Pajausk, atrask, atsipalaiduok: nauja erdvė progimnazijoje

  • Teksto dydis:

Suzuki progimnazijoje įrengtas modernus multisensorinis kambarys. Jis skirtas įvairioms terapinėms veikloms. Naujos erdvės atsiradimas turėtų tapti pagalba mokiniams, ypač susiduriantiems su emociniais, elgesio ar sensoriniai iššūkiais.

Specialioji, psichologinė, netgi socialinė pagalba raidos ir elgesio sutrikimų turintiems mokiniams Suzuki progimnazijoje dabar teikiama nauju lygmeniu. Sensorinis kambarys – kaskart vis kitaip kuriama erdvė, kurioje specialistų naudojami šviesos, garso, tekstūros ir judesio elementai padeda suaktyvinti arba nuraminti terapijos dalyvių pojūčius. Erdvė suskirstyta į dvi zonas: pasyviąją ir aktyviąją, atliepiant skirtingus vaikų poreikius.

Pasyvioji zona skirta poilsiui ir atsipalaidavimui. Šioje kambario dalyje įrengti burbulų vamzdžiai, optinio pluošto šviesos laidai ir įvairių formų šviesą skleidžiantys paviršiai. Pasitelkus juos, kuriama raminanti atmosfera, leidžianti vaikams atsipalaiduoti ir patirti šviesos, garso arba tylos terapijos naudą. Žvaigždėtas projektoriaus apšvietimas suteikia mistiškumo ir ramybės pojūtį, o dideli veidrodžiai ant sienų stiprina šviesos efektus ir erdvės pojūtį. Minkšti sėdmaišiai ir pasunkinta antklodė sukuria patogią vietą poilsiui po intensyvių užsiėmimų ir pamokų.

Aktyvioji zona skirta judėjimui. Čia įrengta sportinė sienelė su laipiojimo virvėmis ir žiedais fiziniam aktyvumui. Dideli spalvingi kamuoliai ir balansavimo lentos lavina motoriką, pusiausvyrą ir koordinaciją. Minkšta grindų danga apsaugo nuo traumų, o čia pat esantys įvairių tekstūrų kilimėliai lavina taktilinius pojūčius. Spalvingi tuneliai ir kiti žaidimo elementai padeda vaikams tyrinėti erdvę ir stiprinti savarankiškumo įgūdžius.

Kauno Suzuki progimnazijos nuotr.

Sensorinis kambarys mokiniams teikia įvairiapusę naudą. Buvimas šioje erdvėje gerina emocinę savijautą, dėmesio koncentraciją. Taip pat prisideda prie motorikos ir socialinių įgūdžių lavinimo, skatina pasitikėjimą savimi.

Naujai įrengtas kambarys gali būti naudojamas daugiafunkciškai: kaip pagalba specialiųjų poreikių turintiems mokiniams ir trumpai pertraukai nuo įtemptų mokymosi užduočių.

Neurotinių sutrikimų bent kartais patiria vienas iš trijų asmenų, todėl svarbu jau ankstyvame amžiuje suteikti priemones ir galimybes rinktis tinkamiausią būdą tvarkytis su šiomis problemomis. Sensorinės erdvės įrengimas Kauno Suzuki progimnazijoje – tai Kauno miesto savivaldos, mokyklos bendruomenės – tėvų, mokytojų ir rėmėjų – bendradarbiavimo rezultatas. Mokyklos bendruomenė tikisi, kad naujasis kambarys taps ne tik pagalbos įrankiu, bet ir įkvepiančia vieta mokinių tobulėjimui ir jų emocinei gerovei užtikrinti.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių