- Vilija Žukaitytė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
Kelionė Kauno viešuoju transportu, kai lauke spaudžia beveik 20 laipsnių šaltis, ne pati maloniausia – autobuso ar troleibuso viduje termometrų stulpeliai pakyla vos kelias padalas aukščiau nulio. Tačiau skųstis net neverta, nes nenustatyta, kokia temperatūra žiemą turi vyrauti viešajame transporte.
Kelionė Kauno viešuoju transportu, kai lauke spaudžia beveik 20 laipsnių šaltis, ne pati maloniausia – autobuso ar troleibuso viduje termometrų stulpeliai pakyla vos kelias padalas aukščiau nulio. Tačiau skųstis net neverta, nes nenustatyta, kokia temperatūra žiemą turi vyrauti viešajame transporte.
Užšalę langai ir durys
Viešuoju transportu kasdien naudojasi tūkstančiai kauniečių, o užėjus rimtesniems šalčiams keleivių dar padaugėjo, mat daugeliui vairuotojų nebepavyksta užvesti savo automobilių.
„Nuo Partizanų g. iki miesto centro šiandien važiavau apie 25 minutes, ir visą laiką svajojau apie šiltą arbatą, nes autobuse buvo labai šalta. Nesilioviau drebėjusi, nors buvau su šiltomis pirštinėmis, kepure“, – portalui kaunodiena.lt skundėsi Viktorija.
Tokių nusiskundimų pastarosiomis dienomis – ne vienas. Štai apie kelionę troleibusu pasakojęs Mantas pripažino, kad paprastai šalčio nebijo, nes yra drūtas vyras, tačiau dabar jam tik norisi keiktis – taip nemalonu važiuoti viešuoju transportu.
„Jau ne pirmą rytą tenka į darbą važiuoti šaltame troleibuse. Toks jausmas, kad šildymas net neįjungtas – jautiesi kaip lauke. Langai apšarmoję, per juos nieko neįmanoma įžiūrėti“, – sakė jaunas vyras.
Kaunietė Dangira teigė, kad nors troleibusuose nešilta, situacija nėra tragiška. „Bėda, kad dėl šalčio durys užšąla. Šiandien visą kelią vairuotojas šūkaliojo ir perspėdavo, kad galinės troleibuso durys užšalo ir neatsidaro, todėl teks lipti per vidurines“, – pasakojo ji.
Reikalavimas – tik vienas
Paaiškėjo, kad reikalavimų, nurodančių, kokia temperatūra privalo būti viešajame transporte žiemą, nėra.
„Nėra reglamentuota, kad žiemos metu viešajame transporte privalo būti tam tikra temperatūra. Jeigu lauke termometrai rodo 15 laipsnių šalčio, o autobusas kas kelias minutes stoja ir atidaro visas duris, ar įmanoma išlaikyti pastovią šilumą?“ – atšovė Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
„Mūsų specialistai nekontroliuoja viešojo transporto. Miesto savivaldybė arba vežėjai gali patys nustatyti reikalavimus“, – savo ruožtu tvirtino Kauno visuomenės sveikatos centro atstovė spaudai Kristina Motiejūnaitė.
Tačiau P. Keras užsiminė, kad vienas reikalavimas vis dėlto yra – temperatūrai nukritus žemiau nulio, visuose autobusuose ir troleibusuose privalo veikti šildymo įrenginiai.
Senas transportas sunkiai sušyla
P. Keras teigė, kad, priešingai nei pernai ar užpernai, kol kas jokių nusiskundimų dėl šalčio iš keleivių nesulaukė.
„Jeigu šildymas neįjungtas, tai jau pažeidimas“, – sakė valdininkas. Tačiau piniginių baudų už tai nenumatyta.
Kasdien į miesto gatves išvažiuoja 150 autobusų bei 100 troleibusų. Deja, tik mažiau nei pusė jų yra nauji, o senuose atsiranda bėdų dėl šildymo.
„Dyzelinu varomi autobusai sušyla greičiau, nauji „Solaris“ troleibusai taip pat turi pakankamai kokybišką šildymo sistemą. Tačiau senuosiuose autobusuose ir troleibusuose yra problemų: nesandariai užsidaro durys, pasenę šildymo įrenginiai, pro langus švilpia vėjas“, – aiškino P. Keras.
Skundų nenori klausytis
Bendrovės „Kauno autobusai“ transporto eksploatacijos direktoriui Rimui Stankaičiui net pikta klausytis nepatenkintų kauniečių skundų apie šaltus autobusus.
„Viešajame transporte neįmanoma sukurti tokių sąlygų, kaip namuose. Nė vienas autobusas, net ir naujas, nepajėgus įvykdyti šios užduoties, – pabrėžė R. Stankaitis, tvirtinęs, kad visuose autobusuose šildymas veikia. – Neišleidžiame nė vieno autobuso, jeigu jame neveikia šildymas, nes vairuotojas iškart sušaltų, o jis dirba 8 val., kai keleivis važiuoja gal tik pusvalandį".
Jis įsitikinęs, kad viešąjį transportą galima šildyti, kiek tik nori, bet vis tiek neįmanoma pasiekti, kad jame būtų bent 10 laipsnių šilumos – dažniausiai laikosi vos keli laipsniai.
Kad autobusas nors šiek tiek sušiltų, prireikia bent valandos, todėl tie, kurie į gatves išrieda 5 val. ryto, būna visiškai įšalę. „Reikia įveikti vieną ratą, kad autobuse būtų ne neigiama, o teigiama temperatūra“, – aiškino R. Stankaitis.
Bijo dar didesnio šalčio
Bendrovė „Autrolis“ susiduria su tomis pačiomis bėdomis, tačiau šią žiemą gavo dar tik vieną skundą. Vairuotojas nepastebėjo ir neuždarė lango, todėl troleibuse buvo labai šalta.
„Autrolio“ keleivių vežimo tarnybos vadovas Algirdas Širvinskas ypač nerimauja dėl užšąlančių sistemų, nes tuomet neatsidaro troleibusų durys.
„Vienas kitas atvejis šįmet jau buvo. Jeigu termometrų stulpeliai nukris iki 24 laipsnių šalčio, tuomet užšals durų cilindrai ir jos nebeatsivers“, – nuogąstavo A. Širvinskas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Artimieji šokiruoti: iš Jonavos ligoninės paimtas ne tas kūnas ir kremuotas16
Jonavoje – neeilinė drama. Iš morgo dingo moters palaikai. Pasirodo, jos kūnas iš ligoninės per neapsižiūrėjimų, o gal aplaidumų virtinę, vietoje kitos velionės atsidūrė krematoriume ir buvo kremuotas. ...
-
Prezidentas iš pareigų atleido Kauno apylinkės teismo teisėją V. Jegorovienę8
Prezidentas Gitanas Nausėda penktadienį pasirašė dekretą, kuriuo iš pareigų atleido Kauno apylinkės teismo Kauno rūmų teisėją Vidą Jegorovienę. ...
-
Restauruojamo namo langus papuošė karikatūrų paroda7
Šv. Gertrūdos ir Birštono gatvių sankirtoje atgyja ilgus metus trūnijęs pastatas. Sutvarkius fasadą ir laukiant naujų darbų, savininkai sugalvojo laikinai papuošti pastato langus karikatūromis, tad fasado akcentais tapo karikatūri...
-
Prekybos centre „Savas“ nelieka „Rimi“ parduotuvės: jau aišku, kas bus vietoj jos43
Kauniečių pamėgtame prekybos centre „Savas“ laukia pokyčiai. Eina paskutinės dienos, kai čia dirba „Rimi“ parduotuvė. Kalbama, kad kitų metų pradžioje čia duris atvers „Maxima“. ...
-
Lietuvos „Carito“ vadovė: mūsų tikslas – kalbėti ne apie, o kalbėti su (interviu)18
Šiemet organizacija „Caritas“ Lietuvoje minėjo 35-erių metų jubiliejų nuo jos veiklos atkūrimo. Vien per šiuos metus „Caritas“ padėjo daugiau kaip 65 tūkst. žmonių. „Mūsų tikslas – kalbėti ne apie, ...
-
Kur sutiksite Naujuosius metus? Kaune!7
Ar esate girdėję posakį, kad kaip sutiksite Naujuosius, tokie ir bus visi metai? Kokių 2025 m. sau ir savo artimiesiems palinkėtumėte? Daugiau laiko sau? Daugiau laiko su artimaisiais? Įdomių, kūrybingų, pilnų atradimų, o gal tiesiog ramių, bet u...
-
Gatvės menas – laikina puošmena ar nesuprastas paveldas?5
Kauną būtų galima pavadinti tikru gatvės meno miestu. Pastatų sienas ir kitas viešąsias erdves čia puošia ne viena įspūdinga neofreska, dažną praeivį priverčianti bent trumpam stabtelėti. Piešinių tiek daug, kad netgi siūlo...
-
Statybos Kaune: kas laukia kitais metais?106
Šiemet Kaune netrūko darbo statybininkams, tokia pati tendencija išsilaikys ir kitąmet. „Mokslo sala“ jau atidaryta, pradėtų statyti tiltų darbai tęsis ir kitais metais. ...
-
Laukinių gyvūnų globos centras per metus pagalbą suteikė 2 tūkst. gyvūnų3
Sausį Kauno rajone atidarytas Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) Laukinių gyvūnų globos centras per metus pagalbą suteikė beveik 2 tūkst. laukinių gyvūnų, ketvirtadalis jų – paleisti atgal į laisvę. ...
-
Vilniuje bus statoma Nacionalinė koncertų salė, Kaune – M. K. Čiurlionio koncertų centras53
Didžiųjų Lietuvos miestų – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio – savivaldybių atstovai dalinasi projektais, kurie juose bus pradėti ar baigti per 2025 metus. Daugiausia dėmesio sulauks kultūros, susisiekimo ir sporto...