsi į Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybą. Esą medikas daugiau dėmesio skyrė ne jai, o šalia buvusiam jos vyrui, su kuriuo aptarė moters būklę. Kontrolieriai nustatė diskriminaciją lyties pagrindu...